Sidan 6 av 14 FörstaFörsta ... 3456789 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 280
  1. #101
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Vad för Lupo är det som har köpts, en 1,4? Nåt gjort med den redan eller är det en orginalare?

    14"-16" plåtisar är ju klart snyggast tycker jag, orginal eller ej är väl inte så noga tycker jag, finns ju många andra VW plåtfälgar som är fina. ;-)

    Här kommer en bild på en 1,4 med 8x14" fram och 9x14" bak, 195/45-14" runt om vill jag minnas. Orginalfälgarna är väl 6x4" från början så det är lite lagom breddat utåt, en vassare sänkning på den bak så hade det ju varit toppen. ;-)



    Gött med lite sträck på grejerna!
    http://i99.photobucket.com/albums/l2...eyes/lupo2.jpg

    Vem är det som har den Lupon?? nån här på klubben?? riktigt feta plåtisar!

  2. #102
    Widell
    Gäst
    Fan va snyggt med dom måtten, barbapappa! Är dom bara breddade utåt eller? Vet du vad det är för sänkning på den?

    Jag har köpt mig en orginalare 1,4 Har i veckan beställt 60/60 sänkningsfjädrar, blir nog bra. Har också gjort en hjulinställning för den var ju som en snöplog, hehe.

    Är det samma mått på de flesta VW-plåtisar eller?
    Senast redigerad av Widell den 2008-01-09 klockan 23:18.

  3. #103
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Vem är det som har den Lupon?? nån här på klubben?? riktigt feta plåtisar!
    Det är min morsas Lupo... NÄ (samma färg i.a.f.), Henke heter han som har bilen, tror inte han är reggad här på forumet längre faktskt men han var det på det gamla forumet.
    Citat Ursprungligen postat av Widell Visa inlägg
    Fan va snyggt med dom måtten, barbapappa! Är dom bara breddade utåt eller? Vet du vad det är för sänkning på den?

    Jag har köpt mig en orginalare 1,4 Har i veckan beställt 60/60 sänkningsfjädrar, blir nog bra.

    Är det samma mått på de flesta VW-plåtisar eller?
    Dom är bara breddade utåt ja.

    Ingen aning om vad det är för sänkning, men det är la kanske 60/40 eller nåt?

    Samma mått på plåtisar nej, det finns ju rätt många olika. Men 13" brukar ju inte vara så breda, och över 6" tror jag inte att det finns några orginalfälgar som är till VW.

  4. #104
    sgt_nelson
    Gäst
    Den ser duktigt fet ut med dom fälgarna o däcken iaf.

    Har det hänt något med era Luposar då?


    Jag har plockat bort bakre torkaren, tagit av VW emblemen fram o bak för att få lite färg på dem.. kromet ska bort! Tyvärr har inte pengarna funnits att beställa resten av grejerna till kärran än pga total köksrenovering hemma... men det är snart klart så man kan lägga pengarna på kärran istället!

  5. #105
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Widell Visa inlägg
    Fan va snyggt med dom måtten, barbapappa! Är dom bara breddade utåt eller? Vet du vad det är för sänkning på den?

    Jag har köpt mig en orginalare 1,4 Har i veckan beställt 60/60 sänkningsfjädrar, blir nog bra. Har också gjort en hjulinställning för den var ju som en snöplog, hehe.

    Är det samma mått på de flesta VW-plåtisar eller?
    Vad köte du för fjädrar?
    Får man fråga pris?

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  6. #106
    Råbbert
    Gäst
    Får man på dessa fälgar på en sänkt lupo??
    http://www.gtiklubben.nu/index.php?m...showad&id=2320

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  7. #107
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Råbbert Visa inlägg
    Får man på dessa fälgar på en sänkt lupo??
    http://www.gtiklubben.nu/index.php?m...showad&id=2320

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99
    Beror ju lite på hur pass låg den är men det borde gå om den inte supersänkt.

  8. #108
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Beror ju lite på hur pass låg den är men det borde gå om den inte supersänkt.
    Blir antingen nya 40mm fjädrar, eller Lupo GTI dämpare med 30mm sänkningsfjädrar.
    Borde inte det bli lite mer på min, då en GTI är lägre från början? (om dessa finns till salu i 2-3 veckor till)


    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  9. #109
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Den ser duktigt fet ut med dom fälgarna o däcken iaf.

    Har det hänt något med era Luposar då?

    Jag har plockat bort bakre torkaren, tagit av VW emblemen fram o bak för att få lite färg på dem.. kromet ska bort!
    Jo den är go den Lupon, tyvärr har den inte dom fälgarna längre, men nåt annat är på gång om jag fattade det hela rätt...

    Dålig aktivitet på Lupofronten för min del, försökte besiktiga om bilen eftersom jag fick två stycken tvåor på den när jag var inne sist. Ljuset stod får lågt på båda sidorna och ojämn bromsverkar fram... Bromsarna funkade bättre efter att jag bytte belägg (Pagid beläggen var helt slut, eller i.a.f. väldigt nära slut) till halvslitna orginalare och köpte ett nytt bromsok till vänster sida fram. Ljuset däremot gick det inte så bra med, jag höjde bilen så mycket jag kunde så den skulle bli så nära orginalhöjd som möjligt, men det blev väldigt liten skillnad. Jag får nog lämna in den till nån som har möjlighet att justera dom för mig, så ingen Lupoåkning denna vinter, lika gött det så är sakerna friskare och mindre rostiga sen på vårkanten...

    Mor min ska sälja sin Lupo 1,4 från 99, så är det nån som är lite sugen på en sådan så kanske det dyker upp en här på forumet när den är mer redo för försäljning. Har en även en kompis som har en 3L ute som han vill bli av med. :-)

    Gällande emblemen. Du vet att det går att få dessa i svart färg istället för krom va? Bara att beställa på vag, tydligen rätt svårt att få färgen att fästa bra på emblemen säger dom som ha provat?

  10. #110
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Råbbert Visa inlägg
    Får man på dessa fälgar på en sänkt lupo?
    Får man dit dom på en orginalbetonad mk1 så brukar man få dit dom på en Lupo också kan man säga för att generalisera lite, det finns ju såklart vissa omständigheter som spelar in.

    Men 7,5x16" kan nog se fint ut, men det beror som alltid lite på vilka et mått fälgarna har och vilka däck som sitter på. Jag skulle nästan vilja säga att däcken är lite för breda för en orginal Lupo, 195/40 eller 45 hade varit bättre och lättare att gå fria tror jag. Men jag skulle tro att det kan funka, gör det nte det så får man väl sälja däcken och köpa ett par nya, värre är det väl inte.

  11. #111
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Mor min ska sälja sin Lupo 1,4 från 99, så är det nån som är lite sugen på en sådan så kanske det dyker upp en här på forumet när den är mer redo för försäljning. Har en även en kompis som har en 3L ute som han vill bli av med. :-)

    Gällande emblemen. Du vet att det går att få dessa i svart färg istället för krom va? Bara att beställa på vag, tydligen rätt svårt att få färgen att fästa bra på emblemen säger dom som ha provat?
    Såg att det var någon som lagt ut en Köpes annons här på klubben som var sugen på en Lupo. tipsa honom vetja!

    Kan tänka mig att det inte är helt lätt o få färgen att fästa men det är värt ett försök iaf. dessutom har jag aldrig fått något klartecken i vilka art nummer det är på de svart emblemen... har sett en massa olika.. Någon här som vet kanske???

  12. #112
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Jo den är go den Lupon, tyvärr har den inte dom fälgarna längre, men nåt annat är på gång om jag fattade det hela rätt...
    Har han fälgarna kvar på någon hylla då eller är de sålda?? finns dom kvar är jag intresserad av dem.

  13. #113
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Har han fälgarna kvar på någon hylla då eller är de sålda?? finns dom kvar är jag intresserad av dem.
    Då e jag intresserad av dina...


    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  14. #114
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Råbbert Visa inlägg
    Då e jag intresserad av dina...


    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99
    Ledsen kompis men dom ska nog vara kvar.. letar fälgar till R-däck. skulle ju vara schysst med breeeda plåtisar så hon ser bra ut även runt banan.

    Det finns ett alternativ till fälgarna jag har på nu, Porsche Design 90! har du ett gäng såna så byter jag direkt ;o)

  15. #115
    sgt_nelson
    Gäst
    Hur många Luposar blir det på BUGRUN i år då?? Jag kommer garanterat!! Skulle vara kul o försöka få allihopa o stå tillsammans! Åtminstone för några Foton.

  16. #116
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Har han fälgarna kvar på någon hylla då eller är de sålda?? finns dom kvar är jag intresserad av dem.
    Dåligt med det, sålda och sålda igen till och med. ;-)

    Jag antar att du har kollat på www.clublupo.co.uk redan då?
    BLACK VW BADGES
    FRONT 3B0853601A 01C (think this comes up as a Golf/Passat part).
    REAR 1J6853630A 041 (this is a MK4 Golf rear).
    Black badges never came on Lupo's (they came on MK4 Golfs, Bora's and Passsat supplied to the forces) so don't get confused that the parts are not listed for the Lupo.


    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Hur många Luposar blir det på BUGRUN i år då?? Jag kommer garanterat!! Skulle vara kul o försöka få allihopa o stå tillsammans! Åtminstone för några Foton.
    Jag tänkte allt komma, bilarna brukar ju alltid vara så spridda på lördagen med olika aktiviteter. Men söndagen brukar man ju få parkerat bilarna gemensamt på utställningen och det brukar vara bra ordning på Luposarna så att dom står i en 'klunga'. ;-) Fotografering hade varit jäkligt kul.
    Senast redigerad av Barbapappa den 2008-01-11 klockan 19:26.

  17. #117
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Dåligt med det, sålda och sålda igen till och med. ;-)

    Jag antar att du har kollat på www.clublupo.co.uk redan då?
    BLACK VW BADGES
    FRONT 3B0853601A 01C (think this comes up as a Golf/Passat part).
    REAR 1J6853630A 041 (this is a MK4 Golf rear).
    Black badges never came on Lupo's (they came on MK4 Golfs, Bora's and Passsat supplied to the forces) so don't get confused that the parts are not listed for the Lupo.
    Jo men jag vet inte hur många olika art nummer jag hittat där.... känns inte helt säkert o går man in på närmsta VAG så lär dom ju säga nått i stil med:

    "ööhh.... det finns inga svarta emblem som passar på Lupo vad jag vet, men vänta lite...(lång väntan..) öööhhh det var ingen kollega som trodde att det skulle passa heller... så jag ööhh vet inte riktigt men då finns det väll inga då.. eller?.."

    Inget illa mot er som jobbar på VAG men överlag så har de ganska dålig koll.

  18. #118
    Widell
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Samma mått på plåtisar nej, det finns ju rätt många olika. Men 13" brukar ju inte vara så breda, och över 6" tror jag inte att det finns några orginalfälgar som är till VW.
    Menade mest ET och navhål. Men tack ändå =)

    Citat Ursprungligen postat av Råbbert Visa inlägg
    Vad köte du för fjädrar?
    Får man fråga pris?
    Cobra heter dom, köpte på Meca. 1500:- tror ja det va, har inte fått dom än.

    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Hur många Luposar blir det på BUGRUN i år då?? Jag kommer garanterat!! Skulle vara kul o försöka få allihopa o stå tillsammans! Åtminstone för några Foton.
    Det kommer 2 till från Jönköping detta året iaf

  19. #119

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Jag kommer till bugrun såklart!

    Barbapappa: Vet en kille som vill ha en 3L, vad är det för pris på den!?

    Angånde folk som jobbar på VAG så kan det stämma övrlag
    Men nu är det så att jag jobbar på Vag-reservdelar så jag ska nog kunna kolla lite vad som passar vart om ni har några frågor.., skicka ett PM eller fråga här!

  20. #120
    Barbapappa
    Gäst
    ET på fälgar varierar ju lite, men alla vw's som har 4x100 bultcirkel har samma navhål alltså 57,1mm. Så alltså så länge du köper fälgar som är avsedda till vw med 4x100 så ska det passa gött. ;-)

    Norpan: http://www.blocket.se/vi/14749251.htm?ca=11_s denna bilen är det min kompis har, jag har inte ens sett den själv i verkligheten så jag har inte en susning om skicket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin