Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055

    Mörka klarglas?

    Hejsan.
    Ute efter klarglas till min mk2 golf med stora stötfångarna.
    Ingen som vet vart man kan hitta? vill ha den så mörk som möjligt det går i fronten ju=)
    Vill ha svarta klarglas blinkers,huvudstrålkastare mm, går det hitta?
    Senast redigerad av R.Grönberg den 2007-06-24 klockan 01:51.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Månsson
    Medlemsnr
    3872
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    102
    Hej.

    Gå in på www.ebay.de och sök på golf 2 under " Auto & Motorrad: Teile> Auto-Tuning & -Styling> Designleuchten & Lichter "
    Där finns det en hel del av det du söker.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Monzen GTi Visa inlägg
    Hej.

    Gå in på www.ebay.de och sök på golf 2 under " Auto & Motorrad: Teile> Auto-Tuning & -Styling> Designleuchten & Lichter "
    Där finns det en hel del av det du söker.


    hehe ja där fanns ju en hel del godsaker, men är inte grym på tyska och vågar nog inte beställa därifrån=(
    Finns ingen svensk återförsäljare?

  4. #4
    squid
    Gäst
    www.typ-17.de .. dom säljer mörk tonade klarglas.. dom e najs som bara den

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av squid Visa inlägg
    www.typ-17.de .. dom säljer mörk tonade klarglas.. dom e najs som bara den
    Tyskt=(
    ingen svensk sida?

  6. #6

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Dom hade inget heller ju?

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Håkan Lindahl
    Ort
    Landsbygden
    Inlägg
    153

    Mörka klarglas

    Grönberg - brukar inte vara några problem att skriva på engelska till tyskarna, har själv gjort det flera gånger utan problem.Dessutom brukar delarna vara minst hälften så dyra i Tyskland som här hemma tillo med med frakten inräknat.
    //Håkan

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Lindahl Visa inlägg
    Grönberg - brukar inte vara några problem att skriva på engelska till tyskarna, har själv gjort det flera gånger utan problem.Dessutom brukar delarna vara minst hälften så dyra i Tyskland som här hemma tillo med med frakten inräknat.
    //Håkan

    Jo men haft ett par kompisar som har beställt och leveranstiden har gått uppemot 1-2 månader och sådant=(

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Håkan Lindahl
    Ort
    Landsbygden
    Inlägg
    153

    Mörka klarglas

    Sist tog det c:a 1vecka för en fjädersats, men jag tror att det kan vara väldigt olika med frakttiden.

    //Håkan

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Lindahl Visa inlägg
    Sist tog det c:a 1vecka för en fjädersats, men jag tror att det kan vara väldigt olika med frakttiden.

    //Håkan
    Tror det med, Och finns det i sverige så vore det ju mycket smidigare=)
    Ingen som har hitta i sverige?

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Bergqvist
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    214
    ring/skicka ett mejl till hova. De brukar kunna fixa fram det mesta

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av R.Grönberg Visa inlägg
    Dom hade inget heller ju?

    Aha! Missuppfattade dig, trodde du var ute efter dimljus...
    Varför tror du att det skulle gå snabbare att beställa från Sverige? Oftast har dom inget i lager ändå, och så är det dyrare...

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Aha! Missuppfattade dig, trodde du var ute efter dimljus...
    Varför tror du att det skulle gå snabbare att beställa från Sverige? Oftast har dom inget i lager ändå, och så är det dyrare...
    Tycker det känns oseriöst att behöva betala innan man ens fått se ett paket, och oftast aså är det ju skönt att kunna prata med dom man beställer innan=)
    plus att jag har många som varit ute efter dölång leveranstid och även inte ens fått några grejer skickade.
    När jag beställde ljusa klarglas och baklysen til min förra golf så fick jag det på en vecka och inga som helst bekymmer

  15. #15
    Passat R
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av R.Grönberg Visa inlägg
    Tycker det känns oseriöst att behöva betala innan man ens fått se ett paket, och oftast aså är det ju skönt att kunna prata med dom man beställer innan=)
    plus att jag har många som varit ute efter dölång leveranstid och även inte ens fått några grejer skickade.
    När jag beställde ljusa klarglas och baklysen til min förra golf så fick jag det på en vecka och inga som helst bekymmer
    Beställ ifrån typ-17.de de är seriösa, har själv handlat massor av gånger av dom, finns fler här som kan säga samma sak eller hur grabbar?

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av R.Grönberg Visa inlägg
    Tycker det känns oseriöst att behöva betala innan man ens fått se ett paket, och oftast aså är det ju skönt att kunna prata med dom man beställer innan=)
    plus att jag har många som varit ute efter dölång leveranstid och även inte ens fått några grejer skickade.
    När jag beställde ljusa klarglas och baklysen til min förra golf så fick jag det på en vecka och inga som helst bekymmer
    OK! Uppfattningen jag har är att tyskar i allmänhet är betydligt seriösare än svenskar. Svenskar lovar i 9 fall utav 10 mer än vad de kan hålla...
    Kan själv rekomendera www.typ-17.de som när jag beställde första gången meddelade att en vara inte skulle vara tillgänglig på en längre tid.
    Sen kan jag förstå att man inte vill skicka iväg grejer utomlands utan att få betalt först, det blir helt enkelt en stor förlust för dem att få tillbaka delarna som många inte hämtar ut...
    Senast redigerad av Crille82 den 2007-06-24 klockan 18:06.

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    typ-17 robin, bäst alla katigorier.

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    OK! Uppfattningen jag har är att tyskar i allmänhet är betydligt seriösare än svenskar. Svenskar lovar i 9 fall utav 10 mer än vad de kan hålla...
    Kan själv rekomendera www.typ-17.de som när jag beställde första gången meddelade att en vara inte skulle vara tillgänglig på en längre tid.
    Sen kan jag förstå att man inte vill skicka iväg grejer utomlands utan att få betalt först, det blir helt enkelt en stor förlust för dem att få tillbaka delarna som många inte hämtar ut...
    Chrille, Jag kan bara hålla med....

    ...sist jag beställde en tank (tysk bildelsfirma)hade jag den hemma på 4 dagar....monteringsdetaljerna beställde jag samma dag från Din Bil i Stockholm dom tog ca. 4 veckor att få hem(!) motiveringen jag fick från Din Bil Stockholm var att dom var tvugna att beställa monteringsdetajerna från Tyskland.......
    Senast redigerad av Gullideckel den 2007-06-24 klockan 20:46.

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Skrev ner lite grejer och mjelade och frågade när dom kunde tänkas skicka iväg det,
    Scheinwerfer Klarglas Golf II Black MagicSWGO2KG/S
    Klarglasblinker schwarz Golf II mit Standlichtfunktion905.191.002KS
    Nebelscheinwerfer Klarglas SchwarzNLV01bc
    Seitenblinker Klarglas schwarz Golf II902.191.002KS
    Rückleuchten schwarz/rotRLGO2RS

    Tror det kan bli nice=)

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395
    Ja det blir det säkert hehe

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin