Sidan 4 av 14 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 280
  1. #61
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Vilka svåra frågor du har. ;-)
    Jag har aldrig sett nån svensk 1,4-bil köra med 3L:ens grejer bakre kofångaren lär ju vara mest troligt att den passar i.a.f. för den främsre får man hålla på och trixa med rätt mycket innan man får dit... Du har inte kollat hur det ser ut på nån 3L med infästningar och sånt än misstänker jag?
    Nej har inte haft möjlighet att kolla på nån 3L.. hittade en billig kofångare som jag blev sugen på bara.. därav frågan

  2. #62
    Råbbert
    Gäst
    Ville bara säga att då är den hemma, min lilla gula lupo...
    Finns att sååå mycket saker man skulle vilja köpa under vintern...

    Synd att man jobbar hela dan imorrn, vill bara ut och köööra...

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  3. #63
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Råbbert Visa inlägg
    Ville bara säga att då är den hemma, min lilla gula lupo... Finns att sååå mycket saker man skulle vilja köpa under vintern...
    Synd att man jobbar hela dan imorrn, vill bara ut och köööra...
    Gött! Ut och fota bilen nu och lägg ut bilden här sen!
    Det var inte den gula från Göteborg du köpte?

  4. #64
    Råbbert
    Gäst
    jobbar 05.30 - 18.00 imorrn, så foto får bli på söndag...
    Nej inte från göteborg. Denna köptes här i Kumla trakten.
    Den känns riktigt pigg faktiskt..(jämför med Foxen på 3cyl. och 55 hk)

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  5. #65
    Råbbert
    Gäst
    Sådär ja, efter mycket strul med det tekniska (dator och kamera) finns nu 3st bilder att vila ögonen på.
    Kolla på http://www.garaget.org/Bertrob
    Där finner ni båda mina lyxbilar...
    Ska bli lite fler och framför allt bättre bilder senare...

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  6. #66
    Råbbert
    Gäst
    Kanske någon här vet vad tex. ett simons system till Lupon kostar? Står ju inget på deras hemsida, och jag har inte vägarna förbi någon meca butik på länge...
    Tacksam för svar...

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  7. #67
    Barbapappa
    Gäst
    Var det inte runt 2-3000:- eller är jag helt ute och seglar då. Vet att det var ett himla påyssel att få köpt ett när jag var sugen och skulle besiktiga min gamla 1,4 som jag hade i.a.f... Dom ville ju inte göra några system om dom inte hade kunder för dom redan och dom gjorde inte mindre än 10 system åt gången eller vad det var, då var jag riktigt less! Nu var ju detta rätt längesen och det blev ett system från Remus den gången som det gick fint att besiktiga med (såldes av vag på den tiden och var därmed godkänt).

    Men ring och fråga mekonomen eller vart du nu ska handla är väl mitt tips om du är intresserad av priser.

    Är det så att du är duktig på att handla på ebay så måste det väl finnas en hel del att välja på där om inte annat.

  8. #68
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Var det inte runt 2-3000:- eller är jag helt ute och seglar då. Vet att det var ett himla påyssel att få köpt ett när jag var sugen och skulle besiktiga min gamla 1,4 som jag hade i.a.f... Dom ville ju inte göra några system om dom inte hade kunder för dom redan och dom gjorde inte mindre än 10 system åt gången eller vad det var, då var jag riktigt less! Nu var ju detta rätt längesen och det blev ett system från Remus den gången som det gick fint att besiktiga med (såldes av vag på den tiden och var därmed godkänt).

    Men ring och fråga mekonomen eller vart du nu ska handla är väl mitt tips om du är intresserad av priser.

    Är det så att du är duktig på att handla på ebay så måste det väl finnas en hel del att välja på där om inte annat.

    Ja det får bli till våren, den ska ju pendlas med under hela vintern.
    Men man blir ju såå sugen att handla lite, både till lupon och foxen...

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  9. #69
    Barbapappa
    Gäst
    Jag som trodde avgassystem var gångbart både sommar som vinter. ;-)

  10. #70
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Råbbert Visa inlägg
    Kanske någon här vet vad tex. ett simons system till Lupon kostar? Står ju inget på deras hemsida, och jag har inte vägarna förbi någon meca butik på länge...
    Tacksam för svar...

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99
    Mitt Simons gick på närmare 3000:- har jag för mig... köpte hos mekonomen. klockren passform o inga probs vid besiktningen. det enda som måste fixas är att borra ett hål i reservhjulsbaljan för fästet längst bak mot slutröret o dra igenom en bult där (spelar ju ingen roll eftersom man ändå inte har nått reservhjul... väger ju flera kilo ju ;0) )

  11. #71
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Mitt Simons gick på närmare 3000:- har jag för mig... köpte hos mekonomen. klockren passform o inga probs vid besiktningen. det enda som måste fixas är att borra ett hål i reservhjulsbaljan för fästet längst bak mot slutröret o dra igenom en bult där (spelar ju ingen roll eftersom man ändå inte har nått reservhjul... väger ju flera kilo ju ;0) )

    Låter bra det, hur pass hög blir ljudnivån inne i bilen? Fast det e ju egentligen skit i samma ju

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  12. #72
    Barbapappa
    Gäst
    Har åkt i en 1,4 med sånt system för många år sedan och det låter inte så mycket varken ute eller inne, väldigt tyst direkt efter monteringen men sen på klassiskt simons-manér så ökar ljudet ju längre det sitter på. ;-) Var rätt bra passform vill jag minnas!

    Burr, hoppas inte dom gnäller på mitt 'Uppsala brölteknik'-system på stundande besiktning, 93db på Falkenberg senast...

  13. #73
    Råbbert
    Gäst
    Fick just reg.beviset och kom på att jag inte skrivit att jag är andra ägaren på bilen.
    1999-09-02 första ibruktagande i sverige, samma datum som den enda tidigare ägaren skrevs på bilen.
    8år + nån månad hade han bilen, bra jobbat...
    Undra om jag kommer vara den trogen i lika många år??

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  14. #74
    sgt_nelson
    Gäst
    Länge sedan någon skrev här nu....

    tänkte bara skriva av mig lite.

    skulle byta till avställningshjulen förra helgen o då hände något riktigt skummt..

    jag skulle alltså skruva på mina vinterdäck för att låta lupon stå på dem under vinter så inte sommar hjulen blir ovala. Skruvar av sommarhjulen utan problem och får på "avställningshjulen" utan problem... tror jag ja...

    ställer undan domkraft etc för att ta en provsväng o känna hur Lupon känns att köra på "cykelhjul" (145/60-13" tror jag det är..) märker då till min stora förvåning att det är något som tar i hjulen bak, stannar o kikar vad det kan vara, hittar inget.. hoppar i o testar dra lite i handbromsen o släpper den igen utifall det var den som fastnat... men icke! hmm... vad återstår då... skruvar av ett av bakhjulen o upptäcker på bultarna att det ser ut som att de har tagit i något inne i bromstrumman!

    tar rondellen o slipar ner dem ca 1,5mm och då rullar den fint.. bromsarna funkar oxå som de ska.

    saken är den att bilen rullade på dessa hjul med samma hjulbultar förra året utan minsta problem!

    Hur F** går detta till???

  15. #75
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Hur F** går detta till???
    Till nästan 100% så måste du ha förväxlat bultarna du har haft fram och bak eller nåt, de bakre bultarna på vw-bilar som har trumbromsar bak är nämligen kortare, det är inte många mm det handlar om, dock tillräckligt för att det ska ta emot innehållet i bromstrumman. Har ju hänt flera gånger på bilar man har haft att man har gjort den missen när man har haft uppe bilen utan hjul och monterat andra fälgar, klonk klonk klonk. ;-) Så åtta långa och åtta korta bultar brukar det vara...
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Länge sedan någon skrev här nu....
    Inte mycket att skriva om när det itne händer nåt. ;-)
    Var och kollade till bilen om den stod kvar i garaget idag i.a.f, och det gjorde den!
    Dock hade den fått ett mindre klädsamt lager med slipdamm över sig, han som jag delar garage med håller på och slipar sin Camaro 70 helt plåtren inför lackering, sånå tur är har han klätt in bilen i ett litet byggplasttält, men helt tätt blir det ju aldrig... Får väl tvätta av den nån dag kanske.
    Senast redigerad av Barbapappa den 2007-11-14 klockan 18:39.

  16. #76
    Lupomannen
    Gäst

    Vinterdäck...

    Har två uppsättningar original GTI fälgar 6,5x15"...ska köpa nya odubbade vinterdäck till den ena uppsättningen fälgar...original däckstorlek är 205/45-15... vill ha omkrets så nära original som möjligt...185/50 skulle vara perfekt - den däckstorleken tillverkas inte...har kört med odubbade vinterdäck 195/50, det bli väldigt tajt mot innerskärmen bak...funderade på 175/55, ingen däckhandlare (som jag har frågat i Stockholm) vill montera dessa däck på 6,5" fälg...185/55 är ett alternativ, den däcksbredden kan väl inte vara fel för 6,5" fälgar...185/55 blir ett par centimeter större omkrets mot original, dock inte lika tajt mot innerskärm bak, men håller sig inom 5%...någon som har erfarenhet?













    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Till nästan 100% så måste du ha förväxlat bultarna du har haft fram och bak eller nåt, de bakre bultarna på vw-bilar som har trumbromsar bak är nämligen kortare, det är inte många mm det handlar om, dock tillräckligt för att det ska ta emot innehållet i bromstrumman. Har ju hänt flera gånger på bilar man har haft att man har gjort den missen när man har haft uppe bilen utan hjul och monterat andra fälgar, klonk klonk klonk. ;-) Så åtta långa och åtta korta bultar brukar det vara...

    Inte mycket att skriva om när det itne händer nåt. ;-)
    Var och kollade till bilen om den stod kvar i garaget idag i.a.f, och det gjorde den!
    Dock hade den fått ett mindre klädsamt lager med slipdamm över sig, han som jag delar garage med håller på och slipar sin Camaro 70 helt plåtren inför lackering, sånå tur är har han klätt in bilen i ett litet byggplasttält, men helt tätt blir det ju aldrig... Får väl tvätta av den nån dag kanske.

  17. #77
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lupomannen Visa inlägg
    Har två uppsättningar original GTI fälgar 6,5x15"...ska köpa nya odubbade vinterdäck till den ena uppsättningen fälgar...original däckstorlek är 205/45-15... vill ha omkrets så nära original som möjligt...185/50 skulle vara perfekt - den däckstorleken tillverkas inte...har kört med odubbade vinterdäck 195/50, det bli väldigt tajt mot innerskärmen bak...funderade på 175/55, ingen däckhandlare (som jag har frågat i Stockholm) vill montera dessa däck på 6,5" fälg...185/55 är ett alternativ, den däcksbredden kan väl inte vara fel för 6,5" fälgar...185/55 blir ett par centimeter större omkrets mot original, dock inte lika tajt mot innerskärm bak, men håller sig inom 5%...någon som har erfarenhet?
    Vad är det för en vekling till däckhandlare som inte kan montera ett sånt däck, hur svårt kan det vara, det är ju i.a.f. verkligen inte toksträckt ju! Sen kan man ju kanske tänka sig att dom inte vill hålla på med 'olönsamma specialare' på högsäsongsveckorna...

    Körde 175/55-15" på vintern på min Clio Sport på 6" plåtisar, funkade kanon. Däcken var Continental winter contact och dom var odubbade. Det var ju samma storlek som Smart 4-2 hade bak till jag minnas, det var så jag fick tag på mina däck i.a.f. Då fanns det ju inte så stort utbud i den storleken, nu verkar det ju vara något bättre (och billigare), kollade på www.dackonline.se och dom billigaste låg på 491:-.

    På mina Bathurstfälgar (orginalfälgarna heter tydligen så) kör jag 195/50-15" sommardäck, även det funkar fint och det blir inte direkt ballongdäck tycker jag, hade även de fälgarna på bilen förra vintern med 185/55-15" Hakka 4 däck på, blev lite mer ballong då tyckte jag, men riktigt goa däck var det. ;-)

    Ledsnar du på fälgarna så har du ju alltid en spekulant här!

  18. #78
    Lupomannen
    Gäst
    Barbapappa: Den ena uppsättningen fälgar skulle behövas lackas, alla fyra är lite kantstötta...185/55 Nokia - var det dubbade?...ja det blir ju lite mer ballongbetonat...tänkte du på om hastighetsmätaren visade för lite?...satt 185'orna bra på originalfälgarna - inte något 'sträck' på dem eller?...

  19. #79
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg

    Inte mycket att skriva om när det itne händer nåt. ;-)
    Var och kollade till bilen om den stod kvar i garaget idag i.a.f, och det gjorde den!
    Dock hade den fått ett mindre klädsamt lager med slipdamm över sig, han som jag delar garage med håller på och slipar sin Camaro 70 helt plåtren inför lackering, sånå tur är har han klätt in bilen i ett litet byggplasttält, men helt tätt blir det ju aldrig... Får väl tvätta av den nån dag kanske.
    Så det är ingen som pysslar om sin lilla pärla så här på vinterkvisten..?? jaja där ser man. Jag ska snart dra iväg en beställning på lite godis till Lupon ifrån tyskland iaf ) det kommer bli ett STORT paket! mumms!!

  20. #80
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lupomannen Visa inlägg
    Barbapappa: Den ena uppsättningen fälgar skulle behövas lackas, alla fyra är lite kantstötta...185/55 Nokia - var det dubbade?...ja det blir ju lite mer ballongbetonat...tänkte du på om hastighetsmätaren visade för lite?...satt 185'orna bra på originalfälgarna - inte något 'sträck' på dem eller?...
    Hakka 4 däcken var dubbade ja. 185/55-15" satt bra på orginalfälgarna, att mätarn kan visat fel i nån större utsträckning tror jag inte då däcken nog är rätt så lika orginalstorleken.

    Bild: http://i99.photobucket.com/albums/l2...o/IMG_8747.jpg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin