Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 3456
Resultat 101 till 116 av 116
  1. #101
    houk
    Gäst
    Grymt bra jobbat!
    Många hade nog gett upp innan dom blev klara. inte lätt när man inte plockat isär själv ;-)

  2. #102
    daniel_sandberg
    Gäst
    Nej verkligen inte.. Nu är det väl ingen avancerad bil men det verkar ha varit en bil som haft många kockar som har hittat på egna saker. Nu har det ju inte blivit bättre av att jag varit och fixat efter eget huvud men nu funkar det mesta ju.

    Dock är det ju några saker som måste kollas över fortfarande men nu är det ju ett rullande projekt =) Bilar mår sällan bra av att stå stilla...

  3. #103
    daniel_sandberg
    Gäst
    Har haft körförbud i veckan men ska försöka hinna besikta den och kanske få blanka papper denna gången =) Det jag fortfarande funderar över är framvagnen. Tycker den är trögstyrd. Väldigt liten återgång på ratten. Men det blev bra mycket bättre efter grovjusteringen av toe in. Eller rättare sagt från väl synlig toe in till lite synlig toe ut. Har försökt ställa cambern negativt.

    Men vilken vinkel gör jag den mer lättstyrd? Eller kan det vara styraxeln som kärvar?

  4. #104

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Låter som det kärvar lite.
    Skall gå ganska lätt hur som helst....

  5. #105
    daniel_sandberg
    Gäst
    Men visst ska castern ha betydelse i återgången? Cykelvinkeln som jag brukar kalla den. Får väl kolla om det är något som kärvar i rattstången. Det är väl en lagring längst ner och en runt tändningslåset?

  6. #106

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Jo castern spelar roll!

  7. #107
    daniel_sandberg
    Gäst
    Jäkla besiktning. Nedslag återigen på taskig handbroms. Den nyper såpass att den inte går att rubba men inte tillräckligt för bilprovningen. Nåja.. Ska köpa nya backar även fast dom gamla är fräscha och så ska jag ta en smärgelduk och dra av trummorna lite för att rugga upp dom. Vajrarna är löstagna och var fräscha. Oljebadade dom innan montering så dom är det inget bekymmer med =)

    Nåja. Alla dom andra tvåorna blev släckta och nu ska det väl bli en tredje gången gillt.

    Har även varit och shoppat några anslutningar till bensinpumpen och tryckackumulatorn så där ska det fräschas upp. Var rejält rostigt så blir att förebygga läckage där. 200kr för 4 anslutningar, 4 kopparbrickor och 1 meter slang. Inte särskilt billigt..

    Slänger med en bild från imorse i väntan på besiktningsmannens dom.
    Senast redigerad av daniel_sandberg den 2011-04-15 klockan 18:24. Anledning: bild

  8. #108
    krukan
    Gäst
    tror jag måste komma å kika på den här nån dag då man är i stan

  9. #109

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av krukan Visa inlägg
    tror jag måste komma å kika på den här nån dag då man är i stan
    +1

    Men.....ska vi ta en miniträff nån dag?

  10. #110
    daniel_sandberg
    Gäst
    Låter inte alls dumt =)


  11. #111
    daniel_sandberg
    Gäst
    Nu jäklar ska jag ha tredje gången gillt på besiktningen. Efter lite finmek och kärlek med trummorna bak så går det att dra svartstreck på asfalten med handbromsen =)

    Har för mig att jag hittade ett par nya backar men på något sätt så hade dom blivit glaserade. Tredje hacket på handbromsen gör att det nyper. Så som det ska vara helt enkelt =)

    Fick även in en bandare som passade riktigt bra i stereohålet. Skönt att ha lite mer oljud i bakgrunden än vad motorn presterar. Inte särskilt kul att ligga på e4an med...

  12. #112

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    HUR har det gått!?

  13. #113

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Nyfiken..

  14. #114

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Daniel???

    Jag behöver få kontakt med dig igen.
    Så ser du detta kan du väl höra av dig?

  15. #115
    daniel_sandberg
    Gäst
    Bilen blev såld eftersom det inte riktigt var en bil som passade mig. Den lät ju riktigt gott med det alltför grova systemet men långresor är ju bara att glömma

    Hyffsat pigg var den ju också för den lilla och gamla motorn men trodde nog ändå den skulle haft lite mer att ge. Och på grund av många andra bilar på gården fick den ryka. Nu rullar den vidare i skellefteå hos en äldre herre.

    har nog inte så mycket bilder på kärran men slänger in en till på den

  16. #116

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Är de Volvo som gäller nu igen då =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin