Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1
    Pimpad racertant
    Gäst

    Går på tre cylindrar?

    Min Gti Edition-94 (8V) gick plötsligt på tre cylindrar(?) i morse, motorn är svag, "knackar" och har en annan rytm. Innan dess stod den en vecka i kallgarage, först ngn minusgrad, sedan fuktigt ett dygn. Använde motorvärmare. Har gnista på alla fyra stift, och alla stift ser ok ut. Fördelarlocket verkar helt. Hur går jag vidare?
    Insprutningen? Bränslepump? Bränslefilter? Eller?

  2. #2
    jockep
    Gäst
    å den har gått som den ska tidigare antar jag... Testa ta in den i värme ett dygn å se om de blir bättre.. Jag körde tidigare ett annat märke och den gjorde likadant när den stått ett tag, men ett dygn i varmgarage så funka den igen... förmodligen bildades det fukt,kondens någonstan så den inte riktigt ville gå rent..

  3. #3
    Pimpad racertant
    Gäst
    Tack. Har redan kört ut gubben ur varmgaraget... Vi får hoppas att det hjälper. Har aldrig haft några problem med den här pärlan förr!

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Min mors vento gick som en kratta när det var fuktigt.

    Jag hitta felet på en tändkabel. Alla är nya för ca 7-8 månader sen och när jag tog på den ena så fick ja en go stöt.

    Bytte den och nu går det som en klocka.

  5. #5
    Pimpad racertant
    Gäst
    Hur kom du fram till att det var fel på tändkabeln? Var det bara för att du fick en stöt eller såg du nåt/mätte upp nåt? Jag fick också en stöt av en tändkabel...

  6. #6
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Om du får stötar från en tändkabel så är det säkert den som inte tänder för gnistan hoppar istället till toppen och då går den på tre så byt tändkablar.

  7. #7
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Ett tips kan vara att starta bilen i mörker och se om man ser några gnistor från tändkablarna. Jag hade ett liknande problem och det uppträdde bara när bilen blev varm.
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  8. #8
    Pimpad racertant
    Gäst
    Den blev faktiskt bättre av att stå i garage en natt. Ett tag. Efter halvmil på blöt väg var det lika igen. Alltså ett fuktproblem... Blir nog både nytt fördelarlock och tändkablar...

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Ja byt både och...

    Jag köpte den längsta och sen testa jag mig fram vilken det var som ej fungerade ordentligt.

    Nu hade jag tur att det bara var 1 kabel som var kass.

  10. #10
    Pimpad racertant
    Gäst
    Om jag ändå ska byta tänkablar skulle det vara kul med röda... Såg att det fanns en tråd för ca 1 år sedan om att man kunde köpa 97:ans tändkablar(orginal) - dom skulle vara röda. Kan dom passa på en 94:a??? Nån som vet hur kvalitén är på Dalhems? Dom är väl avsedda för Bubblan, men dom är billigare än Magnecor från Street Performance.

  11. #11
    Pimpad racertant
    Gäst
    Det var tändkablarna. Diagnos slutgiltigt ställd med en blom-spruta, en vattenduschning och tändningen åt skogen. Men fördelarlock och rotor skadade inte att byta heller. Nu går den som en klocka igen och jag är lycklig som ett barn!!!
    Senast redigerad av Pimpad racertant den 2009-11-21 klockan 16:37. Anledning: hjärnblödning

  12. #12
    jockep
    Gäst
    Good for you

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin