Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Herr Apa
    Gäst

    Vart köpa H&R cupkit billigast?

    Som rubriken lyder.
    Är sugen på ett sånt till min golf 3 gl. Åker iofs mest till och från jobbet med den men tycker att den är "svampig" i fjädringen. Kantrar i rondeller och känns svajjig.

    Vore även aktuellt med ett billigare alternativ då det bara kan bli bättre!?

    Några förslag?

    /Herr Apa

  2. #2
    Bastard66
    Gäst
    Tyskland helt klart... Jag har sett HR för runt 320 EUR.
    www.ebay.de

    det är lättast att registrera sig på ebay.com funkar bar att logga in på tyska sidan också då... beställde själv en sänkningssats komplett med fjädrar/dämpare till min gti 16v där för 1300 med frakt.. fick paketet inom en vecka...

  3. #3
    Bastard66
    Gäst
    Kollade ebay nu..
    H/R cup kit 50mm direkt köp (ingen auktion) 388,90 EUR

  4. #4
    Herr Apa
    Gäst
    kollade in ebay.de. hittade ett kit. €400 skickat och klart. men hur e det möjligt att en "privatperson" kan sälja ett kit mer än 2000SEK billigare än ett företag i sverige gör?

    Är det någon som har erfarenhet av detta? Hur kan man vara säker på att det är riktiga grejjer och inte kopior?

    /Apa

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    kollade in ebay.de. hittade ett kit. €400 skickat och klart. men hur e det möjligt att en "privatperson" kan sälja ett kit mer än 2000SEK billigare än ett företag i sverige gör?
    För att i sverige har vi något som kallas moms 25% , sedan ska mellanhanden ha sitt dvs företaget som i sin tur ska göra en förtjänst på produkten efter att han har betalat sin leverantör..han som jobbar i butiken vill ju ha lön precis som du och jag. =)
    Ju mindre mellanhänder desto billigare produkt......nackdelen kan bli att du blir utan garanti på produkten om den visar sig vara defekt/felaktig när du köper av "privatperson".

    Min kvalificerade gissning i ämnet.


    Är det någon som har erfarenhet av detta? Hur kan man vara säker på att det är riktiga grejjer och inte kopior?
    Får någon annan svara på eftersom jag ej gjort affärer via E-bay.

    Om du bara ska åka gata , vill handla lokalt i sverige så kan jag rekomendera : http://www.gemotorsport.se/gmvag.html
    Ej ett HR kit men mycket prisvärt för den lilla slant det kostar.....och det bästa av allt är att du har garanti på grejerna.

    Kör själv med ett väghållningskit därifrån och är mycket nöjd....funkar alldeles utmärkt att rasta runt rondellen med. ;-)
    Senast redigerad av Henrik.M den 2007-06-22 klockan 01:42.

  6. #6
    Bastard66
    Gäst
    Jag köpte mitt kit ifrån ebay.de och oftast är det företag som har annonserna.. Du har garanti på grejorna. det enda som kan bli jobbigt är om du ska skicka tillbaka grejorna.. kan ju ta lite tid isf..

  7. #7
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Herr Apa Visa inlägg
    kollade in ebay.de. hittade ett kit. €400 skickat och klart. men hur e det möjligt att en "privatperson" kan sälja ett kit mer än 2000SEK billigare än ett företag i sverige gör?

    Är det någon som har erfarenhet av detta? Hur kan man vara säker på att det är riktiga grejjer och inte kopior?

    /Apa
    länkar en sida från ett förtag i tyskland som lagt ut en annons på ebay

    http://cgi.ebay.de/H-R-CUP-KIT-SPORT...QQcmdZViewItem

    det 40/40mm sänkning..

  8. #8
    Herr Apa
    Gäst
    Tack för svaren.

    Ska nog beställa ett från tyskland. Billigast jag hittade i sverige var dryga 5000:- plus frakt.
    Har dock en 12000 mila service på gång. Ska ju in med ett ljudsystem också.

    Måste ju prioritera lite...


    Ha en bra midsommar!

    /Apa

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin