Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    vvvrrrooommm
    Gäst

    Fel på bakrutetorkaren.

    Hej,
    min bakre vindrutetorkare är sönder. Den går fint i 10 sek, sen dör den. Så får man starta om den i 10 sek till. Blir lite tjatigt när man bor i ett regnigt GBG!

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Bakre vindrutetorkare???

    Bakrutetorkare ska det väl ändå vara. =)

    Har ändrat rubriken.

  3. #3
    vvvrrrooommm
    Gäst
    Tack jag snurra till d

  4. #4
    sonite
    Gäst
    testa att mäta med en voltmätare där bak och se om det är spänning hela tiden både under de 10sek den funkar och efteråt... är det det, så är det troligen styrningen i torkarmotorn som gett sig!

    Är det bara spänning i 10sek så skulle det kunna vara fel på reglaget som sätter på torkaren eller relät!!

  5. #5
    eldinos
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sonite Visa inlägg
    testa att mäta med en voltmätare där bak och se om det är spänning hela tiden både under de 10sek den funkar och efteråt... är det det, så är det troligen styrningen i torkarmotorn som gett sig!

    Är det bara spänning i 10sek så skulle det kunna vara fel på reglaget som sätter på torkaren eller relät!!


    testa att byta intervallrelät, kan va den som jävlas...det är ju den som styr strömmen till torkarmotorn....kostar ca 280 på vag.

  6. #6
    GTI-nissen
    Gäst
    Torkaren går ju bara i c:a 10 sekunder för att torka bort spolarvätskan man eventuellt sprutat på. Torkar-/spolarautomatik, precis som på vindrutan.

    Det finns ingen funktion för att den ska gå konstant.
    Antingen går den några slag enligt ovan eller så är det intervalläge.
    Det blir intervalläge efter vartannat tryck på spaken.

    Om det är en Golf 2 iallafall, men jag tror det är samma på alla VW sedan dess.
    Senast redigerad av GTI-nissen den 2007-06-21 klockan 18:14.

  7. #7
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Torkaren går ju bara i c:a 10 sekunder för att torka bort spolarvätskan man eventuellt sprutat på. Torkar-/spolarautomatik, precis som på vindrutan.

    Det finns ingen funktion för att den ska gå konstant.
    Antingen går den några slag enligt ovan eller så är det intervalläge.
    Det blir intervalläge efter vartannat tryck på spaken.

    Om det är en Golf 2 iallafall, men jag tror det är samma på alla VW sedan dess.
    precis min tanke med... likdant på min mk3 -92. passat -99 med .
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  8. #8
    GTI-nissen
    Gäst
    Fast nu kom jag på att man sätter ju spaken i ett fast läge för intervallen på nyare bilar (Jag har ju en sådan också...).

    På min gamla Golf är det däremot bara ett återfjädrande läge med "varannan gång tryck".

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin