Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21
  1. #1
    Sami
    Gäst

    Värmeproblem Golf V Gti

    Hej är de någon annan här på forumet som haft problem me värmen på sin gti?
    Jag för skit dålig värme i min bil motorn kommer knapt upp i 70grader har alltid legat på arbetstemp 90grader, aldrig haft någe problem me de förut, pratade med en bekant på WAG då trodde han termostaten eller vattenpumpen,
    man tycker ju att om pumpen är dålig borde ju tempen gå upp. Mvh/Sami

  2. #2
    frollan
    Gäst
    tjenare. jag har samma problem har bokat tid för byte av termostaten på onsdag nästa vecka på bilkompaniet i bro. det tar 2200 kr. akalla ville ha runt 4000. snacka om prisskillnad.
    Senast redigerad av frollan den 2010-01-07 klockan 12:21.

  3. #3
    Sami
    Gäst
    Okej jag var o köpte den i Akalla huset kostar 441sek har en bekant som jobbar i Bro kan höra vad han vill ha för att byta den tror inte de är allt för mycke jobb..

  4. #4
    frollan
    Gäst
    tack för erbjudandet men 2200 ink termostat är endå ett bra pris. de i akalla ville som sagt ha runt 4000.

    sen ska de kolla lite på mina högtalare också.. 3 st har slutat fungera.

    de e inte dave du känner i bro eller?

  5. #5
    Sami
    Gäst
    Okej låter bra de nix inte Dave en annan.

  6. #6
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av frollan Visa inlägg
    tack för erbjudandet men 2200 ink termostat är endå ett bra pris. de i akalla ville som sagt ha runt 4000.

    sen ska de kolla lite på mina högtalare också.. 3 st har slutat fungera.

    de e inte dave du känner i bro eller?
    Jag tror jag betalade drygt 1.200kr på Christer Holm bil (BOSCH Verkstad) på Sankt Eriksgatan för ett byte av termostat. Det var på min Audi A3 -2001 och den är känd för att sitta förjävligt till. Dock så hade jag egentligen menat att de skulle byta TEMPGIVAREN men sagt fel.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  7. #7
    frollan
    Gäst
    har du bytt termostaten ännu?

    Mvh Fredrik

  8. #8
    Sami
    Gäst
    Nix inte än blir på tisdag som de ser ut nu..

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Tempgivarna på volkswagen bilarna har varit dåliga på flertalet bilar.

    Min mk4 har en tempgivare som lever sitt egna liv ibland, lika på min mk3a, min mors mk3a, polarens polo osv.

  10. #10
    frollan
    Gäst
    fast jag tycker att man känner att värmen från fläkten är dålig + att det tar lång tid innan det blir någon värme.

  11. #11
    frollan
    Gäst
    Har de löst sig för dig? har byt termostat.

    om jag står stila med bilen ute nu när det bara är -3 grader ute så går tempmätaren fortfarande ner till 70 grader från 90. men bara om jag har full fläkt med värme.

    Någon annan som kan bekräfta om det är normalt?

    på farsans gamla volvo 850 så kan man stå stila i -22 grader utan att tempmätaren rör sig från normaltemp. (med full värme och full fläkt)

    Mvh Fredrik

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Magnus Gulldén
    Ort
    Rydaholm
    Inlägg
    689
    Det är inte normalt. Tempmätaren ska inte röra sig.

  13. #13
    frollan
    Gäst
    vad kan vara fel? har byt termostaten.

  14. #14
    Sami
    Gäst
    Har bytt termostaten i bilen nu var den som var felet de tar lång tid för min bil oxå att komma upp till 90 grader men prova sätt tempen på 22 grader kör du full värme från början får du åka långt innan du kommer upp i arbetstemp.

  15. #15
    frollan
    Gäst
    jo men de gör jag. men tempen går fan aldrig riktigt upp till 90 endå tycker jag. och om jag slår på full värme och full fläkt när motorn har gått kanske 15 min så åker värmen ner till nästan 70 grader. vad fick du pröjsa för dit termostatbyte?

    Mvh Fredrik

  16. #16
    Sami
    Gäst
    Okej skumt,, jag bytte min termostat själv till slut men de var riktigt bökigt.

    Har du mappat din Gti än?

  17. #17
    frollan
    Gäst
    nope. de har jag inte. men hur beter sig din tempmätare står den konstant på 90 grader?

    Mvh Fredrik

  18. #18
    Emille
    Gäst
    Haft lite samma problem med min bil, temperaturen pendlar fram och tillbaka. Och det märks på kapaciteten att värma inne i bilen.

  19. #19
    Sami
    Gäst
    Tror de beror på att det är så jäkla kallt ute faktiskt, har bytt termostaten nu fast den pendlar lite som du säger tror det är helt i sin ordning..

  20. #20

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    Marko
    Medlemsnr
    5429
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    58
    Min GTI går upp jämt och fint till 90 grader och därefter är den kvar den. Går varken upp eller ner från 90 utan håller sig där konstant.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin