Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    jimmy.v
    Gäst

    byta motor i min skoda/vw pickup....

    har en -01ans skoda pickup med en surhink till 1.3l stötstångsmotor i som varken går bra eller drar lite bensin. Har även fått en vento -98 med 1.8l motorn (tror jag) d¨undrar jag, går de å göra ett motorbyte i skodan utan några större ombyggnationer? tänkte ta lådan oxå då isf

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Enkelt svar nej!

    Betydligt bredare motor 1.8l än din 1.3l och växellådan är större den med och dom lutar olika och har olika motorfästen så det kräver en hel del jobb för att genomföra-
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  3. #3
    jimmy.v
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Enkelt svar nej!

    Betydligt bredare motor 1.8l än din 1.3l och växellådan är större den med och dom lutar olika och har olika motorfästen så det kräver en hel del jobb för att genomföra-
    jahapp.. de lät ju inte så lovande....

    1.6 från caddy mk2 då? de är väl wv's egna motor iaf å inte skoda (som inte ska bygga motorer...) ?

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Borde inte det lättaste va att ta nåt från tex. en Polo 6N?
    Den 1.6:an är ju riktigt trevlig!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    Varför inte köpa en Skoda/Caddy med 1,6i? Körde Skoda Pickis med den motorn 1½år, funkade klockrent. Ingen räcer men bra mkt trevligare än 1,3:an eller förkammardieseln (båda lite smått förhistoriska).

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin