Sidan 12 av 14 FörstaFörsta ... 291011121314 SistaSista
Resultat 221 till 240 av 280
  1. #221

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Ja det är ju nästan skandal med så dålig kvalité på avgassystemet, normalt sett brukar man ju få byta på bilar som har gått 5000mil. ;-D Vad blev det för nåt system? Simons spört? Vad blir det för däck och storlek, ska fälgarna vara vita nästa gång också (kul att putsa?)? ;-)

    Visst är det, aldrig bytt på min bil då jag fått kapa isär det mellan främre och bakre burken...

    Det blev en orginal mittdämpare och en, håll i er, en Asso sport!!?
    Ingen aning vart den är är tillverkad men ser helt okej ut med två runda utblås ut under stötfångaren i 2,5".

    Fälgarna blir vita igen för det är så snyggt men dock drygt att hålla rent men det får man stå ut med...
    Däcken blir samma som förut 205/40/r17", märke är väl oklart än så länge men det är långt till nästa sommar : (

  2. #222
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Det blev en orginal mittdämpare och en, håll i er, en Asso sport!!?
    Ingen aning vart den är är tillverkad men ser helt okej ut med två runda utblås ut under stötfångaren i 2,5".
    Pris på den??

    Angående mina hjullager så är det bak som behöver bytas, behövs press där med??
    Inte farlig ljud ännu, men tänkte kanske passa på att byta nu nät vinterdäcken ändo snart ska på...


    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  3. #223

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Gick lös på 1688:- med frakten.

    Behövs ingen press till bakre lagren bara en stor fin 12-kantshylsa typ 36 eller så..

  4. #224
    intensio
    Gäst
    Igår började min service lampa med lysa.. usch va tråkigt tänkte jag! men nu ska den ändå in på en engine flush i nästa vecka så det passa ju in rätt så bra!

    Vad är det mer man byter vid vanlig service? det står "service insp" vid tripmätaren, någon som vet? kanskske står i instr boken men frågar ändå..

  5. #225

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Citat Ursprungligen postat av intensio Visa inlägg
    Igår började min service lampa med lysa.. usch va tråkigt tänkte jag! men nu ska den ändå in på en engine flush i nästa vecka så det passa ju in rätt så bra!

    Vad är det mer man byter vid vanlig service? det står "service insp" vid tripmätaren, någon som vet? kanskske står i instr boken men frågar ändå..
    Vid en vanlig 1500mila service byter man olja+filter och kollar över bilen på en massa punkter, vid vissa miltal så som 3000mil intervall ska pollenfilter bytas och med 6000mil intervall byter man tändstift och luftfilter var 24månad alltså en gång varannat år ska bromsvätska bytas lika så kylvätska.



    Har fått och monterat mitt nya avgas idag, riktigt snygg dämpare med dubbla slutrör.
    Men vet inte om den passar min stil på bilen riktigt...
    Om nån skulle vara intresserad så är den nog till salu för rätt peng till förmån för en ny orginal dämpare för vidare modifiering.

    Så här ser den ut:

    Det är alltså en Italiensk sportdämpare av märke ASSO-Sport, inget kina skrot
    som endast är monterad och varmkörd på min bil. Passar med orginal mellandämpare. Den är ny för dagen och kostade mig ca.1700:- men säljes givetvis billigare om nån skulle vara intresserad av den, bara anmäla intresse på mail eller pm eller tel.
    Låter riktigt gott som sagt!

  6. #226
    intensio
    Gäst
    ahh tack tack, jag läste faktiskt allt detta för någon timma sen i instruktions boken där stod alla punkter.

    Jag funderar på om inte min slutdämpare är lite rostig... kanske hade varit något för mig den där ljuddämparen! men men jag ska kolla.. just nu är inte budgeten störst för bilen då det stundas resa!

    //Niklas

  7. #227

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Bara höra av sig, den blir nog billig.
    Bilen har alltid prioritet i budgeten : )
    Senast redigerad av Norpan den 2008-10-24 klockan 11:23.

  8. #228
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Bara höra av sig, den blir nog billig.
    Bilen har alltid prioritet i budgeten : )

    Synd att du bor så långt bort, annars kunde du fått min dämpare (2mån gammal) och en slant emellan..

    Men men, jag kör vidare med orginal pys. Fast jag har ju å andra sidan lite andra grejer som behöve kostas på..


    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  9. #229
    Farbror Vattenmelon
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av intensio Visa inlägg
    Har även varit nere i varberg och köpt på mig ett gäng GTI dämpare och HR 30mm sänkfjädrar.. fjädrarna i KANON skick och dämparna i "helt ok" skick.. ska bli skoj att se hur den beter sig med dessa grejor på!
    Har du fått på dämparna än? blev det bra?

    MVH Marcus

  10. #230
    intensio
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Farbror Vattenmelon Visa inlägg
    Har du fått på dämparna än? blev det bra?

    MVH Marcus
    Tjena, nä jag har inte satt på dom än! jag har inte haft tid riktigt, men nu i veckan ska dom på för då går jag på tidiga skiftet på jobbet och slutar halv ett varje dag! så på tisdag eller så är det inplanerat!

  11. #231
    intensio
    Gäst

    Nu är den SÄNKT!

    Sådär nu har jag slängt på gti dämparna och HR fjädrarna som jag så fint fick köpa av farbror vattenmelon, tack för detta! det blev kanon! känns som en skitbra kombination av komfort och räcer bil.. även fast den inte går fortare

    Såhär ser det ut iaf!



    Imorgon har jag en engine flush inbokad.. jag ska säga vad jag tyckte om de sen efteråt.. kanske tillochme spela in lite tickande innan och efter..

  12. #232
    Farbror Vattenmelon
    Gäst
    Vad bra att du blev nöjd. Blev ju riktigt bra! Nu saknas det bara en uppsättning breda rims :-)

  13. #233
    intensio
    Gäst
    Hehe ja visst blev det bra! bilen känns riktigt skön! Men fasen var det verkligen 30mm sänk fjädrar? haha tyckte den blev väldigt låg, men jag är kanon nöjd! känns som en perfekt höjd!

  14. #234

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Såg kanon ut, behövs inte sänkas mer...
    Vad blir det för fälgar då!?

    Fast fattas det inte en Dubbelpipig sportljudämpare kanske : )

  15. #235
    intensio
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Såg kanon ut, behövs inte sänkas mer...
    Vad blir det för fälgar då!?

    Fast fattas det inte en Dubbelpipig sportljudämpare kanske : )
    Hehe jag är inte säker vad det blir för fälgar! Jag funderar starkt på ett bar 15" Lenso BSX med svarta centrum Kan nog vara riktigt snyggt!

    Har hittat ett par 13" are.. hmm ats classic eller ntå sånt tror jag dom hette.. får se bara de kanske var skadade.. men den som lever får se!

    Lite tyskstuk eller retro ska de vara iaf.. det är bestämt!

    Är jävla sugen på ett par cupspeglar med.. men får se.. de kanske pajjar helheten sen, vad tycker ni?


    Hehe nja kanske fattas en dubbelpipig dämpare..vem vet.. haha

  16. #236

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Tror på 15" Lenso, mycket snygga fälgar...
    Och på med lite tyskstukdäck på dom!?
    Kanske Ronal turbo 15" skulle sitta fint.

  17. #237
    Barbapappa
    Gäst
    Det blev ju fint som fasen Niklas, en diskret och körbar sänkning är inte fel.
    Gillar kapslarna till Lupon också måste jag säga, såna hade man ju kunnat behöva till Jettan, synd att dom säkert är 14" bara. :-(

    1,4rna kan man ju köra lite olika fälgar på, 13" tycker jag personligen är lite väl litet numera, men är det lågt det ska vara så är det ju vägen att gå...


    En favorit är Hasses gamla 1,4, fet. :-) På denna satt det 16x9" bak & 7,5" fram.


    Min gamla med 15". Välfyllt ändå. ;-D


    Min gamla med 14x8", detta var på den tiden man gillade att putsa och trixa som synes, handpolerade fälgkanter á 20 timmar styck... ;-(


    13" Ats Classic 8" bak & 7" fram. Hade ju varit ballare med bredare framhjul för dom såg alltid lite trötta ut tyckte jag. Men med et -1 på 8"-hjulen så hade det nog passat dåligt att köra såna fram. ;-D
    Senast redigerad av Barbapappa den 2008-10-28 klockan 19:41.

  18. #238

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Johan Pettersson
    Ort
    Hovmantorp
    Inlägg
    84
    Barbapappa: Har du nån koll på vilket ET han Hasse hade på sina 9x16? Eller finns det info om den nånstans?

  19. #239
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Johan99 Visa inlägg
    Barbapappa: Har du nån koll på vilket ET han Hasse hade på sina 9x16? Eller finns det info om den nånstans?
    Nej det har jag inte koll på faktiskt. Men det är ju Steffen-fälgar och inget 'special' utan deras vanliga et'n på de bredderna. Däcken är jag nästan säker på att dom var 195/45-16" fram och 215/35 el 40-16", kan även varit 225/40-16".

    Två bilder till har jag på den bilen så man ser bättre.


    Bugrun när bilen vann.


    Matchande husvagn och förtält på bugrun. ;-D

  20. #240
    intensio
    Gäst

    Svarta framlampor!

    Jisses vilken inspiration man får utav de bilderna! Och jag har nog bestämt mig för att Ats 13"arna blir för små.. Jag vill verkligen inte behöva kompromissa för mycket med körningen typ krypa över alla ojämnheter och gupp, vilket kommer behövas med 175/50/13.. hastighetsmäraten blir även lite felvisande med 10km/h i 100Km/h, synd bara för att dom är jävla snygga de fälgarna, jag kan ju tippsa alla om att de finns på garaget.org där nån tjomme säljer dom! ok pris med, dock så är 2 fälgar lite skadade..

    Jaja, nu är det iaf så att jag har fåt mina svarta framlampor och blinkers i dagarna och de ska nog sättas på snart kanske tillochmed imorgon! Tänkte även testa att göra ett emblem svart fram, tror det kan passa in sen när man har svarta lampor fram.

    ENGINEFLUSH har jag gjort med. jag får nästan säga att jag är lite besviken men ändå glad över att jag gjort det, jag förväntade mig att den skulle sluta ticka och inte låta så mycke.. DOCK så märkte jag att nu är den mycket jämnare och "skuttar" inte när den startas på morgonen.. Så det var ändå ett lyft (tror jag)..

    Jag funderar som fasen på fälgar och letar runt på sidor hela tiden.. dock så vill jag nog helst ha 15" lenso BSX med svarta centrum.. men jag letar ju även efter andra hela tiden.. Ingen som har några sköna tyskis fälgar liggandes?

    Föresten, va tycker ni om CUP spelgar? Blir det för förstabilen aktigt?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin