Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 116
  1. #21
    daniel_sandberg
    Gäst
    Ja men vad bra Då vet jag iaf vad jag ska leta efter. Men någon som har någon aning angående växellänkaget? Har ju försökt söka här på forumet men inte hittat så mycket matnyttigt angående det. Har hittat några som har frågat förr men som inte direkt fått något svar.
    Är ju lite sugen att åka på skroten och handla länkaget från någon golf.. Antar att det inte direkt kryllar av skrotade sciroccos här i västerbotten iaf. Eller går det kanske köpa nytt för en lämplig peng?

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Citat Ursprungligen postat av daniel_sandberg Visa inlägg
    En annan sak jag undrar om är växellänkaget. Såg att det saknas mellan växellådan och bilen. Kommer ut något från spaken som sticker ut i motorrummet men sen hur det ska kopplas ihop med stag eller så vet jag inte. Sen är det nåt mysko med gaswiren men det får jag ta sen. Den verkar dock vara lite kort om fästet på ventilkåpan ska användas.
    Snabbkikade runt lite, verkar vara precis samma grejer i växellänkaget på scirocco -82 och golf 1rna med samma växellåda (5-vxl 020). Skicka ett PM till mig så fixar jag en bild när det blir aktuellt

  3. #23
    daniel_sandberg
    Gäst
    Låter kanon. Får man fråga vars du snabbkikade? Är det kanske i vw:s program? Annars får du gärna säga hur man hittar sån info

    Ska försöka få klart med svetsningen av Amazonen som tar upp platsen i garaget och sen styra ut den så jag kan dra in Sciroccon. Blev ju så kallt o mörkt varje gång jag skulle hålla på med den. Men den här tråden kommer bli mer uppdaterad sen när det drar igång.

  4. #24
    daniel_sandberg
    Gäst


    Tänkte försöka dra igång detta projekt lite smått nu. Har börjat med att försöka leta upp något växellänkage som jag saknar. Verkar som jag saknar två stag som går mellan lådan och bilen. Ett stag som är fäst med kulleder och ett stag som bara är en pinne med 2 krokar som är låsta med sprintar. Någon som har såna över som kan skicka? Verkar vara samma stag mellan 4 o 5-växlat. Enligt vag-cat är det bara en bokstav som skiljer det ena staget åt.

    Sen måste jag kika lite på hur kopplingsvajern ska sitta. Även gasvajern verkar det vara nåt lurt med. Ev saknas det något mellan vajern och spjället.

    Någon som har tips på någon speciallack på en scirocco btw? Har funderat lite smått på mattsvart tak med svarta stolpar och även kanske svart huv och i övrigt vit. Eller så kanske bara vit med svart huv. Några andra förslag?

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Är du sugen på att ta hand om en likadan scirocco.
    Skulle skrotas och säjas i delar men står nog kvar.

  6. #26

    Reg.datum
    jul 2010
    Namn
    Daniel Granlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    45
    Vad tror du om blå? Funkar på KWL's MK1
    .
    .
    .

  7. #27
    daniel_sandberg
    Gäst
    Ja blå kanske inte skulle vara helt fel. Måsta dock börja med att klura ut alla grejer som saknas. Känns som det hade varit skönt att ha någon med originalgrejer att åka o kolla på så man vet hur det ska se ut egentligen =)


    Här ser ni vad som saknas mellan gasvajer och spjäll. Någon som kan slänga upp en bild på hur det ska se ut?


    Här vet jag inte alls hur det ska sitta. Antar att det saknas något clips eller klammer av något slag.
    Senast redigerad av daniel_sandberg den 2010-09-03 klockan 11:34. Anledning: större bilder

  8. #28

    Reg.datum
    jul 2010
    Namn
    Daniel Granlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    45
    dom blev väldigt små dom bilderna...

  9. #29
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Rockatanskys avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Peter L
    Medlemsnr
    3290
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    78

    växellänkage

    Citat Ursprungligen postat av daniel_sandberg Visa inlägg
    Ja men vad bra Då vet jag iaf vad jag ska leta efter. Men någon som har någon aning angående växellänkaget? Har ju försökt söka här på forumet men inte hittat så mycket matnyttigt angående det. Har hittat några som har frågat förr men som inte direkt fått något svar.
    Är ju lite sugen att åka på skroten och handla länkaget från någon golf.. Antar att det inte direkt kryllar av skrotade sciroccos här i västerbotten iaf. Eller går det kanske köpa nytt för en lämplig peng?
    Jag tror autodelar.net har nya växellänkage att köpa. (Nu på morgonen funkar inte deras webbutik men jag är 99% säker på att det var där jag såg dom härom veckan.)

    mvh
    /Peter

  10. #30
    daniel_sandberg
    Gäst
    Kikade just på autodelar.net. Dom verkar ha det ena staget som jag ska. Dock hade dom några alternativ men det är väl bara att kolla lite mer på vag-cat och bestämma sig för ett av dom. Hur vet jag vilken låda jag har egentligen? Vars finns sifforna att kolla efter?

    Det där andra staget som inte kräver kulledslänkar vet jag inte riktigt vars jag ska hitta. Motorcentralen kanske hittar något sånt =)

  11. #31
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Prata med Lillen om bilen han vet om den ska ju vara komplett och lite vässad,

    Jag är själv förtjust i dom bilarna men det börjar bli svårt att hitta delar till dom men din bil är ju inget hopplöst fall utan hyffsat fint objekt som går att få mkt fin.

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ja men ingen vill ju ha den.
    Det handlar om hundralappar , en släpvagn och hämta.
    Det är inte tusenlappar.

  13. #33
    daniel_sandberg
    Gäst
    Det lockar ju men det det som avskräcker är väl avståndet. Bilkärror finns ju macken att hyra för en ganska lämplig summa. Dragbil tror jag att jag kan ordna och laglig chaufför vet jag också av. Vilken väg rekommenderas? Via Lycksele eller via Åsele?

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Till kopplingsvajern ska du köpa dessa:

    171 798 105 1 sats fästdetaljer för kopplingsvajer 90 - 100kr på VAG (Denna sats behövs för att fästa väjern)

    Dessa två undre behöver du bara om du inte har gummigenomföringen som vajern går igenom när den passerar "öglan" i växellådan ovanför kopplingsarmen.
    171 721 307 gummibricka ca 70kr på VAG
    171 721 308 Dämpningsgummi ca 30kr på VAG

  15. #35
    daniel_sandberg
    Gäst
    Tack för dom konkreta tipsen om detaljerna som jag behöver. Men blir det så att jag hämtar Lillens scirocco lär jag inte behöva köpa så mycket såna små detaljer. Väntar på svar från han för att höra om pris och så.

    Vad tror ni som läser tråden om en liten rallystukad scirocco? Dom lackförslagen jag skrev tidigare och kanske röda stänkskydd och ett par extraljus i fronten. Har ett par 14" fälgar med vinterdäck till den. Dom kommer från en Volvo 460 så navcentrumet måste tas upp för att dom ska gå på. Men dom skulle nog göra sig ganska bra på bilen och kanske lacka dom vita =)

  16. #36
    daniel_sandberg
    Gäst
    En tråd utan bilder är en tråkig tråd vet jag själv av egen erfarenhet. Slänger upp denna i väntan på svar från Lillen =)


  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Jag letar bilder.......

  18. #38
    daniel_sandberg
    Gäst
    Du har återigen PM Lillen =)

  19. #39
    daniel_sandberg
    Gäst
    Vilhelmina till helgen då? =)

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av daniel_sandberg Visa inlägg
    Vilhelmina till helgen då? =)
    Hoppas det.
    Måste reka lite som jag sa på telefon!

    Återkommer.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin