Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Strickz
    Gäst

    Barnstol i baksätet, Golf IV

    Är det någon här som har tips en barnstol (1-4 år) som ryms i baksätet på en Golf 4? Känns som att det kan bli rätt tajt...

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Jag har haft en helt vanlig bilbarnstol i baksätet (för den åldern) utan problem.

    Den var dock "rättvänd".

  3. #3
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Strickz Visa inlägg
    Är det någon här som har tips en barnstol (1-4 år) som ryms i baksätet på en Golf 4? Känns som att det kan bli rätt tajt...
    Funkar fint med ex Britax bakåtvänd i golf IV, har jag haft tidigare. Du har 4-dörrars va?

    Jag har idagsläget samma stol bak i min golf 3 gti 16v coupe (2-dörrars), funkar fint det med! Kör bana med stolen monterad, alltid retar det någon!

    mvh Per

  4. #4
    Strickz
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Funkar fint med ex Britax bakåtvänd i golf IV, har jag haft tidigare. Du har 4-dörrars va?

    Jag har idagsläget samma stol bak i min golf 3 gti 16v coupe (2-dörrars), funkar fint det med! Kör bana med stolen monterad, alltid retar det någon!

    mvh Per
    Ja, det är en 4-dörrars. Är det en Britax Hi-Way du har måntro? Jag har en sån i vår V70 och tog bara för givet att den inte skulle passa i Golfen, ska ta och testa om den inte går in ändå då =)

  5. #5
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Strickz Visa inlägg
    Ja, det är en 4-dörrars. Är det en Britax Hi-Way du har måntro? Jag har en sån i vår V70 och tog bara för givet att den inte skulle passa i Golfen, ska ta och testa om den inte går in ändå då =)
    Nej, en freeway, men tror inte det ska skilja så mycket.

    / Per

  6. #6
    oops_164
    Gäst
    När vi lånade farsans Mk4:a så var det inga problem med vår Brio Zento bakåtvänd.
    Tanten fick helt plötsligt bättre plats än i vår *host* familjevagn Opel Astra Combi

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin