Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 142
  1. #121
    FiNCH
    Gäst
    Alexander hade personligen sett till att du kom i kontakt med någon vettig, Alex har hjälpt både mig
    Vänta tills han blir frisk, han kommer försöka hjälpa dig.
    Senast redigerad av FiNCH den 2013-12-17 klockan 12:44.

  2. #122

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Jag saknar en beskrivning från zico på symptomen tex. går motorn överhuvudtaget så den måste bogseras eller går den helt enkelt bara dålig gång i maskinen

  3. #123

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    Hemskt tråkigt när man stöter på "fel" personer hos sin ÅF...
    Jobbar själv på VW och vet hur problemet ser ut, har varit med om ett antal fall som liknar ditt "zico", där brukar man gå in med Goodwill just eftersom det är ett så stort problem. Speciellt på lite äldre Touran (?!)...
    Att man väljer att inte hjälpa till på något sätt över huvud taget i ditt fall är för mig ett mysterium, speciellt eftersom du "nyss" bytt kamkedja...

    Näe, personligen skulle jag ALDRIG köpa en 1,4 TSI med kamkedja

  4. #124
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av NOlsson Visa inlägg
    Hemskt tråkigt när man stöter på "fel" personer hos sin ÅF...
    Jobbar själv på VW och vet hur problemet ser ut, har varit med om ett antal fall som liknar ditt "zico", där brukar man gå in med Goodwill just eftersom det är ett så stort problem. Speciellt på lite äldre Touran (?!)...
    Att man väljer att inte hjälpa till på något sätt över huvud taget i ditt fall är för mig ett mysterium, speciellt eftersom du "nyss" bytt kamkedja...

    Näe, personligen skulle jag ALDRIG köpa en 1,4 TSI med kamkedja
    N0lsson, det är precis sådär som kunden ska bli bemött, därför jag ville att han skulle prata med Alex i Malmö, vi får se om "zico" kontaktar Alex, eller om han får hjälp någon annan stans.

    Nu när ni nämner Kamkedja så sitter jag och funderar, undrar om min TT RS med 5 cylindriga motorn har kedja eller remm..
    Är väldigt säker på att den har remm men jag kan ha fel, ska kolla upp det!

  5. #125

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    FiNCH, din motor har rem

    Man kan ju hoppas att denna Alex kan hjälpa till, oftast så brukar man ju vara lite "låst" till sin verkstad man använt sig utav innan. Fast iofs så är det ju pengar in för den verkstad som väljer att hjälpa till med dessa problem

  6. #126
    zico
    Gäst
    Motorn går bra. Det vara bara det att motorlampan tändes som fick mig att besöka verkstaden.

    En annan sak. Verkstaden vill byta kedja, släpare, spännare, sil och oljerör turbon.
    Behöver verkligen allt bytas om de byttes för drygt 2 års sedan eller är det rekommenderat att allt byts.
    Senast redigerad av zico den 2013-12-17 klockan 21:14.

  7. #127
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av zico Visa inlägg
    Motorn går bra. Det vara bara det att motorlampan tändes som fick mig att besöka verkstaden.

    En annan sak. Verkstaden vill byta kedja, släpare, spännare, sil och oljerör turbon.
    Behöver verkligen allt bytas om de byttes för drygt 2 års sedan eller är det rekommenderat att allt byts.
    Motorhalland i Halmstad och Laholm är ett stort skämt.
    Jag har själv vart i storbråk med dom! Det slutade med att deras VD gav mig en personlig ursäkt och dom fakturerade inga verkstadskostnader, sen dess har jag inte lagt mitt finger hos dom.

    Jag gick till Alex och han tog emot mig med öppen famn efter att en kompis sagt åt mig att ringa Alex istället.
    Alex må vara bunden till Audi, men hans kollegor på VW kan säkerligen hjälpa till.

    Nej Turbon ska inte bytas förns den är paj anser jag, dom vill bara tjäna pengar.
    Hur långt har bilen gått?

  8. #128

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Citat Ursprungligen postat av zico Visa inlägg
    Motorn går bra. Det vara bara det att motorlampan tändes som fick mig att besöka verkstaden.

    En annan sak. Verkstaden vill byta kedja, släpare, spännare, sil och oljerör turbon.
    Behöver verkligen allt bytas om de byttes för drygt 2 års sedan eller är det rekommenderat att allt byts.
    då kanske det är ett enklare fel i alla fall, kanske verkstaden vill pungslå er på pengar
    om kedja övehuvudtaget behöver byta borde det räcka med kedja + dom 2 glidskenorna
    Köp en U281 på ebay.com och läs av felkoder, lägg sedan upp dessa koder i denna tråd

  9. #129
    zico
    Gäst
    Bilen har gått 11 300, den hade gått ca 8000 vid första kamkedjebytet. Då ville de inte stå för några kostnader pga att den gått över 3000 vid första viktiga servicen.

  10. #130
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av zico Visa inlägg
    Bilen har gått 11 300, den hade gått ca 8000 vid första kamkedjebytet. Då ville de inte stå för några kostnader pga att den gått över 3000 vid första viktiga servicen.
    Det här låter hårt.. Men du måste tuffa till dig mot verkstaden, det är enkelt för dom att säga "Nej du får betala" och så gör du det, det är lätt att ge upp jag har vart nära. Mitt tips är att du ber dom fara långt åt helvete, det du berättar är helt galet, jag har dock bytt olja till en mer trögflytande sort i min TT. Men om verkstaden säger 5w40 & 3000 mil så får dom fan stå för det.

    Håll ut och vänta tills Alex är frisk, under tiden så kan du köpa en U281 på Ebay: http://www.ebay.com/sch/i.html?_trks...=U281&_sacat=0

  11. #131
    zico
    Gäst
    Enligt verkstaden ska dreven vara slitna. Jag undrar om de byttes vid förra reparationen, men för 38 000 borde väl det mesta vara bytt som rör kamdrivningen. Jag saknar uppgifter på vad som egentligen gjordes.

  12. #132

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Citat Ursprungligen postat av zico Visa inlägg
    Bilen har gått 11 300, den hade gått ca 8000 vid första kamkedjebytet. Då ville de inte stå för några kostnader pga att den gått över 3000 vid första viktiga servicen.
    är bilen helförsäkrad så kan evt. maskinskadeförsäkringen ta det, kolla upp eran försäkring vissa bolag har upp till 15.000mil, då bilen gått relativ lite så skulle jag definitivt gå vidare

  13. #133
    zico
    Gäst
    Försäkringen gäller bara till 10 000.

  14. #134
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    är bilen helförsäkrad så kan evt. maskinskadeförsäkringen ta det, kolla upp eran försäkring vissa bolag har upp till 15.000mil, då bilen gått relativ lite så skulle jag definitivt gå vidare
    Sen är det så klart trist att VW's små motorer inte håller.
    Att man ska behöva köpa värsting bilar för att grejjerna ska tåla, synd!
    Goodwill hade varit riktigt bra i detta fall.

  15. #135
    zico
    Gäst
    Jag har försökt allt jag kan komma på. Jag har till och med mailat Bosse bildoktorn...

  16. #136
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av zico Visa inlägg
    Jag har försökt allt jag kan komma på. Jag har till och med mailat Bosse bildoktorn...
    Ligg lågt ett tag, kontakta konsumentvägledaren Halmstad och berätta vad som händer.
    Sen byter du verkstad, Motorhalland har ett väldigt dåligt rykte.

  17. #137

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    Det som brukar bytas (oftast) är kedja, sträckare & glidskenor! Dreven har jag inte varit med om att dom bytts, mig veterligen.
    Det som orsakar haveriet, i dom flesta fall, är sträckaren. Den byts ut till en med fasta lägen.

  18. #138
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Kjelle
    Medlemsnr
    4392
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    41
    Hej!!
    God fortsättnig på er!
    Postade i en tråd för flera år sedan att jag pratat med oljerepresentanter ang Longlife. Nu gjorde jag en uppdatering av denna kontakt, med praktiskt taget exakt samma svar. "Använd gärna Longlife oljan då den är en mycket bra olja, men kör ALDRIG mer än 2000 mil med den"..... Fantastiskt att då vw kan spänna hängslena och säga "upp till 3000 mil"... svar JA! man kan byta olja oftare "om man är rädd om kärran "osv MEN grundproblemet ligger kvar hos tillverkaren i min mening...
    Är otroligt nog en riktig vw nörd, har till och med en 1,4 tsi!! Men på den byter jag olja + filter mellan de ordinarie servicarna. Tråkig merkostnad bara för att hålla vw flaggan uppe i topp, för där håller jag den TROTS allt som sägs och skrivs här och på andra håll.
    Nä nu ska jag ta och dregla lite över dröm specen på en sprillans GTI!
    Ha det gott alla!!

  19. #139
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Kukan Visa inlägg
    Hej!!
    God fortsättnig på er!
    Postade i en tråd för flera år sedan att jag pratat med oljerepresentanter ang Longlife. Nu gjorde jag en uppdatering av denna kontakt, med praktiskt taget exakt samma svar. "Använd gärna Longlife oljan då den är en mycket bra olja, men kör ALDRIG mer än 2000 mil med den"..... Fantastiskt att då vw kan spänna hängslena och säga "upp till 3000 mil"... svar JA! man kan byta olja oftare "om man är rädd om kärran "osv MEN grundproblemet ligger kvar hos tillverkaren i min mening...
    Är otroligt nog en riktig vw nörd, har till och med en 1,4 tsi!! Men på den byter jag olja + filter mellan de ordinarie servicarna. Tråkig merkostnad bara för att hålla vw flaggan uppe i topp, för där håller jag den TROTS allt som sägs och skrivs här och på andra håll.
    Nä nu ska jag ta och dregla lite över dröm specen på en sprillans GTI!
    Ha det gott alla!!
    Då kokar det ned till vem du litar på mest, oljeleverantörens representant eller tillverkaren av motorn .. Oljerepresentanten vill sälja olja, motortillverkaren motorer ..

    Hade aldrig kört 3000 mil på en olja, men hade inte gråtit blod heller om en mjukkörd pendlarbil bytte vid 2100 .. Beror på.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  20. #140
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Vad kostar mest ? Visst uppkommer ev. Reparationskostnader efter ett antal tusen mil o tyvärr offtast inte på första lr andre ägaren. Olja anser jag som förbrukningsvara. Kör aldrig mer än 2000mil på mina bilar. O plutten hinner inte mer än 6-800mil mellan oljebytena

    Från mobila sektionen...
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin