Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    emil_vr6
    Gäst

    Startproblem och "hoppande" körning. MK3

    Hejsan grabbar!

    Jag har en Golf MK3 1.6 1994.

    Mitt problem är följande att bilen kan rycka och hoppa samt vara svårstartad när det är fuktigt ute. När der regnar och det är hög luftfuktighet i luften.

    Lite mer ingående på problemen.

    Problem 1 "hoppar och rycker": Det händer inte alltid när man kör utan kan komma när som helst. Även när bilen är varm. När det händer. Så börjar bilen svara dåligt på gas pedalen och man får oftast ligga runt 2000varv ca 70km. Bilen liksom "hoppar" fram på vägen och rycker väldigt mycket. Problemet försvinner inte förens man har stannat bilen och till 99% är det borta nästa gång man ska ha bilen.

    Problem 2 svårstartad: Man får börja mala lite på starten och sen börjar den hoppa och mullra väldigt orent. Svarar INGET på pedalen utan bara stendör.
    Men när man väl smyger sig på gasen sakta och får bilen upp i 3 -4 tusen varv så hör man att den börjar gå rent och fint som vanligt. Sen är det bara att tuta iväg som inget hade hänt.


    Dom här problemet dyker ENDAST upp när det är fuktigt ute.

    Jag har bytt följande:
    ---------------------------
    *Tändstift
    *Tändkablar
    *Luftfilter.
    *Fördelarlock
    *Rotor

    Det är lite panik eftersom det är höst tider och utan bilen kommer jag inte till jobbet på någotvis.

    Alla svar är mycket välkommet.

    Med vänliga hälsningar, Emil

  2. #2
    tuvor
    Gäst
    testa att byt Motortempraturgivaren, när den inte fungerar kan den mata på en väldans massa bränsle eller tvärt om. Bilens bränsleblandnings regleras med luft och är det hög luftfuktighet ute och den matar mycket bränsle så går den VÄLDIGT orent.

  3. #3
    emil_vr6
    Gäst
    Tack! Jag ska prova detta!

    Någon som har en bild eller kan förklara väldigt bra vart den sitter?

  4. #4
    tuvor
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av emil_vr6 Visa inlägg
    Tack! Jag ska prova detta!

    Någon som har en bild eller kan förklara väldigt bra vart den sitter?
    följ bara övre kylarslangen så sitter den typ mitt på motorn (långsidan) på en rörstuds ("termostathus" hatar att folk använder det ordet.)

  5. #5
    emil_vr6
    Gäst
    Hej igen! Ska följa upp lite.

    Har bytat tempgivaren till insprutning, och det verkar som han startar fint kallt med. har inte upplevt några problem nu.

    Men han har en tendens till att hoppa till fortfarande när det är fuktigt?

    1 problem löst.
    2 Problem kvar

    Tips!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin