Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Ronin
    Gäst

    Problem med servon, Golf CL -95

    Sorry om tråden inte handlar om en GTI,men måstefå fråga någon som vet nåt om golf!
    Servon på denna bråkar som faan,den slår nästan av tjejens händer inemellanåt,vet någon om detta är vanligt eller om det bara är en inställning,luftning eller nåt sånt kanske?

    Mvh Johnny

  2. #2
    Holmgren
    Gäst
    Inget tvång att trådar ska handla om GTI.
    Alla VW går bra att diskutera.

  3. #3
    Särkelä
    Gäst
    Menar du att den helt plötsligt vrider till mer en den ska?
    Annars brukar det va att remmen slirar på dom för att skyddet ut mot hjulet e borta så vatten o skit åker in. o att remmen e dåligt spänd.

  4. #4
    Ronin
    Gäst
    Ska kolla upp detta....har tyvärr inte hunnit än.

    Men har en ny fråga!!!!
    Ljusknappen....är det vanligt att den krånglar på dessa(golf 3) och går det att riva isär den och fixa till den(den hänger sig)eller nåt....eller är det bara att byta den???
    En fulfråga här.....nån som har en sån Skitbilligt(magert nu inför bes,blitt lite nytt på den)???

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Jag kan skicka en ljusknapp till dig, bara du betalar portot, har en liggandes.
    Den har suttit i min Golf Mk3a från 1996, utan dimljus fram.
    Skicka PM isåfall.

    Kolla så du har servoolja, annars är det som föregående talare att dom kanske slirar pga vatten o skit.

    Då kan man få den effekten som du säger att den håller på att slå av fingrarna, då pumpen helt slutar driva remmen, har varit med om det förr.

    Då åtgärdade jag felet genom att köpa en ny rem på biltema o montera.

  6. #6
    Ronin
    Gäst
    Jag tackar så hemskt mycket för ditt erbjudande!
    Är underbart att se att det finns folk som erbjuder sina tjänster när andra har det trångt med både tid och rikedom,det är guld att veta att "vänner" finns i detta avlånga land!

    Nu fixade det sig med en knapp som tur var.Tack ändå!

    Servon ska kollas upp under helgen,så jag tackar alla för dom svar jag fått på detta problem med!

    Mvh Johnny

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin