Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Martin Sandbäcken
    Gäst

    Golf Gti 16v -88 första GTI:n

    Tjena har precis köpt min första Golf Gti, årgång 1988
    köpte bilenmed fix så att säga, men va mer än va jag trodde men priset va i alla fall rätt om man säger så å jag föll direkt för bilfan:P

    [IMG][/IMG]

    Ursäkta dålig bild kommer bättre!

    Planer med denna är ju först å främst att få den att gå bra har stått i 2 år nu men har smort upp bromsar satt den är körbar, då vi wincha upp den på släpet gick den så trögt att även fast 2 sköt på å jag veva å wiren small av å jag fick krok och wire på mig gick dock oväntat bra som tur va, och när vi skulle ha av den fällde vi släpet å 2 sköt på men den rörde sig ej, men till slut löste det sig:P

    Planer jag har är att


    (x)fixa avgassystem
    ( )Byta skivor fram å belägg runt om
    ( )Oljeläcka lite i ventilkåpa å troligen tråget
    ( )värmepaketet läcker förhoppningsvis slang men får riva å kolla bara
    ( )Fixa bucka framskärm och lite ytrost, å ny lack först till sommarn
    ( )Byta grillen (tror det blir en vanlig "enkelgrill")
    ( )Fixa nya lysen
    ( )dra in ljud, blir 6'5 i dörrar å bak blir det ev 6'9 får se om ja kopplar i nån baslåda eller inte
    sen äre en himlarns massa småfix

    bilen har redan ett extraktor å sportfilter. Tänkte passa på att kolla om någon känner till "raceland, house of tunning" extraktor rör? bra/dåligt? är ett sk 4-2-1 i rostfritt...

    Altså lite att göra bra då man inte har arbete...

    Kommentera gärna tipsa ja allt!

    Mvh//Martin
    Senast redigerad av Martin Sandbäcken den 2009-12-04 klockan 01:29.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    VWälkommen..

    Ser okej skick ut på bilden..

    Mycket trevliga bilar..

    Lycka till med den och vi hoppas på mer..

  3. #3
    Martin Sandbäcken
    Gäst
    aa men tyvär är alla utom EN lykta sönder (syns dock inte) och bucklan men annars är den helt ok å väldigt fin inuti...

  4. #4
    Martin Sandbäcken
    Gäst
    I fredags kontrollerades kamremmen då vi var helr säker på att den hadde hoppat nån kugg,



    Tändningen gick bara att ha i ett läge max åt ett håll. så då tänkte vi att de måste vara så rev kolla... dubbel kolla då vi va stensäker på att det va felet, trippel kolla men allt stämde, vi vart så klart besvikna slängde tebax allt på plats... kollade lite på fördelaren rev bort å kollade då vi såg att det fanns två andra hål att sätta den i, prövade så å bilen gick som en dröm:P

    på sätt å vis surt men det gör ju bara bilen till ett bättre köp då föra ägarn mixtrat med det eller kanske en ännu tidigare ägare därför den stått i nått år pluss att man vet att kamremmen är finn och att den sitter rätt

    Så nu kan jag äntligen börja med bromsarna, så på lördagen köptes kopparpasta bromsbelägg runt om å monterings sattser, hade tänkt köpt skivor fram oxå men dom är skapliga och ekonomin inte tillåter det än...

    Där emot tänkte jag måla oken på den, men funderar på vilken färg om jag ska ha röd? ska ha alla lysen svart tonad på den men blir nog inte samma effekt med svarta ingen som märker det kanske... å finns ju lite rött på den aa får se hur det blir:P

    Kommer update imorgon!

  5. #5
    Martin Sandbäcken
    Gäst
    hej alla. då var det läääänge sedan man updaterade, ligger inne i lumpen så saknar både pengar å tid..

    Men lite grejer har hänt i alla fall

    Bes för ett tag sedan fick 6st 2or ganska mycket lätt, lysen å sånt så nu sitter det nya klarglas fram å enkelgrill en så länge...
    byggt om lite på avgassystemet oxå men blir aldrig nöjd får se hur det slutar...

    [IMG][/IMG]
    Senast redigerad av Martin Sandbäcken den 2010-07-01 klockan 11:12.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin