Sidan 10 av 14 FörstaFörsta ... 78910111213 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 280
  1. #181
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Johan99 Visa inlägg
    Får väl skriva lite här jag med Monterade BMC CDA luftfilter kit på bilen igår. Har inte kört så mycket men det blev lite trevligare insugsljud

    Men vart är bilden??

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  2. #182

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Johan Pettersson
    Ort
    Hovmantorp
    Inlägg
    84
    Vågar ju knappt lägga ut en bild. Är såå skitig i motorrummet för tillfället Tänkte jag skulle snygga till lite där i vinter med att bla dra en hel slang från ena luft intaget i frontspoilern till luft filtret. Är många på Clublupo som har det så.


  3. #183
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Johan99 Visa inlägg
    Vågar ju knappt lägga ut en bild. Är såå skitig i motorrummet för tillfället Tänkte jag skulle snygga till lite där i vinter med att bla dra en hel slang från ena luft intaget i frontspoilern till luft filtret. Är många på Clublupo som har det så.


    Snyggt, var köpte du och till vilket pris? (om man får fråga??)


    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  4. #184

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Johan Pettersson
    Ort
    Hovmantorp
    Inlägg
    84
    Köpte mitt lätt beg men Kam racing säljer nya för £145 alltså ca 1725:- + frakt. Det är till GTI. Samma sort till 1.4 kostar £155/1845:-.

    Citat Ursprungligen postat av Råbbert Visa inlägg
    Snyggt, var köpte du och till vilket pris? (om man får fråga??)


    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  5. #185
    Erick
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av intensio Visa inlägg
    Sedär ja! Det hade ju vart kanon hojta till och säg va du tycker om de.. som jag sa här innan så känns de lite dumt att börja rota för mycke på ett avgas som är typ nytt och ska man ha på ett sånt grenrör så får man ju mecka ihop det med katten antar jag? aja det är ju inga problem när man har svets å lift å allt.. men men!

    Ta lite pics å så när du fåt hem och slängt på röret!

    Vad har du för inside tips på sänkning säger du? Helst så vill man ju ha nya dämpare med.. Men vad är de för myspys du hade i tankarna?

    //Niklas
    Kamracing e rätt sega att svara på mail men väntar på orderbekräftelse å sånt nu.. men jag väntar =)

    H&R grejer är det jag har kontakter på! Finns både sänksats och cup-kit till lupo.

    Mvh
    Erick

  6. #186
    intensio
    Gäst

    Lupo grill

    Sådär nu är steg två i min otroligt sömniga upppiffning utav lupon snart klar, Inhandlade en grill ifrån laga.se för några månader sedan och så har det tagit lite tid men nu är den klar, den var blå frånbörjan och nu är den "flashigt röd".

    Säg vad ni tycker, Jag personligen tycker att det blev skitbra och är förvånad över att jag lyckades lacka skiten med sprayburk såpass bra.

    http://www.garaget.org/show_ext.php?...&image=1035459

    Jag får väl slänga upp en bild sedan också när den är monterad på bilen!

    Föresten, jag fattar fasen inte hur man gör så att bilderna syns här på forumet, nån utav er gamla rävar borde ju kunna förklara?
    Senast redigerad av intensio den 2008-09-08 klockan 16:23.

  7. #187
    Råbbert
    Gäst
    Hoppar upp denna tråden...återigen...
    Sitter nu och har tänkt knappa in beställningen av sänkfjädrar, men kan bara inte bestämma om jag ska välja 40mm eller 60mm.
    Köpet blir Cobra fjädrar från realcar.
    Bilen är en bruksbil som till jobbet och hem 5 dagar i veckan...
    Vad skulle ni ha köpt??

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  8. #188
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Råbbert Visa inlägg
    Sitter nu och har tänkt knappa in beställningen av sänkfjädrar, men kan bara inte bestämma om jag ska välja 40mm eller 60mm.
    60mm alla gånger, annars syns det ju knappt. ;-)

    Citat Ursprungligen postat av Råbbert Visa inlägg
    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99
    Du vet att man kan skriva in detta i sin 'signatur', så slipper du skriva det i varje inlägg. ;-)
    Senast redigerad av Barbapappa den 2008-09-13 klockan 15:02.

  9. #189
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av intensio Visa inlägg
    Jag får väl slänga upp en bild sedan också när den är monterad på bilen!

    Föresten, jag fattar fasen inte hur man gör så att bilderna syns här på forumet, nån utav er gamla rävar borde ju kunna förklara?
    Vet inte hur det funkar på garaget men testa att lägga upp bilderna du ska visa på www.forumbilder.se t.ex. enkelt och snabbt...

    Man måste skriva [img] före bildens adress och [/img] efter adressen, detta gör man utan mellanslag... ;-) Enkelt va. Eller så trycker du på ikonen 'infoga bild' ovanför ditt inlägg och lägger in din adress där, kanske ännu lättare.

  10. #190
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Johan99 Visa inlägg
    Du vet väl att man kan ta bort plastgrunkan som oljelocket sitter på (som förmodligen gör att din läcker) och sätta oljelocket direkt på ventilkåpan? ;-)

  11. #191
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    60mm alla gånger, annars syns det ju knappt. ;-)

    Du vet att man kan skriva in detta i sin 'signatur', så slipper du skriva det i varje inlägg. ;-)
    Jo man vill ju att synas helst klart, men
    det ska ju även gå att köra med vinterballongerna... =)

    Jo det där med signaturen vet jag, men e för slö för fixa det... =)

    Ingen som har bilder på 40mm VS 60mm sänkning?
    Ska leta runt på garaget eller liknande och se om jag kan hitta något...
    Återkommer vilket det blir...

    MVH/ Robert

  12. #192

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Johan Pettersson
    Ort
    Hovmantorp
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Du vet väl att man kan ta bort plastgrunkan som oljelocket sitter på (som förmodligen gör att din läcker) och sätta oljelocket direkt på ventilkåpan? ;-)
    Nej hade jag ingen koll på Bara slängde dit filtret sen har jag knappt kört med bilen. Men det ska jag fixa det lovar jag

  13. #193
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Råbbert Visa inlägg
    Jo man vill ju att synas helst klart, men
    det ska ju även gå att köra med vinterballongerna... =)
    Det går säkert om du har orginalstorlek på däcken och fälgarna. :-)

  14. #194
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Det går säkert om du har orginalstorlek på däcken och fälgarna. :-)

    Det avgör saken...
    =)

    MVH/ Robert

  15. #195
    intensio
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Vet inte hur det funkar på garaget men testa att lägga upp bilderna du ska visa på www.forumbilder.se t.ex. enkelt och snabbt...
    Testar detta då!


    Sådär ja de funka ju! Där är grillen på! blev jävla nöjd med färgen och finishen på grillen, sen om den passar så jävla snyggt vet jag inte om jag tycker, men får låta det sjunka in lite först.. vad tycker ni?

    Nu har jag bestält grenrör iaf, så det ska bli spännande om man kan få bort de gamla utan att dra av bultar å grejor, någon som har nåt gammal djungel tips för att få av bultar/muttrar på grenrör?

    Letar fälgar som en tok också, typ 15" med bred kant. någon som har liggandes så säg till!

  16. #196
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av intensio Visa inlägg
    någon som har nåt gammal djungel tips för att få av bultar/muttrar på grenrör?
    Riktiga verktyg & gassvets att värma med brukar vara bra grejer att jobba med...

  17. #197
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av intensio Visa inlägg
    Nu har jag bestält grenrör iaf, så det ska bli spännande om man kan få bort de gamla utan att dra av bultar å grejor, någon som har nåt gammal djungel tips för att få av bultar/muttrar på grenrör?
    Vad blev det för grenrör??
    Nytt/beg. ?

    Måste säga att värst vad lupon blivit poppis...Första tiden vart man utskrattad när man får till jobbet i den lille gule...
    Nu har 2st på jobbet frågat om jag inte ska sälja snart, och idag hade min far bilen till sitt jobb (fixade med service på hans bil, de går fint de där V50 T5)
    Och visst var det en där som vart sugen, men inte ska jag sälja?? Hmm måste kolla beg. marknaden på blocket nu.. =)

    MVH/ Robert

  18. #198
    intensio
    Gäst
    Vad blev det för grenrör??
    Nytt/beg. ?
    Det blev ett beg ifrån laga.se, kände inte för ett nytt för 1800 spänn mer då det kommer se ut som skit efter några mil ändå. sen så hade detta bara gått typ 3000mil.

    Riktiga verktyg & gassvets att värma med brukar vara bra grejer att jobba med...
    ja någon gassvets lär det inte finnas, det får väl bli värmepistol isåfall. riktiga verktyg? du menar alla verktyg för bultar förutom skiftnyckel typ?

    det skall nog lösa sig! INGEN SOM KOMMENTERAT GRILLEN! vart de så fult?!

  19. #199
    intensio
    Gäst
    Sådär, nu har jag även slängt in en beställning på ett par svarta framlampor och blinkers.. kommer nog ta lite tid att få hem det men de kommer. hämtade ut grenröret idag, det var i riktigt bra skick så jag är nöjd, ska bli gött att få bytt det så slipper man tänka mer på det!

    Tycker det är lite dåligt tryck på denna tråden!

    Ha d

  20. #200
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av intensio Visa inlägg
    Sådär, nu har jag även slängt in en beställning på ett par svarta framlampor och blinkers.. kommer nog ta lite tid att få hem det men de kommer. hämtade ut grenröret idag, det var i riktigt bra skick så jag är nöjd, ska bli gött att få bytt det så slipper man tänka mer på det!

    Tycker det är lite dåligt tryck på denna tråden!

    Ha d
    Vad fick du ge för grenröret??

    MVH/ Robert

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin