Sidan 5 av 14 FörstaFörsta ... 2345678 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 280
  1. #81
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Jag ska snart dra iväg en beställning på lite godis till Lupon ifrån tyskland iaf ) det kommer bli ett STORT paket! mumms!!
    Varför så hemlighetsfull? Ut med språket nu. ;-D

  2. #82
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Varför så hemlighetsfull? Ut med språket nu. ;-D

    Det kommer bli ny front, kjolar, fjäderbanstag fram, bak o nedre främmre, wiechers halvbur och lite annat smått o gott! ev en ny Borbet fälg också då en av framfälgarna har fått några jättesmå repor.

  3. #83
    Barbapappa
    Gäst
    Spännande! Vart beställer du buren om man får fråga, från Wiechers direkt?

  4. #84
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Spännande! Vart beställer du buren om man får fråga, från Wiechers direkt?
    http://www.dtsshop.de

  5. #85
    Jeopold
    Gäst
    Läste i DN igår att Scanias VD kör Lupo GTi, kul att de som verkligen har pengar gör de rätta prioriteringarna

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=718553

  6. #86
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jeopold Visa inlägg
    Läste i DN igår att Scanias VD kör Lupo GTi, kul att de som verkligen har pengar gör de rätta prioriteringarna

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=718553
    Fränt att en sån "höjdare" bränner runt i VW minsting GTI!!

  7. #87
    sgt_nelson
    Gäst
    Förövrigt så kan jag berätta att topprn kommer plockas av på lupon under december och lämnas iväg för portning, planing och tillsnyggning av ventiler. kommer ev bli lite större ventiler oxå! killen viste inte exakt om det fanns tid för det men den som lever får se!

    Vet någon här om man ska byta toppbultarna efter man lyft av toppen på 1.4 16v??

  8. #88
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jeopold Visa inlägg
    Läste i DN igår att Scanias VD kör Lupo GTi, kul att de som verkligen har pengar gör de rätta prioriteringarna
    Coolt! Intressant att även Volvos VD Leif Johansson kör VW, en GT TSI... ;-)

  9. #89
    Farbror Vattenmelon
    Gäst
    Jag undrar om stötdämpare från en Lupo GTI passar på en Lupo 1,4, någon som vet?

  10. #90
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Farbror Vattenmelon Visa inlägg
    Jag undrar om stötdämpare från en Lupo GTI passar på en Lupo 1,4, någon som vet?
    Det var väl nån som hade köpt sådana, men jag vet itne om han har fått dit dom än?
    Var det inte 'Norpan' med den gröna?

    Jag skulle tro att det passar...

  11. #91

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Jäpp!
    Jag har köpt orginal GTi dämpare men inte monterat dom än men det ska passa fint, kollat ETKA och det är samma nr. på topplagringar m.m.

  12. #92
    Farbror Vattenmelon
    Gäst
    Okej, det var ju bra.

    En annan fråga, jag har tyvärr blivit tvungen att sälja min GTI, men tänkte köpa en igen sen när jag pluggat klart. Har fått en idé om att sätta på vitlackade 17" A8-fälgar isåfall. Men problemet är att dom inte finns med rätt bultmönster. Vad är enklast, byta bultmönster på bilen eller på fälgarna?

    Vad tror ni om idén? Vita 17" A8-fälgar på en blå Lupo GTI :-)

  13. #93

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Farbror Vattenmelon Visa inlägg
    Okej, det var ju bra.

    En annan fråga, jag har tyvärr blivit tvungen att sälja min GTI, men tänkte köpa en igen sen när jag pluggat klart. Har fått en idé om att sätta på vitlackade 17" A8-fälgar isåfall. Men problemet är att dom inte finns med rätt bultmönster. Vad är enklast, byta bultmönster på bilen eller på fälgarna?

    Vad tror ni om idén? Vita 17" A8-fälgar på en blå Lupo GTI :-)
    har sett a8 fälgar i 4*100. så visst finns det=)

  14. #94
    Farbror Vattenmelon
    Gäst
    Vad bra! sparar ju lite jobb och pengar :-) Har kollat på blocket och det fanns bara med 5-bult där, så jag trodde att det inte fanns4-bult...

  15. #95
    Widell
    Gäst
    Hej alla

    Jag har varit och köpt mig en Lupo nu i dagarna och har lite planer att bredda orginalplåtisar. Nån som har gjort detta eller vet hur många tum som skulle bli bäst. Har mätt lite och funderar på att bredda utåt 2" sen köra 185/45/14 el 13. Vad tycker ni?

    Kanske har nån länk till lite bilder på nån som gjort nåt liknande?

  16. #96

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Widell Visa inlägg
    Hej alla

    Jag har varit och köpt mig en Lupo nu i dagarna och har lite planer att bredda orginalplåtisar. Nån som har gjort detta eller vet hur många tum som skulle bli bäst. Har mätt lite och funderar på att bredda utåt 2" sen köra 185/45/14 el 13. Vad tycker ni?

    Kanske har nån länk till lite bilder på nån som gjort nåt liknande?
    Mer än 2" ska nog allt gå Org är väl inte mer än 5" eller något?

  17. #97
    Widell
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av R.Grönberg Visa inlägg
    Mer än 2" ska nog allt gå Org är väl inte mer än 5" eller något?
    6" är väl org?

  18. #98
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Widell Visa inlägg
    6" är väl org?

    Kommer du göra det själv?
    Kanske vill göra mina med? =) Snääälla
    Själv skulle jag vilja ha 8*14 på min lupo. Har sett att det finns 7*14 till salu i annonstorget. Men tror att det blir lite för lite..
    Eller har du någon bra firma att tipsa om? Pris?

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  19. #99
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Farbror Vattenmelon Visa inlägg
    Vad bra! sparar ju lite jobb och pengar :-) Har kollat på blocket och det fanns bara med 5-bult där, så jag trodde att det inte fanns4-bult...
    Och skulle du ha 5-bults så är jag ju lite tveksam om du skulle få dit en spacer och de breda A8-hjulen? ;-)

  20. #100
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Widell Visa inlägg
    Hej alla

    Jag har varit och köpt mig en Lupo nu i dagarna och har lite planer att bredda orginalplåtisar. Nån som har gjort detta eller vet hur många tum som skulle bli bäst. Har mätt lite och funderar på att bredda utåt 2" sen köra 185/45/14 el 13. Vad tycker ni?

    Kanske har nån länk till lite bilder på nån som gjort nåt liknande?
    Vad för Lupo är det som har köpts, en 1,4? Nåt gjort med den redan eller är det en orginalare?

    14"-16" plåtisar är ju klart snyggast tycker jag, orginal eller ej är väl inte så noga tycker jag, finns ju många andra VW plåtfälgar som är fina. ;-)

    Här kommer en bild på en 1,4 med 8x14" fram och 9x14" bak, 195/45-14" runt om vill jag minnas. Orginalfälgarna är väl 6x4" från början så det är lite lagom breddat utåt, en vassare sänkning på den bak så hade det ju varit toppen. ;-)



    Gött med lite sträck på grejerna!
    http://i99.photobucket.com/albums/l2...eyes/lupo2.jpg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin