Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    Mange
    Gäst

    GTI V 12.000 mila service i malmö

    En GTI V 06' som nu rullat 12.000 mil. Enligt VAG är det dax för megaservice inklusive byte av rem.

    Hela servicen kostar 17.600 (varav 12.000 är byte av rem).

    Rimligt pris?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Troligtvis inte, VAG här skulle ha 10.000 för byte av kamrem på vår Passat, en mindre verkstad gjorde det för 4500.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    En GTI V 06' som nu rullat 12.000 mil. Enligt VAG är det dax för megaservice inklusive byte av rem.

    Hela servicen kostar 17.600 (varav 12.000 är byte av rem).

    Rimligt pris?
    Ring verkstad på mindre ort också. Kan vara prisskillnad.

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Mig veterligen så är det inte en stor service vid 12000 mil. Har för mig att både luftfilter och stift byts vid 9000 mil, 12000 mil är en standardservice av typen grundservice.

    Kamremmen ska för övrigt inte bytas förrens vid 18000 mil enligt serviceboken. Däremot så ska bromsvätska bytas vartannat år så för den är det dags.

    Sedan så låter 17600 sjukt dyrt. Kolla upp vad som ska göras enligt VAG och jämför med din servicebok.

  5. #5
    Mange
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Mig veterligen så är det inte en stor service vid 12000 mil. Har för mig att både luftfilter och stift byts vid 9000 mil, 12000 mil är en standardservice av typen grundservice.

    Kamremmen ska för övrigt inte bytas förrens vid 18000 mil enligt serviceboken. Däremot så ska bromsvätska bytas vartannat år så för den är det dags.

    Sedan så låter 17600 sjukt dyrt. Kolla upp vad som ska göras enligt VAG och jämför med din servicebok.
    Helt rätt, boken säger 18000mil för byta av remmen.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Att där står 18000 mil innebär inte att den håller så länge.

    Det är billigare om du lämnar den till en mindre firma men välj en som är auktoriserad på något märke eller typ mekonomen för att få stämpel och behålla garantin.

    Se till att det är Volkswagen orginaldelar som monteras.

  7. #7

    Reg.datum
    sep 2007
    Namn
    Ole Bryde
    Ort
    Vollsjö
    Inlägg
    246
    Honom här har jag lämnat mina bilar till i alla år, trevlig, rak och gör det han skall.

    Sven Olles Bilservice 040-930189
    Är knuten till Mekonomen.

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av VWGolIV Visa inlägg
    Att där står 18000 mil innebär inte att den håller så länge.

    Det är billigare om du lämnar den till en mindre firma men välj en som är auktoriserad på något märke eller typ mekonomen för att få stämpel och behålla garantin.

    Se till att det är Volkswagen orginaldelar som monteras.
    Klart att remmen kanske inte håller i 18000 mil, men jag tror knappast att risken för haveri är större för den aktuella motorn och intervallet än någon annan.

    Min poäng är att verkstaden som offererat arbetena varken har koll på vad som ska göras och när samt är duktiga på att ta betalt.

    Jag instämmer i tipset om att lämna bilen till en annan seriös verkstad.

  9. #9

    Reg.datum
    nov 2007
    Namn
    Schlyter
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    13

    VW service i Skåne

    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    En GTI V 06' som nu rullat 12.000 mil. Enligt VAG är det dax för megaservice inklusive byte av rem.

    Hela servicen kostar 17.600 (varav 12.000 är byte av rem).

    Rimligt pris?
    Kolla med Motorcenter i Skurup de är auktoriserade VW-verkstad.
    http://www.motorcenter.se/
    0411-401 70
    Mycket seriös verksad med södra Sveriges bästa kundbemötande och bästa öppettider i verkstaden.
    Mån - Fre 06.00 - 18.30
    Lör 09.00 - 13.00
    Vi lämnar båda våra VW bilar där alltid med samma fina resultat varje gång.

  10. #10
    Pelle S
    Gäst
    Eller Staffan på Meca Västkustvägen är bra 040-183737

  11. #11
    mr_mike
    Gäst
    Tycker VW och Audi har helt sinnes sjuka service priser. Ska lämna in min på 9000mila service hos VAG på Fredag skulle få pröjsa
    7 234 kr för en vanlig intervall service + bromsvätskebyte och byte av växellådsolja i DSG lådan.

    Sa att jag tyckte det va för dyrt till honom i disken och sa att det är ett sjukt pris, då drog han av 800kr direkt. Alltså vad oljebytet i dsg lådan kostar ungefär.
    Det kostade ca 1000kr


    Men hur kan då en mellansercice kosta 5 500kr ????????????????????????????????????????


    ///MIcke

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin