Sidan 9 av 14 FörstaFörsta ... 6789101112 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 280
  1. #161
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av intensio Visa inlägg
    Fast man kan ju känna att ska man köpa grejor utomlands till lupon så är väl tyskland bäst, eller nu när dollarn är tok låg Usa.. vet tyvärr inga utländska sidor bara.. man är ju alltid på jakt efter det bästa fyndet liksom.
    JA i usa lär man ju kunna få leta för att få tag på delar till Lupo misstänker jag då dom inte såldes där. ;-)

    När det gäller grenrör till 1,4 så kolla upp den där flexslangen/röret från grenröret till katten, dom var ju inte ens täta när bilarna var nya! Finns ju billiga såna universalgrejer att svetsa dit på rejstema numera, värt att kolla upp om det är där del läcker kanske...

  2. #162
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av R.Grönberg Visa inlägg
    Fan med att lupo gtierna kostar multum, riktigt sugen på en
    Lite finare, lite dyrare vettu. ;-D

    Nä men Golf 2 som är lite trixat med kostar ju snabbt 40-50 verkar det ju som, det här är ju en 'ny' bil ändå.

  3. #163

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Man ska nog passa sig när man svetsar i en sån där universalstrumpa så att det inte blir för hårt eller spänningar i avgasningsröret.

    På min har nån klåpare lyckats svetsa i en för hård strumpa och det medför
    då vibrationer/resonans i avgassystemet vid runt 2500rpm normal belastning.

    Tror då iaf att detta har med den där universalbiten att göra men är inte riktigt säker...
    Har nån några andra bra idéer vad som kan orsaka att det låter/känns som hela bilen vibrerar precis vid detta varvtal och avgassystemet ligger inte emot nånstans heller och har även provat byta "pendelstaget" under motorn med resultat noll skillnad.

    Nån annan med samma problem!? Kanske nått jag inte tänkt på att prova..

  4. #164
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Råbbert Visa inlägg
    prova på lite offroad körning med lupon igår...
    Men tjena, inte ens bromsspår innan dikeskörningen heller!?

    Du ska inte ta och bli medlem i klubben och hänga med och träna upp körkunskaperna på banorna lite då, färre diken och saker att köra in i där. ;-D Plus att jag slipper vara ensam Lupo. ;-)

  5. #165
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Man ska nog passa sig när man svetsar i en sån där universalstrumpa så att det inte blir för hårt eller spänningar i avgasningsröret.
    Eller så monterar man en 90gr böj först och sen universalgrejen efter, då slipper den ju bli böjd. ;-)

  6. #166
    intensio
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    JA i usa lär man ju kunna få leta för att få tag på delar till Lupo misstänker jag då dom inte såldes där. ;-)

    När det gäller grenrör till 1,4 så kolla upp den där flexslangen/röret från grenröret till katten, dom var ju inte ens täta när bilarna var nya! Finns ju billiga såna universalgrejer att svetsa dit på rejstema numera, värt att kolla upp om det är där del läcker kanske...
    Hehe jo då finns det nog inte så mycket att hämta ifrån staterna! men någon annan bra tysk sida kanske nån har på lager? är sugen på ett par borbet T fälgar me om någon vet nån bra sida.

    De där me flexröret gäller inte min lupo iaf, jag har en typ 5-6cm spricka i mitt grenrör och flexröret bytte förra ägaren.. får bli laga.se på detta problem!

    vad tror vi om produkterna på sidan som erick nämnde?

  7. #167
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Erick Visa inlägg
    Jag undrar om raceland grenrör passar på 1.4 16v 75hk modellen? http://www.kamracing.co.uk/vw-lupo-5...-4-16v-33.html

    Och vad ni rekommenderar för sportavgassystem på den efter katten.
    Det står ju att det ska passa på sidan med modifikation så det borde det väl göra!


    Citat Ursprungligen postat av Kamracing.co.uk Visa inlägg
    This manifold is designed to fit the Volkswagen Polo MK4 (6N) 1.4 16v but the down pipe can be heated up and bent to clear the sump on the Lupo GTi & Sport models
    Sport models är ju 1,4L 100hk eller nåt så det är ju samma grej som den ni har.

    Supersprint gör fina system efter katten, men byt den också kanske när ni ändå är på gång. ;-) På min sitter det system från Uppsala avgasteknik (brölteknik som vissa säger), den låter rätt gött säger många, kolla med dom var dom tar, brukar vara hyfsat prisvärda som jag har fattat det.

  8. #168
    intensio
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Det står ju att det ska passa på sidan med modifikation så det borde det väl göra!
    Det kommer inte passa "bolt on" va? det verkar ju vara väldigt mycket längre än orginal...

    rätt dum fråga men jag vill ha lite fart på denna tråden också!

    Inga bra idéer på fälgar? hur tror ni 15" bbs krysseker ser ut på en röd lupo? jag tror det kan vara rätt snyggt.. men vill egentligen ha 16" finns ju bara 15" ute på blocket typ..

    //Niklas

  9. #169

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Johan Pettersson
    Ort
    Hovmantorp
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av intensio Visa inlägg
    Det kommer inte passa "bolt on" va? det verkar ju vara väldigt mycket längre än orginal...

    rätt dum fråga men jag vill ha lite fart på denna tråden också!

    Inga bra idéer på fälgar? hur tror ni 15" bbs krysseker ser ut på en röd lupo? jag tror det kan vara rätt snyggt.. men vill egentligen ha 16" finns ju bara 15" ute på blocket typ..

    //Niklas
    Nej "bolt on" passar det inte. Man får bygga ett nytt rör mellan grenröret och katten.

    Är det BBS split fälgar du kollat på eller vanliga BBS krysseker?

  10. #170
    intensio
    Gäst
    Nja har väl inte uteslutit någon utav dom.. men vad jag kan förstå så tycker jag att split fälgarna är jävla mycke snyggare.. eller är det typ samma fast split kan man dela på? Inte så insatt..

    Hmm jo de där me grenröret.. är jävla sugen då jag ändå har en spricka i mitt.. men sist jag greja me avgas så blev allt jag gjorde jävla bra förutom att de som jag lämna orginal började falla i bitar typ.. men jag vet inte undra om man märker någon skillnad.. jag har nästan nytt orginal avgas på den så känns "onödigt" att göra om allt..

  11. #171
    Erick
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av intensio Visa inlägg
    Nja har väl inte uteslutit någon utav dom.. men vad jag kan förstå så tycker jag att split fälgarna är jävla mycke snyggare.. eller är det typ samma fast split kan man dela på? Inte så insatt..

    Hmm jo de där me grenröret.. är jävla sugen då jag ändå har en spricka i mitt.. men sist jag greja me avgas så blev allt jag gjorde jävla bra förutom att de som jag lämna orginal började falla i bitar typ.. men jag vet inte undra om man märker någon skillnad.. jag har nästan nytt orginal avgas på den så känns "onödigt" att göra om allt..
    Jag beställer hem ett sådant grenrör, svetsa och lite så är inga problem så jag byter flexröret direkt. Så kan du komma förbi garaget om du vill och kolla kvalitet, passform och jämföra prestanda osv

    Ska du ha sänkningssats kan jag hjälpa dej med bra priser här på hemmaplan.

    Vi har hobbygarage vid stig center

    Mvh
    Erick

  12. #172
    Barbapappa
    Gäst
    Det Supersprint grenröret jag hade till min 1,4 var från en Polo 6n och det var ju bra långt, man fick ta bort flexröret och trixa och kapa och svetsa en del. Även förlänga kablarna till lambdan då den satt precis innan katten på det nya röret. Det var lite fel vinkel på det också, men det löste sig när man fick tvingat dit det. ;-)

  13. #173
    intensio
    Gäst
    Sedär ja! Det hade ju vart kanon hojta till och säg va du tycker om de.. som jag sa här innan så känns de lite dumt att börja rota för mycke på ett avgas som är typ nytt och ska man ha på ett sånt grenrör så får man ju mecka ihop det med katten antar jag? aja det är ju inga problem när man har svets å lift å allt.. men men!

    Ta lite pics å så när du fåt hem och slängt på röret!

    Vad har du för inside tips på sänkning säger du? Helst så vill man ju ha nya dämpare med.. Men vad är de för myspys du hade i tankarna?

    //Niklas

  14. #174
    intensio
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Det Supersprint grenröret jag hade till min 1,4 var från en Polo 6n och det var ju bra långt, man fick ta bort flexröret och trixa och kapa och svetsa en del. Även förlänga kablarna till lambdan då den satt precis innan katten på det nya röret. Det var lite fel vinkel på det också, men det löste sig när man fick tvingat dit det. ;-)
    Jag har läst på "clublupo.co.uk" att de e vissa som fåt modda och hålla på fast vissa inte behövt göra någonting.. känns lite skumt.. men har man bara rätt grejor så fixar man nog dit det! Det där med lambdan har jag me hört.. men det är ju inget problem heller direkt..

  15. #175
    Råbbert
    Gäst
    Vad blir följden av spricka i grenrör?
    Går bilen lite sämre (prestanda mässigt alltså)??

    Hur illa är det att köra runt med?

    Har tänkt att ge bilen en behövlig översyn under vintern. Följande står på listan...
    *sänka bilen
    *byta hjullager bak (börjar väsnas lite på höger bak)
    *fixa spricka i grenrör

    Har nu äntligen hittat en som breddar plåtfälgar, är 450kr/fälg ett bra eller dåligt pris?

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  16. #176
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Erick Visa inlägg
    Jag beställer hem ett sådant grenrör, svetsa och lite så är inga problem så jag byter flexröret direkt. Så kan du komma förbi garaget om du vill och kolla kvalitet, passform och jämföra prestanda osv

    Ska du ha sänkningssats kan jag hjälpa dej med bra priser här på hemmaplan.

    Vi har hobbygarage vid stig center

    Mvh
    Erick
    Sen tar du in min bil och fixar också, när du ändo har vanan inne =)

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  17. #177

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    En spricka i grenröret kommer innebära att avgaser kommer ut och syre kommer in, din lamdasond kommer känna av att det finns oförbrännt syre i avgaserna och feta på blandningen så mycket den kan. Bilen kommer dra mer soppa, du kommer få sotiga stift och ventiler osv....

  18. #178
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Råbbert Visa inlägg
    Har nu äntligen hittat en som breddar plåtfälgar, är 450kr/fälg ett bra eller dåligt pris?
    Det är väl ett okej pris tycker jag, det är runt där det brukar ligga...

  19. #179
    Barbapappa
    Gäst
    Nu har min bil blivit begåvad med nya bussningar i länkarmarna, fick med en omgång Powerflexbussningar när jag köpte bilen, men först nu blev det lite akut att byta dom. Märkte efter rejsaträffen på sturup nu för några veckor sen att hjulet rörde sig lite väl mycket när jag drog åt hjulbultarna och satte på gatdäcken för hemfärden, den kändes inte alls bra på banan, eller i turn in främst då den kändes seg och oprecis... :-)

    Dom gamla bussningarna har levt ett hårt liv med sina 11500mil eller nåt, och med en hel del bankörning och mer grepp än bilen kanske var tänkt för när den byggdes så är det kanske inte så konstigt att dom inte gillade sitt liv längre. ;-) Fick lurat en kompis att hjälpa mig byta dom på hans jobb, lite goare med lift och riktiga grejer att jobba med. Började med höger sida, den var ju dålig tyckte vi när fick loss den, men jag misstänkte att det var väster sida som var riktigt kass. Mycket riktigt var den det! Totalt skrot kan man säga... :-O Det verkar blivit ett lyft på väghållningen faktiskt efter att ha kört hem bilen, dåligt grepp idag ute med blöta vägbanor men det verkar bättre. Dock verkar hjulinställningen blivit lite skit efter bytet så ratten pekar lite snett, kanske för att bussningarna var så slut innan när hjulinställningen gjordes för nån månad sen?

  20. #180

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Johan Pettersson
    Ort
    Hovmantorp
    Inlägg
    84
    Får väl skriva lite här jag med Monterade BMC CDA luftfilter kit på bilen igår. Har inte kört så mycket men det blev lite trevligare insugsljud

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin