Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1
    Bastard66
    Gäst

    Tomgångs och servo problem gti 16v -90

    försöker på nytt att få några bra tips..

    1. Har problem med tomgången på bilen.. När den e kall så har jag ingen tomgång och när jag kört i ca 1 minut så har jag tomgång.
    Har provat att byta kallstartsventilen och en blå tempgivare i toppen. Har även kontrollerat grenrör och div. slangar. Någon som har något tips??

    2. Har nyligen bytt servopumpen och hydraulslangen till styrväxelen pga av läckage. Och när jag startade bilen så uppkom ett skrikande ljud från pumpen när jag svänger.

    Har luftat pumpen genom att göra fullt rattutslag åt båda håll. Det märkliga är också att det är olika dagar som ljudet kommer. Ibland hörs ingenting men för det mesta är det ett j*vla väsen. Väldigt jobbigt att höra på.. Någon som begriper sig på detta?

    Kan även tillägga att pumpen är köpt från skroten och var felfri vid demontering samt att remmen är nybytt

    Tacksam för alla svar

  2. #2
    sonite
    Gäst
    1. Har du kollat att tomgångsmotorn surrar när tändningen är påslagen?? (klump sittandes på ett sidorör som sitter in i insugsröret)

    2. Tillräckligt med servoolja i behållaren??

  3. #3
    Bastard66
    Gäst
    har ej kollat tomgångsmotorn. men det borde väll inte vara något problem men den när tomgången blir normal efter ett tag?

    ja jag har olja i behållaren.

  4. #4
    johanj
    Gäst
    2.
    Har du kollat så att remen är spänd till servopumpen? Annars brukar den slira när det blir belasting på pumpen. Låter som fan
    /Johan

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Rengör tomgångsregulatorn. Har haft samma problem på ett antal golfar.

  6. #6
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av loadmaster Visa inlägg
    Rengör tomgångsregulatorn. Har haft samma problem på ett antal golfar.
    det är den där på på högersida av toppen du pratar på??

  7. #7
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av johanj Visa inlägg
    2.
    Har du kollat så att remen är spänd till servopumpen? Annars brukar den slira när det blir belasting på pumpen. Låter som fan
    /Johan
    den är spänd ganska hårt vill ju inte spänna för hårt heller då går den ju av..

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Ja precis den

  9. #9
    Trimmo
    Gäst

    ang 16v

    Citat Ursprungligen postat av loadmaster Visa inlägg
    Ja precis den
    hmm ja tror de e den där kontakten bak tädningslåset den gula,lilia
    hmmm nej då du fixar de e allt tommy lilla..

  10. #10
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Trimmo Visa inlägg
    hmm ja tror de e den där kontakten bak tädningslåset den gula,lilia
    hmmm nej då du fixar de e allt tommy lilla..
    den ja d tror jag med =)

  11. #11
    Bastard66
    Gäst
    hmm... tog isär tomgångsregulatorn idag och noterade att ett stift inte låg emot kontaktytan i botten av regulatorn (där som man ansluter kontakten)
    monterade tillbaka den och startade.... Ingen förbättring =( hörde däremot att det surrade från den när tändningen var på så den verkar vara ok! Vad ska man kolla härnäst.. blir nästan litte tröltt på den nu =(

  12. #12
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Bastard66 Visa inlägg
    hmm... tog isär tomgångsregulatorn idag och noterade att ett stift inte låg emot kontaktytan i botten av regulatorn (där som man ansluter kontakten)
    monterade tillbaka den och startade.... Ingen förbättring =( hörde däremot att det surrade från den när tändningen var på så den verkar vara ok! Vad ska man kolla härnäst.. blir nästan litte tröltt på den nu =(
    ska även notera atrt jag åtgärdade felet =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin