Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 70
  1. #21

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    åh så fint

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    Nu har det hänt lite i garaget.

    En dag förra helgen var jag dit och monterade ihop andra dörren.
    Och den här helgen blev en helhelg i garaget.

    Lördag:
    Började med att dra färdigt kablaget till elhissarna och koppla ihop. Satte dit nya kontakter och kablar till elspegeln på vänsterdörren och så ny kontakt till justeringsknappen sen blev det att montera dit centrallåsmotorerna och styrenheten och korta av det onödigt långa kablaget så inte det blir massa kabel som hänger och ser fult ut. Så långt så gick arbetet smärtfritt.

    Nu blev det dags att ta sig an larminstallationen, det var till en början inte så knepigt men med en mycket bristfällig installationsanvisning så började man fundera hur dom hade tänkt, det var då centrallåsstyrningen som inte framgick hur det skulle vara riktigt.
    Kopplade iallafall ihop det som jag trodde det skulle vara och sen så koppla ja in tändningslås, mätarhus mm lite provisoriskt så en funktionstest kunde utföras... och det fungerade ju förstås inte som det skulle =/

    Centrallåset, elspeglarna och elhissarna fungerade (förutom att det bara gick att köra ner och inte upp rutan med ena knappen. Nån som har en extra sån liggandes?)
    Men styrningen till c-låset från larmet var inte med, efter lite grubblande och mätande (en multimeter är ett ovärderligt verktyg när man sysslar med el) så var klockan natt så det var dags att avbryta arbetet för dagen, så jag åkte hem till datorn och sökte av internet efter en lösning på problemet, hittade även ett elschema med fyra alternativ varav ett skulle nog funka för mig.

    Söndag:
    Tanken var att det bara skulle bli lördagen i garaget men gick bara och tänkte på det där jäkla larmet så jag var tvungen att åka dit i dag igen =)
    Kopplade om det som elchemat visade, anslöt batteriet, stängde dörren och tryckte på larm dosan... fortfarande ingen funktion... hmmm...
    Fram med multimetern igen och börja mäta och funktionstesta centrallåset, klippte till ett par kabelbitar och var min egen styrning så tillslut kom ja på hur det skulle vara... Det var ett minusstyrt centrallås, tänk om dom hade kunnat skriva det i anvisningarna till c-låset, vad arbete det skulle ha sparat.
    Så nu äntligen fungerar allt, och all eldragning är färdig. Skönt!

    Nu fick man börja montera ihop igen, det kändes bra! buntade upp alla kablar och satt tillbaka värmekanalerna så nu är det bara att hänga dit instrumentbrädan.

    Ser ju städat och fint ut nu =)


    Gjorde även ett fäste för att montera elöppning i bagageluckan, och så tillverkade jag ett nytt länkage till låskistan. Saknade dock nån bra skruv så det blev ingen montering av det, det få bli nästa gång.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    Tog och tvättade rent dörrsidorna igår så nu är även de rena och fina

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    Nu har det varit dåligt med uppdateringar igen... men nu kommer det lite för ett par veckor bakåt.

    Helgen 27-28/3

    Nu blev det dags att montera coilovers, hade lite tur att polarn var på jobbet när jag åkte förbi så jag fick låna orginal specialverktyg till dämparna.
    Själva bytet gick helt smärtfritt, inget som hade rostat fast så farligt.



    Sköt med riktiga verktyg, skiten till vänster är numera bortstädad

    Klart & lågt

  5. #25

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Hyfsad låååg :-)

    Ska du köra med den så där låg? det ser inte ut som det går att svänga.

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193

    Golf mk2 (f.d. Manhattan) - coilovers monterat

    Har även fixat skruv så elöppningen till bakluckan kunde göras färdigt


    Har fixat så kromranden på instrumentbrädan numera är röd, även listerna på dörrsidorna ha blivit röda.
    Monterade i brädan och golvmattorna.
    Har satt dit ny slang till vindrutespolarna och så har ett nytt emblem bak monterats




  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    Hyfsad låååg :-)

    Ska du köra med den så där låg? det ser inte ut som det går att svänga.
    Ska ställa in det när de rätta hjulen kommer på, monterade bara dit dom nu (står nästan i lägsta läget).
    Till helgen så ska jag valsa kanterna lite och så höja upp den så jag kan besikta, sen åker dom andra hjulen på och bilen ner igen.

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    Vecka 13-14

    Har haft hjälp av en arbetskamrat på lunchrasterna att plasta om framstötfångaren



    Vecka 15

    Tillbringades i polarns garage för att få lite färg på lister och stötfångare

    Slipgrundat


    Färg på väg dit

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    Svart

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    Senaste veckan

    Passade på att montera dörrhandtagen när jag var till garaget och lämnade massa grejjer.
    Bakhandtag utan låskolv


    Har varit till skroten och fixat en donatorstol så jag kan renovera mina. Baksätet har blivit tvättat
    och fälgarna har varit på blästring, nu är dom på svarvning, ska hämtas ikväll

    Blästrade

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Blir kanon snyggt de där juh Mårten
    Knappt 5 veckor kvar nu... hehe!

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    Var i garaget i fredags igen och rev isär stolarna för lite renovering, men det visade sig ju att min donatorstol var olik dom andra så det passade inge bra... inte kul, så nu lär ja jaga fatt i nån annan.

    Har även fixat en ny knapp till elhissarna som nu sitter på plats, och så har jag gjort ritning på baslådan och mätt upp dörrarna för panelbygge till framsystemet.

    Skärmkanterna blev heller inte valsade utan där kapades det istället. Valsen passade inge bra när coiloverkittet satt på.

    Det börjar bli stressigt nu med knapt 5 veckor kvar

  13. #33

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    Blev en halvdag i garaget idag (Söndag), fixade mest en masa små saker, tex montera i framrutorna, lite plastdetaljer till inredningen, liten spolarbehållare och så började ja förbereda stereomontering i skuffen. Nu måste jag få lite grejjer tillverkade och inhandlat innan jag kan fortsätta.

    Den andra halvan av dagen var jag hos min faster och utnyttjade hennes kunskaper, så nu är klädseln till förarstolen lagad

    Tyvärr har det blivit lite dåligt med kort tagna så några sånna kan jag inte visa

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    Fick en besiktnings tid idag med lite kort varsel så jag slängde i hop bilen lite provisoriskt och åkte in, så nu är den besiktad och det är ju skönta att ha det gjort iaf.

    Var också och hämtade fälgarna från lackningen alldeles nyss, bilder på dom får ni se när dom kommer på bilen...

    För övrigt så är ett par extra donatorstolar införskaffade, däck och spacers är beställt, handlat slutsteg till framsystemet, baslådebygget och stolsrenoveringen rullar på.
    Kameran har jag glömt i garaget så bilder kommer sen

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Härligt

    Hur gick besiktningen då?

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    En parkeringslampa fram som inte lyste bara, men den funka när jag kolla dan före så jag får väl sätta i en ny

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    Kompleterar med lite bilder

    Bakrutor i


    Lite inredning på plats


    Snygg gammal lagning på förarstolen


    En sittdyna klar

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    Det har hänt lite under veckan, så nu är bilen provkörd och flyttad till ett annat garage för att underlätta under stereoinstallationen.

    Är för trött för att skriva mycket så bilderna får tala..






    Första riktiga bilden på hur slutresultatet blir


    Idag så har det byggts dörrsidor och nytt golv i skuffen, slutstegen sitter på plats och nya grova kablar från batterit till jord och generator/starmotor har monterats

  19. #39

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Stiligt mårten

    Ska bli spännande o se hur den blir live!! =)

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Blomqvist
    Ort
    Trosa
    Inlägg
    276
    så jä..la cleant Love it!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin