Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    kiyosaru
    Gäst

    VW Golf VI Variant TDI BMT DSG -10 *TAXI*

    Ingen GTI, men det här verkar vara ett trevligt ställe så jag chansar på att posta min lilla projekttråd här.

    Bilen är alltså en helt ny Variant som är beställd med ännu inte levererad. Den kommer att gå som taxi här i Göteborg. Då färdtjänsten kräver miljöbil så blev det dieselmotorn på 105 hk med DSG-låda, som enligt VW nöjer sig med 0,42 l/mil. Vi får se hur bra det stämmer.

    Planen är att styla upp den lite då jag tycker formgivningen är lite i fegaste laget, men då det är en taxi så blir det inte lambodörrar och grejer utan lite mer diskreta saker. Letar för fullt efter ett kjolpaket som känns lite "lagom", har dock inte hittat så mycket ännu. Länktips mottages tacksamt.

    Jag kommer förmodligen också att rapportera lite allmänt om hur bilen beter sig och hur bra den håller - jag kör närmare 25 000 mil/år så den kommer att få jobba hårt.

    Återkommer snart med bilder och mer projektdetaljer.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Grattis i förskott då till fin bil..
    &
    VWälkommen hit..


    Längtar till vi får se mer då..

    Vet vem vi ringer i gbg när man skall ha taxi då som man får åka vettig bil...
    =)

  3. #3
    BALAN
    Gäst
    Kul! GTI-klubbentaxi. Jag vet vilken bil jag vill åka iaf!

  4. #4
    Barbapappa
    Gäst
    Välkommen till forumet!
    Citat Ursprungligen postat av kiyosaru Visa inlägg
    då det är en taxi så blir det inte lambodörrar och grejer utan lite mer diskreta saker.
    Vilken tur, det är ju inte 2002! ;-)

    Finns det inget gött kit från www.caractere.com det brukar ju vara granna grejer med fin passform.
    VW's orginaltillbehörsprylar brukar ju vara fina också, www.volkswagen-zubehoer.de men varianterna brukar vara lite värre att hitta grejer till, men orginal fanns det ju en del...

    Ett gött chassi på det och några stöddiga hjul så. ;-)

    Verkar passa med vissa mk5variant-grejer på mk6variant (typ kofångare bak)?




    Senast redigerad av Barbapappa den 2009-12-30 klockan 01:39.

  5. #5
    kiyosaru
    Gäst
    Tack för välkomnandet!

    Självklart blir det rabatt för medlemmar i GTI-klubben så fort bilen är levererad

    Och tack Barbapappa för tipsen - Caractere har tydligen en återförsäljare här i Göteborg så jag ska höra med dom vad som passar på 6:an. Det är väl egentligen inte så mycket som skiljer externt mellan 5:an och 6:an?

    Den här var inte helt fel :
    http://www.vwstyling.se/ProductPopup...0_117__220.jpg

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Välkommen!

    Ulf på Bilmodecenter är mycket bra att ha med att göra och brukar vara snäll mot oss i GTi klubben.
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  7. #7
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kiyosaru Visa inlägg
    Den här var inte helt fel
    Nä, jädrar va go den var!
    Hör med Ulf på Bilmodecenter då som Patrik säger, han är grym på de där grejerna. :-) Han håller väl fortfarande till nere på backa bergögata tror jag.
    Senast redigerad av Barbapappa den 2009-12-31 klockan 15:21.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin