Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1
    Slipstream
    Gäst

    Bulten har gått av...

    Hej!

    Jag har ett problem med upphängningen av länkarmen på min Golf MK1. En bult som sitter i golvet (underredet) på bilen har gått av. Det är där bussningen och upphängningen till bakre delen av länkarmen i framvagnen fäster. Bulten är av efter ca 1.5cm. Går denna att byta ut eller hur gör man annars för att reparera detta och för att få fast fästet? går det att borra ut bulten, går det att komma åt den uppifrån eller kan man rent av skruva ur den? Jag vill slippa att stumsvetsa fästet mot karossen.

    Är väldigt tacksam för svar och ideér!

    //Marcus

  2. #2
    Sciroccoplågare
    Gäst
    Det vanliga när en bult gått av och man inte kan få tag med en kraftig tång, är att borra ett hål och i med skruvutdragare och försöka skruva loss den. Värme och rostlösningsolja (inte samtidigt) löser upp rosten och gör att det går lättare att få loss bulten.

    Variant om du inte behöver lossa bulten, kan vara att såga av bulten snyggt och svetsa på en gängstång i rätt diameter och sedan montera upphängningen med låsmutter.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin