Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782

    Seriösare bankörning mk4

    Skulle behöva komma i kontakt med någon som kör lite seriösare bankörning med sin golf/bora mkIV.

    Det jag bl.a. försöker komma fram till är en bra kompromiss-lös lösning för problemet med framvagnen. Främst problemet med länkarmarna.

    Alla tips är välkommna!

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Ring till Joki Motorsport, dom har kunskapen.

    http://www.jokimotorsport.se/

    Dom har massor med roliga grejer till Mk4
    http://www.jokimotorsport.se/tävlingsdelar.htm

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Tack Raz!

    Ska ringa dom under förmiddagen.

    Fler tips?

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Det jag bl.a. försöker komma fram till är en bra kompromiss-lös lösning för problemet med framvagnen. Främst problemet med länkarmarna.
    Jag gissar att du menar problemet med Rollcentrat?

    Byt spindel till R32/Audi TT så blir det betydligt bättre.

    En annan lösning som är betydligt dyrare och ytterligare lite bättre är nya spindlar från www.h2sport.com som höjer RC ytterligare.

    .

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Jag gissar att du menar problemet med Rollcentrat?

    Byt spindel till R32/Audi TT så blir det betydligt bättre.

    En annan lösning som är betydligt dyrare och ytterligare lite bättre är nya spindlar från www.h2sport.com som höjer RC ytterligare.

    .
    Precis det problemet ja.

    Ja, de där grejerna har jag koll på. Speciellt h2sport spindlarna, har läst allt som går att hitta på vortex om det.

    Vet dock inte den exakta skillnaden mellan R32/TT- och h2sport-spindlarna.

    Sen kan det vara så att jag måste byta spindlar oavsett eftersom jag köpt en 02M låda och drivaxlar.


    Pratade med Michael på JOKI idag, mycket trevlig kille.

    Han kom med förslaget att jag skulle höra efter med Pelle på stötardämparexperten om att få ett par öhlinare med fjädrar till golfen, då kunde jag få det precis som jag ville.

    Frågan är vilken väg jag ska gå, vilken som ger mig mest för pengarna.

    Några idéer?

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Jag tycker inte prisskillnaden mellan H2sport och R32/TT är försvarbar, det skiljer inte speciellt mycket i resultat. Det är STOR skillnad mellan orginal och R32/TT.

    Spindelleden flyttas nedåt med 33.5mm för R32/TT och 50mm för H2Sport.

    Här ser du även skillnaden i camber vid infjädring:



    Är det en gatbil eller racebil?

    .
    Senast redigerad av ThomasT den 2009-10-20 klockan 22:25.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Ok, har faktiskt ingen koll på vad TT-spindlar kostar, H2Sport kostar ju typ 5.000 sek.

    Ja, det där diagrammet känner jag igen från vortex.

    Både och, det är min dagliga som jag vill ska vara potent på banan.

    Offrar gärna lite komfort. Kör mest korta resor med den ändå.

  8. #8
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    OK, med racebil menar jag tävlingsbil...

    Alltså ingen tävlingsbil... I så fall, glöm Öhlins. Alldeles för dyrt till något som är en så pass dålig grund att bygga på.

    Har du testat "vanliga" coilovers? Tycker du de är för mjuka? Har du test kört dem på en R32/TT?

    De flesta coilovers(typ H&R,Bilstein,KW) ligger på ca 70N/mm(framfjädrarna). H&R clubsport ligger på 90-100N/mm

    Vill du ha ännu hårdare så går det att få special byggt. Hos www.ace-competition.com kan du få skräddarsydda kit. Samuel på www.millway.se kan kanske också bygga ett kit till dig.

    Vilka camberplattor har du tänkt dig?


    .

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Ah, nej, ingen tävlingsbil.

    Ja, säger du det så, enligt JOKI så behövde det ju inte bli så dyrt.

    Har inte tittat på coilovers av två anledningar, främst att dom (samtliga?) sänker för mycket (30mm+) som lägst samt att huvudtanken men coilovers är ju för att man ska kunna "corner-balance" något som jag inte kan och troligtvis inte är en tillräckligt duktig förare för att behöva.

    Beställde ett kit från staterna, Ground Control, det är ett coilover-conversion kit med 375 (lbs/ft?) framfjädrar och 350 lbs bak.

    Problemet med detta kit är många.

    Har även pratat med Shine racing om deras fjädrar (220/180) och enligt dom så är deras fjärdrar "true", dvs mostånd håller i sig genom hela kompressionen medans GC-fjädrarna (eibach, kolla min projekttråd) är mjuka.

    GAH, blir galen på att alla säger olika och "snackar skit" om varandras produkter.

    Ska definitivt kontakta ACE och Millway.

    Har tittat på h2sports camber (statiska 1grad) samt ground controls (justerbara) dock upplever vissa att GC camber-plattorna för massa oväsen (om det nu spelar någon roll, personligen är jag super-allergisk mot missljud).

    Har du några andra tips?

    Edit: Ang. ACE:

    Sånt här gör mig skeptisk till ett företag.

    Varför sälja saker som försämrar!? Blir bara irriterad...

    Edit: Ang. Millway:

    Verkar som att dom bara säljer prylar till BMW? Dock hittade jag hjälpfjädrar, det kan ev. rädda situationen som jag har med GC-kittet, om vi nu låtsas att dom inte är mjuka.

    Vem kan hjälpa mig att testa fjädrarna? Enkelt att göra, men kräver rätt utrustning.
    Senast redigerad av mtm den 2009-10-21 klockan 02:52. Anledning: Edit: Ang. Millway:

  10. #10
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Ah, nej, ingen tävlingsbil.

    Ja, säger du det så, enligt JOKI så behövde det ju inte bli så dyrt.

    Har inte tittat på coilovers av två anledningar, främst att dom (samtliga?) sänker för mycket (30mm+) som lägst samt att huvudtanken men coilovers är ju för att man ska kunna "corner-balance" något som jag inte kan och troligtvis inte är en tillräckligt duktig förare för att behöva.
    OK, trodde ni talat om custom Öhlins coilover. Stötardämparexperten byggde eget kit på sin mkIV, med snarlik lösning som Ground Control prylarna och Koni dämpare.


    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Har även pratat med Shine racing om deras fjädrar (220/180) och enligt dom så är deras fjärdrar "true", dvs mostånd håller i sig genom hela kompressionen medans GC-fjädrarna (eibach, kolla min projekttråd) är mjuka.
    "true" eller linjära fjädrar som det heter på svenska. 220ibs/inch är bara 35N/mm alltså ganska mjukt(bara lite hårdare än sänkfjädrar). Dina Eibach fjädrar är linjära. Om du ger mig innermått(60mm?) och trådtjocklek ska jag räkna ut hur hårda de är. Det ser ut som en god grund att bygga på.



    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Har tittat på h2sports camber (statiska 1grad) samt ground controls (justerbara) dock upplever vissa att GC camber-plattorna för massa oväsen (om det nu spelar någon roll, personligen är jag super-allergisk mot missljud).

    Har du några andra tips?
    Jag körde med GC justerbara topplagringar. Jag körde med typ 2.5grad camber. Iom att det är stum montering så blir det högre vägljud.

    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Edit: Ang. ACE:

    Varför sälja saker som försämrar!? Blir bara irriterad...
    Man måste sälja det kunderna vill ha. Fräckare utseende och sportigare känsla räcker för de flesta...

    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Edit: Ang. Millway:

    Verkar som att dom bara säljer prylar till BMW? Dock hittade jag hjälpfjädrar, det kan ev. rädda situationen som jag har med GC-kittet, om vi nu låtsas att dom inte är mjuka.
    Samuel kan säkert skräddara sy ett kitt, frågan är vad det kommer kosta när man börjar från scratch och om han har tid.

    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Vem kan hjälpa mig att testa fjädrarna? Enkelt att göra, men kräver rätt utrustning.
    De du köppt från GC? Vad ska du testa? Som jag skrev ovan är det enkelt att räkna ut hårdheten.

    .

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    OK, trodde ni talat om custom Öhlins coilover. Stötardämparexperten byggde eget kit på sin mkIV, med snarlik lösning som Ground Control prylarna och Koni dämpare.
    Ja, jag hade ett långt samtal med Pelle idag. Jävla bra kille det där, svårt att hitta människor idag som tar sig tid att hjälpa en även fast man kanske inte ska köpa något "på en gång".

    Öhlins var ju iaf inte aktuellt, inte om jag ska slanta för allt själv iaf, haha.

    Hans fjäderbänk var trasig, men vi skulle höras av om ett par veckor igen så skulle vi testa fjädrarna jag har från GC.


    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    "true" eller linjära fjädrar som det heter på svenska. 220ibs/inch är bara 35N/mm alltså ganska mjukt(bara lite hårdare än sänkfjädrar). Dina Eibach fjädrar är linjära. Om du ger mig innermått(60mm?) och trådtjocklek ska jag räkna ut hur hårda de är. Det ser ut som en god grund att bygga på.
    Linear heter det på engelska, och det var inte det jag menade med "true" utan det jag ville förmedla var att shine-killen menade att deras fjädrar håller vad de lovar, och det skulle då inte GC fjädrarna göra (de är mjukare...).

    Här är de data jag har på fjädrarna (mätt med ett vanligt skjutmått med tillhörande felmarginal):

    fram:

    Eibach: 232025 0800.250.0350
    ytterdia: 88mm
    innerdia: 65mm
    trådtjocklek: 11mm

    bak:

    Eibach: 165332 GC230.64.55
    ytterida: 88mm
    innerdia: 64mm
    trådtjocklek: 12mm

    Men räcker det där för att göra en korrekt uträkning? Spelar inte antal varv roll samt hur varven ser ut (sträcka mellan varven, vet inte hur jag ska förklara det...) ?


    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Jag körde med GC justerbara topplagringar. Jag körde med typ 2.5grad camber. Iom att det är stum montering så blir det högre vägljud.
    Ja, jo, det förstår jag också, men det folk upplevde var inte vägljud, utan oljud - som i klonkanden osv.

    Men du var nöjd med dom? Oj, låter som en ganska hög camber, hur kom du fram till den siffran?


    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Man måste sälja det kunderna vill ha. Fräckare utseende och sportigare känsla räcker för de flesta...
    Ja, tyvärr dagens sanning.

  12. #12
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Här är de data jag har på fjädrarna (mätt med ett vanligt skjutmått med tillhörande felmarginal):

    fram:

    Eibach: 232025 0800.250.0350
    ytterdia: 88mm
    innerdia: 65mm
    trådtjocklek: 11mm

    bak:

    Eibach: 165332 GC230.64.55
    ytterida: 88mm
    innerdia: 64mm
    trådtjocklek: 12mm

    Men räcker det där för att göra en korrekt uträkning? Spelar inte antal varv roll samt hur varven ser ut (sträcka mellan varven, vet inte hur jag ska förklara det...) ?
    Självklart så behövs lite mer parametrar, men de ser jag på din bild.

    Men du måste mäta nogrannare... det går att mäta på tiondelen med skjutmått!

    Framfjädern 0800.250.350= 8" lång, 2.5" i inner diameter och 350ibs/inch.
    Räknar man med 2.5"(63.5mm) i innermått och med totalt 7,5 varv - 1,5 var som ej är aktiva. Ger det räknat 59N/mm. Och 350ibs/inch är 62N/mm. Så man kommer riktigt nära när man räknar...

    Bak ser inte helt linjära ut(varierar avståndet mellan varven?)
    Men letar man lite så hittar man att de ska vara på 56N/mm


    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Ja, jo, det förstår jag också, men det folk upplevde var inte vägljud, utan oljud - som i klonkanden osv.

    Men du var nöjd med dom? Oj, låter som en ganska hög camber, hur kom du fram till den siffran?
    Jag upplevde inget klonkande. Cambern vart en kompromiss, inte för extremt men ändå så det svängde bra.

    .

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Självklart så behövs lite mer parametrar, men de ser jag på din bild.

    Men du måste mäta nogrannare... det går att mäta på tiondelen med skjutmått!

    Framfjädern 0800.250.350= 8" lång, 2.5" i inner diameter och 350ibs/inch.
    Räknar man med 2.5"(63.5mm) i innermått och med totalt 7,5 varv - 1,5 var som ej är aktiva. Ger det räknat 59N/mm. Och 350ibs/inch är 62N/mm. Så man kommer riktigt nära när man räknar...

    Bak ser inte helt linjära ut(varierar avståndet mellan varven?)
    Men letar man lite så hittar man att de ska vara på 56N/mm
    Ah, smart där!

    Ok, så förutsatt att det stämmer då, är det bra fjädrar? Ska jag försöka göra vad jag kan för att använda mig av dom?

    Problemet med dom vad jag förstår är att om jag droppar bakaxeln trillar fjädrarna ur. Har dock ej haft tid att verifiera detta än.

    OM det stämmer så säger ju SBP aja-baja och om jag ska tro Foffa så säger även besiktningsmannen på banträffar aja-baja.

    Enligt Pelle så kan man lösa det genom att korta slaget på bakdämparna så att det alltid finns en förspänning på fjädrarna.

    Ett annat alternativ kanske är att använda sig av hjälpfjädrar (typ millway) men hur fäster man dom? Svetsa? Vad händer med fjädern när den utsätts för den typen av värme?


    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Jag upplevde inget klonkande. Cambern vart en kompromiss, inte för extremt men ändå så det svängde bra.
    Ok, som med allt annat då Kompromisser.

  14. #14
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Ah, smart där!

    Ok, så förutsatt att det stämmer då, är det bra fjädrar? Ska jag försöka göra vad jag kan för att använda mig av dom?
    Vad menar du med en bra fjäder....?

    Den ligger någonstans mellan sänkfjädrar och coilovers i hårdhet.

    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Problemet med dom vad jag förstår är att om jag droppar bakaxeln trillar fjädrarna ur. Har dock ej haft tid att verifiera detta än.

    OM det stämmer så säger ju SBP aja-baja och om jag ska tro Foffa så säger även besiktningsmannen på banträffar aja-baja.

    Enligt Pelle så kan man lösa det genom att korta slaget på bakdämparna så att det alltid finns en förspänning på fjädrarna.

    Ett annat alternativ kanske är att använda sig av hjälpfjädrar (typ millway) men hur fäster man dom? Svetsa? Vad händer med fjädern när den utsätts för den typen av värme?
    En enkelt lösning är att man fäster upp bakaxeln men en wire på varje sida, och på så sätt begränsar utfjädringen. Värme är uteslutet då det förstör egenskaperna på fjädern.

    .

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    FORZA kan du ju ringa och snacka med oxå...
    Mycket trevliga, kunniga och bra service, Tel 0322-105 30
    Och jag Vet att Thomas har åkt Golf Mk4 oxå

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Vad menar du med en bra fjäder....?

    Den ligger någonstans mellan sänkfjädrar och coilovers i hårdhet.
    Ja, Ok, men det låter ju bra. Iaf en bra början.


    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    En enkelt lösning är att man fäster upp bakaxeln men en wire på varje sida, och på så sätt begränsar utfjädringen. Värme är uteslutet då det förstör egenskaperna på fjädern.
    Ja, det var vad jag trodde också (om värmen).

    Wire säger du.

    Vad tror du om det Pelle sa då? Om att korta slaget på bak-dämparen.


    Citat Ursprungligen postat av GTI G60 Visa inlägg
    FORZA kan du ju ringa och snacka med oxå...
    Mycket trevliga, kunniga och bra service, Tel 0322-105 30
    Och jag Vet att Thomas har åkt Golf Mk4 oxå
    Vem pratade du med då? Min erfarenhet med dom är nämligen tvärtom. De få gånger jag pratat med dom har dom varit oengagerade och ovilliga att hjälpa till.

  17. #17
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Vad tror du om det Pelle sa då? Om att korta slaget på bak-dämparen.
    Om det inte är för dyrt så låter det väl som en bra idé. Dina fjädrar kommer fungera bra ihop med ett set med gula Koni sport(de för sänkfjädrar). Så fortsätt din diskussion med Pelle, så kommer ni nog fram till något vettigt till slut.
    På den tiden jag körde Gula Koni/ H&R sänkfjädrar(typ 25-30N/mm) så fick jag köra dämparna i mjukaste läget fram för att inte tappa fäste.



    Då går vi in på nästa punkt på listan...

    Hur har du tänkt dig med krängningshämmare...?


    .

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Om det inte är för dyrt så låter det väl som en bra idé. Dina fjädrar kommer fungera bra ihop med ett set med gula Koni sport(de för sänkfjädrar). Så fortsätt din diskussion med Pelle, så kommer ni nog fram till något vettigt till slut.
    På den tiden jag körde Gula Koni/ H&R sänkfjädrar(typ 25-30N/mm) så fick jag köra dämparna i mjukaste läget fram för att inte tappa fäste.
    Jag fick intrycket att det inte skulle kosta någonting att korta slaget.
    Han sa dessutom att koni short, är precis det, vanliga koni som är kortade.

    Fram däremot ska det nog inte behöva kortas något. (Vet ju inte än om det behövs bak heller iof).

    Körde du vanliga gula koni eller shorts?

    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Då går vi in på nästa punkt på listan...

    Hur har du tänkt dig med krängningshämmare...?
    Yes!

    Jag vet inte, fick tipset av någon att plocka bort den främre helt. Det skulle tydligen minska understyrningen - men jag är rädd att den blir mer spår-känslig då (för daglig körning).

    Bak så finns det ju en uppskö av märken och modeller, så jag vet inte. Vill ju inte att det ska vara för stelt bak heller, även om det inte är någon drivning där så vill jag ju inte öka risken för "3-wheel-cornering".


    Vad säger du?

  19. #19
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Körde du vanliga gula koni eller shorts?
    Kommer faktiskt inte ihåg, men det borde ha varit den korta modellen.


    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Yes!

    Jag vet inte, fick tipset av någon att plocka bort den främre helt. Det skulle tydligen minska understyrningen - men jag är rädd att den blir mer spår-känslig då (för daglig körning).

    Bak så finns det ju en uppskö av märken och modeller, så jag vet inte. Vill ju inte att det ska vara för stelt bak heller, även om det inte är någon drivning där så vill jag ju inte öka risken för "3-wheel-cornering".


    Vad säger du?
    Det kostar inget att testa med fram hämmaren.

    Att man ska ändra balansen mot mer överstyrt jmf med orginal är det ingen diskussion om. Men frågan är lite hur balansen är med de nya fjädrarna.

    Du ska inte vara så oroligt för att lyfta på innerhjulet, ligger ändå inget grepp på det hjulet...

    Jag körde en H&R med standard tjocklek fram(inte den tjocka som H&R rekommenderar) och H&R bak. Golf mkIV blir MYCKET roligare med en hämmare bak.

    .

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Det kostar inget att testa med fram hämmaren.

    Att man ska ändra balansen mot mer överstyrt jmf med orginal är det ingen diskussion om. Men frågan är lite hur balansen är med de nya fjädrarna.

    Du ska inte vara så oroligt för att lyfta på innerhjulet, ligger ändå inget grepp på det hjulet...

    Jag körde en H&R med standard tjocklek fram(inte den tjocka som H&R rekommenderar) och H&R bak. Golf mkIV blir MYCKET roligare med en hämmare bak.

    .
    Ok, kan ju helt enkelt börja med nya dämpare, nya fjädrarna och camber-platter. Sen kan man ju köra lite på det, kanske låta någon med lite skillz testa bilen och komma med ett förslag.

    Absolut viktigast är ju att jag har optimalt grepp fram. Speciellt eftersom jag kommer köra med R-däck och en LSD (inte drogen, haha).


    Sen är det ju frågan med stressbars också, fram och bak. Bak är ju bra för att kunna fästa bälten i.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin