Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Tap
    Gäst

    Problem med nivåreglering xenon polo gti -00

    Tjenare!

    Liten bakgrund till mina frågor:

    Skickade min sambon till bilprovningen med bilen och hon kom tillbaka med tre 2r.
    En bromslang som var lite sprucken.
    En på att vänster strålkastere var inställd för lågt och då självklart att nivåregleringen var ur funktion eller hur dom nu formulerade det.

    Jag som inte skruvat ngt med xenon ljus innan antog att det var motorn i strålkastaren som var trasig när det bara var den ena strålkastaren som var låg.
    Beställde (tog någon vecka att få fram den för firman??!) och bytte motorn.
    När jag sätter på tändningen ser jag att ljuset e på tog för högt och att den reglerar ner ljuset till en lite för låg nivå igen. *pust*

    Ställer in ljushöjden med den manuella inställningen mot en vägg sen besiktar jag bilen även att jag vet att något är fel för det var körförbud på G.

    När han lyfter för att kolla bromsslangen så ser jag att armen till en nivågivare/sensor på bakaxeln var av i kulleden. Det ser även han som självklart ger en 2:a på det.

    Det jag undrar nu är om det kan vara så att denna har varit boven till hela problemet även om bara vänster har varit låg?
    Sitter det någon mer givare/sensor på bilen?
    Hittar inte just den som reservdel på nätet, någon som vet vart man kan hitta den?

    Tacksam för svar!
    /Thomas

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Att armen är av = Boven i dramat.

    Sen är det så med orginalxenonljus , att det är inte bara att ställa in dom efter man bytt ex bytte nivågivaren/ställmotorn i lycktan.
    Du måste gå in med datorn och frilägga motorerna & sedan grundinställa/lära in det nya läget för lycktorna med hjälp av datorn.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2009-11-22 klockan 23:19. Anledning: Rättat s t a v f e l

  3. #3
    Tap
    Gäst
    Tack för svaret.
    Sen undrar jag även strålkastarna skall göra ett sånt "test" som man man ser andra xeonljus göra när dom startar. dvs ner i botten och sen upp i normalhöjd?
    Är det ngn som vet vart man kan köpa nivågivaren på nätet?

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Tap Visa inlägg
    Tack för svaret.
    Sen undrar jag även strålkastarna skall göra ett sånt "test" som man man ser andra xeonljus göra när dom startar. dvs ner i botten och sen upp i normalhöjd?
    Är det ngn som vet vart man kan köpa nivågivaren på nätet?
    Alla bilar gör inte det testet , mestadels nyare bilar som fått den egenskapen.
    Varför köpa på nätet?
    Knata in på VAG och köp en över disk.

  5. #5
    Tap
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Alla bilar gör inte det testet , mestadels nyare bilar som fått den egenskapen.
    Varför köpa på nätet?
    Knata in på VAG och köp en över disk.
    Okej.. joo köpa över disk är att föredra. Men när man har mina arbetstider så e man glad om statoil e öppet när man slutar.

  6. #6
    polomannen
    Gäst
    Byt kulan och staget och be dom grundinställa lyserna med datan och ställa in dom,,sen är det klart.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin