Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    Maximilian
    Gäst

    Diverse frågor MKV GTI

    Hej.

    Var hittar jag Edition 30 front och bak som jag kan lackera och montera Alternativt andra diskreta stylingtips välkomnas.

    Någon som vet vad det kostar att montera parkeringshjälp bak?

    Någonstans där man kan ladda ner svenska instruktionsböcker, alternativt köpa på nätet?

    Klarar Detroit fälgarna en vinter med salt och slask, funderar på 19 till sommaren nämligen. Vilka original 19 VW-fälgar passar alternativt Audi-fälgar. Kul att veta vilket ET och bultmönster som kan jämföras med andra bilar inom samma koncern.

    Många frågor som jag hoppas kan besvaras.

    Mvh
    /C

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Var hittar jag Edition 30 front och bak som jag kan lackera och montera Alternativt andra diskreta stylingtips välkomnas.
    Ett klick bort i annonstorget. =)

    http://www.gtiklubben.nu/index.php?m...on+30+&srhtp=0

  3. #3
    Maximilian
    Gäst
    Lite blodigt tyckte jag, borde man inte kunna hitta dessa delar löst på bildelsbasen eller vw för bättre pengar. Någon som vet vad ED30-delarna kostar oprimade eller R-line prylarna.

    Gärna om någon mer kan läsa mitt första inlägg med fler frågor.

    Mvh
    /C

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Har svårt att tro att de finns så mycket ed30 delar på bildelsbasen.
    Ring till v.a.g. och fråga pris, de går väl snabbast.

    Men han skrev ju i annonsen att nypris är 6000:- stämmer det är det ju vad du får ge på vw.

    När jag köpte ed30 sidokjolar till min golf gav jag 900kr/par, men priset på ed30 ökade tydligen till 3200:- / par senare.
    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...ight=pris+ed30

    Någon som vet vad ED30-delarna kostar oprimade
    Ed30 är grundade från fabrik.
    Senast redigerad av Fredrix den 2009-11-13 klockan 08:25.

  5. #5
    Maximilian
    Gäst
    Jag åkte förbi min lackerare idag, vi kommer att plocka av bakre kofångare, sidokjolar och nedre fronläpp för lackering. Prima och baka i ugn och lackera, skall spara den svarta biten bak och fram för att få lite bättre balans i utseendet. Någon som vet hur bakre kofångaren sitter? Resten har jag sökt reda på i forumet.

    Någon som kan svara på dom övriga frågorna?

    Någon som vet vad det kostar att montera parkeringshjälp bak?

    Någonstans där man kan ladda ner svenska instruktionsböcker, alternativt köpa på nätet?

    Klarar Detroit fälgarna en vinter med salt och slask, funderar på 19 till sommaren nämligen. Vilka original 19 VW-fälgar passar alternativt Audi-fälgar. Kul att veta vilket ET och bultmönster som kan jämföras med andra bilar inom samma koncern.

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Pierre K
    Medlemsnr
    4720
    Ort
    GBG
    Inlägg
    42
    Hej, om jag var du skulle jag behålla Detroit fälgarna till sommar hjulen.
    Jag vet ej själv om fälgarna skulle stå mot salt å slask men det bruckar ju vara lite mer känsligare med dessa fälgar än vanligare fälgar, rätta mig om jag har fel.
    Detroit fälgarna är för snygga att förstöra tycker jag för vintertid.

  7. #7
    Maximilian
    Gäst
    Det blev ändå Detroit-fälgarna som får agera vinterdäck, har precis beställt Continental ContiViking5 nu till dom. Jag tvättar regelbundet och min förhoppning är att dom klarar saltet här i Sthlm ändå.

    Någon som kan svara på dom andra frågorna vore jag tacksam...

    Mvh
    /C

  8. #8
    Patrickofsweden
    Gäst
    Har gjort precis som du Maximilian, Detrot till vinter och precis samma däck! (225/40-R18). Har min bil i garage hela tiden och hoppas det ska funka...
    Sen blir det förhoppningsvis roligare fälgar till sommaren!

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Någon som vet vad det kostar att montera parkeringshjälp bak?
    Ring VAG.

    Någonstans där man kan ladda ner svenska instruktionsböcker, alternativt köpa på nätet?
    Samma som ovan , svensk instrbok går att beställa via VAG.

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Ta o vaxa fälgarna så blir dom lättare att hålla rena.

  11. #11
    Maximilian
    Gäst
    Vilka original 19 VW-fälgar passar alternativt Audi-fälgar. Kul att veta vilket ET och bultmönster som kan jämföras med andra bilar inom samma koncern.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin