Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Ahlb3rg
    Gäst

    Ahlb3rgs Golf gls/gti -78

    Tjenare, jag är kollat runt här ett tag nu och jag kände att det var dags att visa upp mitt projekt här.. några känner kanske igen mig från vwgolf, har haft en projekttråd där ett tag, jag orkar inte skriva om och ladda upp alla bilderna igen så jag gör helt enkelt så att jag länkar vwgolf sidan sålänge, så när det händer saker nu framöver så kommer det upp här

    http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t...er=asc&start=0



    besiktning på torsdag. spännande

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Wohooo =).
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    Ahlb3rg
    Gäst

    bes idag.

    Bes idag, det gick utmärkt, jag tror att han missade åtminstonde 5 fel. haha

    när han skulle knacka rost så sa han,

    - ja, den här tröskeln är ju inget vidare.. varför i helvete är här silvertejp under underredsmassan..?

    jag: Whistle Whistle

    - men den andra sidan är ju mycket bättre.. , så det jämnar nog ut sig..


    sen så fick jag självklart 2 st fel på parkeringen när jag kom dit, tutan vägrade funka, blinkersen blinkade inte
    och ena parkeringsljus lampan gick sönder.

    jävlar och satan tänkte jag, tutan hade glappkontakt så det var bara upp med huven och fram med poligripen och fixa glappet i kabelskon.. och vips så funkade den,

    blinkersens säkring hade gått så jag slängde i en ny. på plats, samtidigt som han stod och vinkade i dörren att jag skulle köra in..
    jag hann inte fixa parkeringsljuset , så där är första 2an..

    sen drog jag av höger handbromsvajjer på parkeringen när jag skulle in till hallen. osis..

    den tredje 2an var helt oväntad, jag fick på ett bromsrör, en kort stump vid bakaxeln, (enda bromsrörsdelen på hela bilen som inte var bytt till koppar)

    sista 2an var att spolaren inte funkade, det viste jag om, så jag hade tagit bort behållaren och pumpen, så att han kanske skulle tro att det inte var orginalmoterat.. den gick inte hem..


    överlag så är jag väldigt nöjd med detta. bes nissen var på gott humör Smile de muttrade inte ens över klarglasljusen med åt helvete för svaga lampor i.. eller dragkroken Smile eller att det inte var något baksäte i, eller att ena damasken till drivaxeln inte hade något spänne.. eller att det inte fanns någon defrost eller att jag hade ett dubbdäck på.. Smile

    jag bara har en vecka på mig att fixa 2orna, jag som tänkte köra december ut först Sad detta för att bilen fick en 2a vid senaste besiktningen för 5 år sen... surt

  4. #4
    Connsann
    Gäst
    på vintern då lagen om dubbdäck gäller för du köra in på sommar däck. hade säkert gott igenom med fräcka reserv däck också.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin