Sidan 3 av 14 FörstaFörsta 12345613 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 280
  1. #41
    Joakim N
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Här finns lite sånt, vet inte om orginalmåtten står på nån av sidorna dock: http://www.sorgmotorsport.de/Katalog...ll/08_Renn.pdf
    Shit, 178hk i lupon, då hade den varit snuskigt rolig! Hade ca 185HK i min gamla Golf GTI 16V, och den vägde runt 950kg... Inget pris, men Polon kostar 95.000:- Så det är ju inte gratis...

    /Joakim

  2. #42
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    www.Motornord.se har en del olika varianter oxå. Funderar på någon av de "snällare" schrick kammarna. skulle vara bra att få lite info om orginal kammarna innan...
    Har du sökt på t.ex. www.clublupo.co.uk ? Vet ju att det är lite folk där som har skrämmt upp sina 1,4r. ;-)

  3. #43
    sgt_nelson
    Gäst
    har kollat en del på clublupo.co.uk men inte hittat så mycket..
    Men annars finns det mycket bra information hos britterna!

    EDIT: Har lusläst www.clublupo.co.uk nu och hittat en hel del info angående kammar m.m.
    Senast redigerad av sgt_nelson den 2007-09-06 klockan 13:19.

  4. #44
    sgt_nelson
    Gäst
    Vad är det för skillnad på vanliga 1.4 16v (75hk) och 1.4 16v sport (100hk)??

    är det bara små detaljer som skiljer så är det ju värt att byta dessa för 25 extra ponnysar i stallet...

  5. #45
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Vad är det för skillnad på vanliga 1.4 16v (75hk) och 1.4 16v sport (100hk)??

    är det bara små detaljer som skiljer så är det ju värt att byta dessa för 25 extra ponnysar i stallet...
    Jag kommer inte riktigt ihåg vad det är som skiljer dessa motorerna åt, man jag har för mig att det var nån som kollade upp saken en gång i världen i nån av alla nördnews-trådarna...

  6. #46
    Joakim N
    Gäst

    Serviceindikator

    Hur släcker man serviceindikatorn på Lupo GTI (-02)?
    Behöver man instrument? Eller går det med knapparna i instrumenteringen?

    /Joakim

  7. #47
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Joakim N Visa inlägg
    Hur släcker man serviceindikatorn på Lupo GTI (-02)?
    Behöver man instrument? Eller går det med knapparna i instrumenteringen?

    /Joakim
    På min 1.4 så har jag för mig att jag vrider nyckeln så tändningen är på men ej motorn, sedan håller man in knappen vid intrumenten i ca 10sek, sedan vrider du på tändningen med knappen fortfarande intryckt i ca 5sek till.
    Kommer ej ihåg exakt men tror att det var så jag gjorde.

    Rätta mig gärna om jag har fel.

  8. #48
    Barbapappa
    Gäst
    Man tycker in nollningen för tripmätaren och håller den intryckt, sen drar man igång tändningen så lampor mm lyser och håller kvar knappen, efter ca 10sek så kommer det upp tre streck där tripmätaren är, då kan du släppa och indikeringen är nollad.

    Står även i instruktionsboken hur man går tillväga.

  9. #49
    sgt_nelson
    Gäst
    Alla Lupo nördar har väll sett denna hoppas jag! annars har ni verkligen missat något!

    http://www.youtube.com/watch?v=f7o88PMGFSw

  10. #50
    Jeopold
    Gäst
    Synd bara att det inte är några rörliga bilder, jag hade gärna sett den "in action"

  11. #51
    sgt_nelson
    Gäst
    den är inte färdig än. kolla på www.clublupo.co.uk där kan du följa projekt tråden!

  12. #52
    sgt_nelson
    Gäst
    Händer det något kul i Lupo träsket då? Tyckte det var dax att kolla läget..

  13. #53
    Farbror Vattenmelon
    Gäst
    Nää, måste sälja min GTI nu när jag börjat plugga :-(
    Kanske köper en 1,4 eller en Arosa istället, får se om jag hittar nån billig och bra...

  14. #54
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Farbror Vattenmelon Visa inlägg
    Nää, måste sälja min GTI nu när jag börjat plugga :-(
    Kanske köper en 1,4 eller en Arosa istället, får se om jag hittar nån billig och bra...
    Sikta på en nyare Arosa (00 och uppåt) i så fall, dom är kanon och man får lite mindre ont i ögonen när man ser dom. Syrran har en och den har funkat perfekt och var förhållandevis billig att köpa också.

  15. #55
    lowrider-
    Gäst

    Återfalls Lupo ägare!

    Hallå alla goa Lupo ägare!

    Snart inköps en Lupo 3l som ska donas med.
    Puts!!!

    Har tidigare åkt en röd Lupo GTi 2002 med kolfiberhuv och Antera 16" fälgar om någon kommer ihåg den....

    ...och en brytlåg röd Caddy skåp med ekerfälgar...

    Barbapappa: Jävligt kul att du köpt dig en GTi!

    Hejhej!

  16. #56
    Joakim N
    Gäst
    Gött att se dig Johan!

    Kommer ihåg Lupon, och Caddyn... lever den ännu??

    Var jobbar du nuförtiden? Du är inte kvar på CC eller?

    /Joakim

  17. #57
    lowrider-
    Gäst
    Hallå Jocke!

    Tänkte att det var du men var inte säker.
    Kul att du skaffat dig en GTi!!

    Tyvärr är Caddyn såld.
    Köpte en Audi A2 som hade en kort karriär med mig.
    Efter det blev det de bilar jag har just nu, en Volvo V40 och en C70.
    Dock ska båda säljas och Lupo ska köpas.
    Har blivit trött på soppa utgifterna, haha.

    Nej inte kvar på CC. Jobbar med GT cyklar nu. Vi är generalagent för det.

    Håller på att jaga delar till en Lupo nu så vänta och se...
    ...ska nog kunna komma ut med något roligt!

    Ha det gott!
    Johan

  18. #58
    Barbapappa
    Gäst
    Tjena Johan! Gött att se att du är tillbaks igen! Fick skvallrat lite med Berglund för några månader sen och han sa att du hade hört att du hade bytt jobb, men är du fortfarande kvar i Götet då eller har du lämnat den bästa stan?

    3L e nog grejer det, nu har jag äntligen fått provat en faktiskt, dom var ju riktigt käcka måste jag säga! Provade en 03 eller 04 som knappt hade gått nåt, och en sån skulle jag helt klart kunna tänka mig om GTi'n skulle säljas. En 3L och en banpreppad Golf mk1 finns det folk som tjatar på mig att jag ska 'byta upp mig' till (mest 'tjipp')... ;-)

    Vi får se till att ha en liten Lupoträff i Göteborg nån gång då låter det som, haha. Väldigt nyfiken på Lupo-planerna också, framförallt vilket stuk det är tänkt att bli, fick du sålt ghetto-fälgarna förresten? Coilovers verkar funka gött från vanliga Luposarna på 3L:arna om detta är något som är tänkt att ingå i planerna, 3L-föraren från Nol fick smällt dit sådana på sin tidigare i sommar så det är därför jag vet.

  19. #59
    sgt_nelson
    Gäst
    Passar bakre koångaren från 3L på en 1.4?? det är väll inga skillnader på karossen på dem förutom främmre blinkers och utseendet på kofångarna.. eller??

  20. #60
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Passar bakre koångaren från 3L på en 1.4?? det är väll inga skillnader på karossen på dem förutom främmre blinkers och utseendet på kofångarna.. eller??
    Vilka svåra frågor du har. ;-)
    Jag har aldrig sett nån svensk 1,4-bil köra med 3L:ens grejer bakre kofångaren lär ju vara mest troligt att den passar i.a.f. för den främsre får man hålla på och trixa med rätt mycket innan man får dit... Du har inte kollat hur det ser ut på nån 3L med infästningar och sånt än misstänker jag?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin