Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    Fredrik.W
    Gäst

    Frågor angånde audi 1,8t motor i golf mk2

    Tjena ja har fått funderingar på och köra adui 1,8t i min golf 2 gti


    Passar motor färsten direkt på golf 2 om du tar från audi a3 som har sne ställd motor?

    Kan man ta från audi a4 och använda audi a3 motorfärste eller måste blocket vara från a3?

    Vilka växelådor kan man köra med på audi motorn i golfen ?

    Måste man byta framvagnsbalk eller nå?

    vet att man måste byta pedalställ och låda i alla fall.

    Väldigt tacksam för svar
    Mvh fredrik

  2. #2
    Fredrik.W
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.W Visa inlägg
    Tjena ja har fått funderingar på och köra adui 1,8t i min golf 2 gti


    Passar motor färsten direkt på golf 2 om du tar från audi a3 som har sne ställd motor?

    Kan man ta från audi a4 och använda audi a3 motorfärste eller måste blocket vara från a3?

    Vilka växelådor kan man köra med på audi motorn i golfen ?

    Måste man byta framvagnsbalk eller nå?

    vet att man måste byta pedalställ och låda i alla fall.

    Väldigt tacksam för svar
    Mvh fredrik



    Nån Som ha erfaenhet av detta?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Lättast o ta från en a3 eller golf mk4 men funkar att ta från a4 osv men då måste man byta tråg och insug + lite annat smått, motorfästen flyttar man bara över från orginalmotorn så passar den på orginal kuddar, låda kan man också köra orginal men jag skulle rekommendera att byta då orginal 020 mk2 lådor inte riktigt orkar. Det riktigt jobbiga är elen men det finns färdiga konverteringskit att köpa.

  4. #4
    Fredrik.W
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Plura Visa inlägg
    Lättast o ta från en a3 eller golf mk4 men funkar att ta från a4 osv men då måste man byta tråg och insug + lite annat smått, motorfästen flyttar man bara över från orginalmotorn så passar den på orginal kuddar, låda kan man också köra orginal men jag skulle rekommendera att byta då orginal 020 mk2 lådor inte riktigt orkar. Det riktigt jobbiga är elen men det finns färdiga konverteringskit att köpa.

    Ok hur mernar du med elen . tänkte man köper juh med styrbox och allt men du kanske menar själva instrumenthus och allt annat som ska funka ?
    Passar lådorna rakt på eller måste man bygga adapter?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Ja för att få 1.8t motorn att funka så krävs massor av onödig kringutrustning, typ mätarhus, nyckel, tändningslås med läsare osch massor av annat krafs som jag blev gråhårig på när jag höll på att bygga om till 1.8t, det är då lättare att använda ett annat typ av sprut tex Plug and play kit

  6. #6
    Fredrik.W
    Gäst
    ok.
    Låter ganska invecklat ändå och jag prata nyss med högsta bilprovningen . måste ha intyg att arver godkänner mototreffekten i min bil och att motor och avgasrening kommer från samma bil . Och sen ringde jag polaren och prata med han om intyget och han sa att dom inte var så lätta att får tag i

    Kanske e mer jobb än vad man tror ?
    Men om man säger så om man lyckas få tag i en som har en aduia3 krockad eller nått så borde de gå fint och ta allt kanske.

    Har om inte annant en kamm till min 8v Motor gti som skulle ge 145hk med portad topp och extaktor rör och nytt avgasystem.
    Kanske är mer värt och satsa på och få en snabb och rapp 8 V motor ?
    ska använda bilen på gata och bana så

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Skilljer väl vilken årsmodell man har på bilen oxå.
    Vet inte hur Rallymannen gjorde med sitt elsystem för styrning av startspärr.
    Men går ju att få tag i boxar som löser det problemet men inte enkelt.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Citat Ursprungligen postat av Smurfen Visa inlägg
    Skilljer väl vilken årsmodell man har på bilen oxå.
    Vet inte hur Rallymannen gjorde med sitt elsystem för styrning av startspärr.
    Men går ju att få tag i boxar som löser det problemet men inte enkelt.
    Startspärren bör ju gå att åka till vag å säga att dom tar bort koden i boxen, så den inte måste läsa av koden i nykeln, kan man byta kod måste den kunna tas bort,

    Det fins ju så många bilar som det är bytt till 1,8T i så måse ju finnas massa info om detta.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Citat Ursprungligen postat av Rs mannen Visa inlägg
    Startspärren bör ju gå att åka till vag å säga att dom tar bort koden i boxen, så den inte måste läsa av koden i nykeln, kan man byta kod måste den kunna tas bort,

    Det fins ju så många bilar som det är bytt till 1,8T i så måse ju finnas massa info om detta.
    Lycka till att få VAG att göra nåt sånt, dom kan enligt vad dom berättat för mig bara koppla upp bilen direkt mot tyskland och generera nya koder för styrdon/nycklar.... Dom kan inte gå in och editera saker för hand som dom vill utan det mesta är automatiserat.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Lycka till att få VAG att göra nåt sånt, dom kan enligt vad dom berättat för mig bara koppla upp bilen direkt mot tyskland och generera nya koder för styrdon/nycklar.... Dom kan inte gå in och editera saker för hand som dom vill utan det mesta är automatiserat.
    var inga problem nä jag köpte en extrastyrbox t min förra audi, en var orginal å en var chippad, å nyckels strulade på orginal boxen, så å stället för att lägga in samma kod på den chippade så tog dom bort den på båda, inte problem

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin