Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    p251
    Gäst

    R32-07 DSG problem

    Hej,
    Funderar på att köpa en R32 med DSG, men den har en småryckig gång från transmisionen som gör mig fundersam.
    När jag står still med växelväljaren i D läget och släpper försiktigt på bromsen så småhugger bilen, precis som om kopplingen var dålig. Blir precis lika dant om jag backar. Vad tror ni? Bilen har gått 5.000 mil, finns inga felkoder.

  2. #2
    jockem
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av p251 Visa inlägg
    Hej,
    Funderar på att köpa en R32 med DSG, men den har en småryckig gång från transmisionen som gör mig fundersam.
    När jag står still med växelväljaren i D läget och släpper försiktigt på bromsen så småhugger bilen, precis som om kopplingen var dålig. Blir precis lika dant om jag backar. Vad tror ni? Bilen har gått 5.000 mil, finns inga felkoder.
    Jag skulle nog provkört en annan r32a för att jämföra, har haft en gti me DSG och den starta mjukt och fint.

    Kan ju va så att den gått lite hårt och de sliter ju på grejerna.

  3. #3
    p251
    Gäst
    Tror bilen har levt ett lungt liv. Vill köpa bilen då den är riktigt fin, ingen annan som har erfarenheter eller tips.

  4. #4
    Bri-Dog
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av p251 Visa inlägg
    Tror bilen har levt ett lungt liv. Vill köpa bilen då den är riktigt fin, ingen annan som har erfarenheter eller tips.
    Min 07:a har inga sådana symptom utan glider iväg smidigt utan ryck. Den har absolut levt ett lungt liv, bara landsväg, aldrig launchad etc.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2009
    Namn
    Pierre Thorsell
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    218
    Jag känner igen det där problemet när jag läst på lite olika forum. Testa att söka lite på DSG på r32oc.com!

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Om jag inte minns fel så har jag läst nånstans att det kan vara glappkontakt i nån kontakt med lådan som inte är så farligt dyr att byta.Du får söka runt lite.

    Tycker du ska försöka läsa av bilen med VAG-COM och se om du får nån felkod där ev, innan du köper bilen. Det är ju trots allt en dyr bil å låda

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin