Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25
  1. #21
    onk
    Gäst
    Farsan berättade att en av hans båthomies hade tankat båten full med Preem´s sån miljödiesel innan vinteravställning.
    Tydligen ska man ha full tank under vintern, fråga mig inte varför.

    Iaf, den innehåller visst nån jäkla tillsats som gjorde att dieseln vart klumpig och sörjig när den får stå ett tag.
    Slutade med att han fick rengöra tank och pumpar och hela köret.

    Tillför väl inget till tråden mer än att diesel verkar kunna bete sig lite hur som helst..

  2. #22

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Nu e tanken rengjord, bytt filter.

    Har fått reda på av polaren att han hade en flaska mirakelmedel som han använt i sin tank och blivit av med skiten i tanken.

    Så nu väntar jag på att få flaskan så jag kan se vad jag skall köpa.

    Nu skall batteriboostern laddas klart så jag kan lufta och ev sen få igång skiten, den ville starta igår när jag körde diesel rakt in i pumpen =)

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Aset är igång efter mycket stonk o stön.

    Tömde ett helt batteri innan den hoppa igång.
    Spotta o rök rätt bra i säkert 10 min men nu går den som en
    klocka

  4. #24
    VWmemphis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Farsan berättade att en av hans båthomies hade tankat båten full med Preem´s sån miljödiesel innan vinteravställning.
    Tydligen ska man ha full tank under vintern, fråga mig inte varför.

    Iaf, den innehåller visst nån jäkla tillsats som gjorde att dieseln vart klumpig och sörjig när den får stå ett tag.
    Slutade med att han fick rengöra tank och pumpar och hela köret.

    Tillför väl inget till tråden mer än att diesel verkar kunna bete sig lite hur som helst..
    Anledningen till att ha tanken full är att det inte bildas kondens i tanken och således minska risken för vatten i dieseln...

  5. #25
    jockep
    Gäst
    det finns att köpa ett bakteriedödande medel som du häller i tanken, farmarn eller fatet...
    Vi säljer sånt på jobbet till skogsmaskins ägare som har stora problem med bakterier i dieseln...

    Jag kommer inte ihåg vad det heter men kan kolla upp det.. men tyvärr är det rätt så dyrt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin