Sidan 11 av 14 FörstaFörsta ... 891011121314 SistaSista
Resultat 201 till 220 av 280
  1. #201
    intensio
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Råbbert Visa inlägg
    Vad fick du ge för grenröret??

    MVH/ Robert

    Det gick på 1000:- allt som allt.. så de va nog rätt så billigt.. har gjort ett par förfrågningar med då har de velat ha 1200:- och 1500:- så jag är riktigt nöjd med detta, de hade ju bara gåt ca 3000mil också.

    trevlig helg

  2. #202
    Erick
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av intensio Visa inlägg
    Testar detta då!


    Sådär ja de funka ju! Där är grillen på! blev jävla nöjd med färgen och finishen på grillen, sen om den passar så jävla snyggt vet jag inte om jag tycker, men får låta det sjunka in lite först.. vad tycker ni?

    Nu har jag bestält grenrör iaf, så det ska bli spännande om man kan få bort de gamla utan att dra av bultar å grejor, någon som har nåt gammal djungel tips för att få av bultar/muttrar på grenrör?

    Letar fälgar som en tok också, typ 15" med bred kant. någon som har liggandes så säg till!
    Ser kanon ut det där! Vi har beställt en ny grill till vår lupo också för nån vecka sen.. Men det skulle ta uppemot 3 veckor innan den kommer

    Grenrörsbultarna.. borsta ordentligt med stålborste, dränk med 5-56 och låt stå över natten, dränk med mer 5-56, prova lite försiktigt att lossa.
    Går det inte, värm med gas-svetsen, så släpper det nog! Går en pinnbult av är det inte hela världen, dom är enkla att byta.


    F.ö. så piskade jag vår lupo i konbana igårkväll, förbannat roligt Motorn räckte till enormt över förväntan, dock kände jag direkt att det måste till hårdare stötdämpare, som vi har det nu, med endast H&R-fjädrar och orginaldämpare, är på tok för mjukt..

    Mvh
    Erick

  3. #203
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Erick Visa inlägg
    F.ö. så piskade jag vår lupo i konbana igårkväll, förbannat roligt
    Kul! Vart körde ni nånstans och vilka arrangerade?
    'Jocke O' här på forumet hade för en tid sedan en omgång lämpliga stötdämpare til salu såg jag på blocket och här på forumet. KW skruvben variant 2 tror jag det var som har gått nåt år, kolla på annonstorget om dom finns kvar.
    Senast redigerad av Barbapappa den 2008-09-21 klockan 19:50.

  4. #204
    Joakim N
    Gäst
    Hej på er, var ett tag sen man var inne här nu. Lupon mår fint och har precis fått sig en omgång vax!

    Hittade den här i balken på högersida där bensinslang mm går in, vikt runt 3 rör/slangar och nedtryckt i balken. Tänkte först det var någon som gjort nått mindre begåvat, men det är ett VW märke på "påsen"! Det luktade ju inte hallon om det kan man lugnt påstå!

    Någon som vet vad det är? Ser det ut så från fabrik?

    /Joakim

    (Har dessutom en halvbur till Lupo som jag funderar på att göra mig av med... Polerat alu, nypris ca 500€ Prisidé 2000:-)

    Senast redigerad av Joakim N den 2008-09-24 klockan 11:29.

  5. #205
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av Joakim N Visa inlägg
    Hittade den här i balken på högersida där bensinslang mm går in, vikt runt 3 rör/slangar och nedtryckt i balken. Tänkte först det var någon som gjort nått mindre begåvat, men det är ett VW märke på "påsen"! Det luktade ju inte hallon om det kan man lugnt påstå!
    Den sitter väl där för att hindra att smuts och vatten ska komma in i balken, sitter nog bättre där än i sopnedkastet.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  6. #206
    Joakim N
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Den sitter väl där för att hindra att smuts och vatten ska komma in i balken, sitter nog bättre där än i sopnedkastet.
    Jo det gissade jag oxå, men det ser ju ut att vara en lite skum lösning från fabrik

    Får köra "svampen" i tvättmaskinen och ta en ny påse för det luktar lik om den nu...

    /Joakim

  7. #207
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Joakim N Visa inlägg
    (Har dessutom en halvbur till Lupo som jag funderar på att göra mig av med... Polerat alu, nypris ca 500€ Prisidé 2000:-)
    Undrar vem som har polerat den? ;-) Funderade häromdan på vem det var som hade min gamla båge nu, misstänker att jag är den på spåren nu hehe.

  8. #208
    Erick
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Kul! Vart körde ni nånstans och vilka arrangerade?
    'Jocke O' här på forumet hade för en tid sedan en omgång lämpliga stötdämpare til salu såg jag på blocket och här på forumet. KW skruvben variant 2 tror jag det var som har gått nåt år, kolla på annonstorget om dom finns kvar.
    Det var "nattlig aktivitet" så jag ska nog inte skriva på nätet var det var Men kul var det
    Ska skicka ett PM till honom och kolla om han har kvar dämparna! Tack för tipset.

    Vår nästa plan är att skicka i en GTi-motor i lupon, har läst mej till på engelska forumet att det är samma motor i Polo och Lupo, och att den passar relativt "bolt on" i vår?
    Använder man original växellåda?
    Hur bra stämmer elen?

    Jag tror man kan ha ganska goda chanser att smyga igenom bilprovningen med denna transplantation eftersom det inte skiljer jättemkt på storlek och utseende osv (för en icke vw-insatt).

    Mvh
    Erick

  9. #209
    Joakim N
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Undrar vem som har polerat den? ;-) Funderade häromdan på vem det var som hade min gamla båge nu, misstänker att jag är den på spåren nu hehe.
    Haha, är den inte polerad från fabrik?! Isf är det någon som jobbat på bra! Man måste förresten ta ut baksätet för att få plats med den eller? Och om jag förstår rätt så är det ett stag mellan fjädertornen oxå?!

    Såg att den fanns lite billigare än 500€, så 1500:- kanske är en bättre deal?!

    /Joakim

  10. #210
    Joakim N
    Gäst
    Nu är Lupon till salu, Köp den, eller helst vår Ford Fiesta -05, så får Lupon vara kvar, kan inte ha 3 bilar längre!

    http://www.blocket.se/vi/18386613.htm

    /Joakim

  11. #211

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Joakim N Visa inlägg
    Nu är Lupon till salu, Köp den, eller helst vår Ford Fiesta -05, så får Lupon vara kvar, kan inte ha 3 bilar längre!

    http://www.blocket.se/vi/18386613.htm

    /Joakim
    Ah velat ha en sådan däringa jädra lupo gti länge som fan nu, men dom begär ju rätt bra för dom

  12. #212
    intensio
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Joakim N Visa inlägg
    Nu är Lupon till salu, Köp den, eller helst vår Ford Fiesta -05, så får Lupon vara kvar, kan inte ha 3 bilar längre!

    http://www.blocket.se/vi/18386613.htm

    /Joakim
    Kan bara hålla me, har me velat ha en gti sen jag skaffa 1.4l men dom är ju lite pricy! iofs så finns de ju bara 36 i sverge så bare köp..

  13. #213

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Johan Pettersson
    Ort
    Hovmantorp
    Inlägg
    84
    Ja priserna på GTIerna verkar hållas uppe bra. Är ju tom nästan dyrare i Tyskland än i Sverige.

  14. #214
    Råbbert
    Gäst
    Bumpar upp tråden lite...
    Hur går det för er alla med era luposar?

    Min har börjat bli högljud från ett hjullager bak, grenröret pyser lite, samt att service indikeringen börjat blinka...
    Lite att ta tag i med andra ord...

    Vill också sänka skiten (nej inte i närmsta sjö, utan mad fjädrar)
    Blir några kronor att fixa detta...

    Länge leve lupo´s

    Jo en sak till, c-låset fungerar inte från förar dörren. Vanligt fel? Dyrt fel? Vad kan vara felet?

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW lupo 1.4 -99

  15. #215
    intensio
    Gäst
    Hehe jag tänkte faktiskt på denna tråden senast igår! så skoj att du tog tag i den och skrev lite!

    Min röda fina lupo beter sig precis som den ska nu efter jag bytt grenröret skall ringa och beställa en engine flush vilken dag som helst nu också! så kommer den bli fin som fisken i motorn..

    Har även varit nere i varberg och köpt på mig ett gäng GTI dämpare och HR 30mm sänkfjädrar.. fjädrarna i KANON skick och dämparna i "helt ok" skick.. ska bli skoj att se hur den beter sig med dessa grejor på!

    Har även hittat ett par fälgar som jag tror kan sitta riktigt fint på en röd lupo.
    Lenso BSX (bbs "replica") med svarta centrum tror de kan vara riktigt snygga faktiskt..

    Ha det!

  16. #216

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Min Lupo ska få en ny sportljuddämpare nu när orginalet rasat av
    efter knappt 20000mil, tycker att det är lite dålig kvalitet på orginal avgas, bara 20000mil och 9år : )
    Lupon låter rally nu.

    Köpt en med dubbla blås under stötfångarn, få se hur det blir att se ut...

    Lupon har dessutom fått på vinterhjulen, fy f-n vad löjligt det ser ut..
    Men 17":arna behöver nya däck och ny färg till nästa säsong.

  17. #217
    Råbbert
    Gäst
    Någon här som vet om man kan hitta en såndäringa handbok (haynes, eller liknande) till Lupo´n?

    Funderar på att byta hjullager, och trixa lite själv....

    Vart skulle ni köpa hjullager ifrån, (om era var paj)
    Undrar eftersom jag såklart vill komma undan billigt, men ändo kanske få lite kvalite på sakerna...
    Micro?
    Meca?
    Biltema?
    VAG?

    Lär ju kosta onödigt med flis att lämna in bilen för byte av hjullager och sänkfjädrar...
    Nej det får jag försöka fixa själv under vintern...

    Jo snart dags för vinterdäck här med, suck....

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  18. #218
    Råbbert
    Gäst
    Har kollat lite nu,
    Micro har hjullagersats bak för 1514:-
    Meca har hjulagersats bak för 966:-

    Skillnad på kvalite hos dessa tro?
    Blir nog att köra på Meca´s grejer, behövs nått special verktyg för att byta hjullager??



    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  19. #219
    Barbapappa
    Gäst
    På gti'n fick man ju pressa i lagret fram så nån form av hydraulisk press av nåt slag hade nog gjort gott i så fall. Även proceduren med att dra åt bulten i navet var ju lite special så man fick ju köra med en momentnyckel där. Kommer inte ihåg hur det skulle dras, men det var typ 220Nm och släppa ett varv och dra åt den med 50Nm och sen dra åt 45 grader eller nåt... Läge att kolla upp före inköp kanske. Gällande inköpsställe så är det aldrig fel att testa ett samtal till vag, ibland kan dom ju blixtra till och ha bra priser, men förmodligen har dom ju det inte så nåt av de andra brukar väl funka fint, Mekonomen, meca, micro eller nåt.

  20. #220
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Min Lupo ska få en ny sportljuddämpare nu när orginalet rasat av
    efter knappt 20000mil, tycker att det är lite dålig kvalitet på orginal avgas, bara 20000mil och 9år : )
    Lupon låter rally nu.

    Köpt en med dubbla blås under stötfångarn, få se hur det blir att se ut...

    Lupon har dessutom fått på vinterhjulen, fy f-n vad löjligt det ser ut..
    Men 17":arna behöver nya däck och ny färg till nästa säsong.
    Ja det är ju nästan skandal med så dålig kvalité på avgassystemet, normalt sett brukar man ju få byta på bilar som har gått 5000mil. ;-D Vad blev det för nåt system? Simons spört? Vad blir det för däck och storlek, ska fälgarna vara vita nästa gång också (kul att putsa?)? ;-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin