Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28
  1. #21
    lundsbrunn
    Gäst
    oki ska göra det. men finns det nån packning där som är dålig tro där som växel vajern sitter i

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    på dom låder jag har haft så har det bara varit silikon

  3. #23
    lundsbrunn
    Gäst
    så det kan va det som läcker kanske för det mesta oljan är rut den
    Senast redigerad av lundsbrunn den 2009-10-04 klockan 01:44.

  4. #24
    lundsbrunn
    Gäst
    sen tänkta jag fråga med

    hur ska gas vajern va inställd för när jag lämna in bilen på vga så ändra dom den.
    vet nån var den plåt biten ska sitta av alla dom gängorna

    den går i mot den en givaren så det kliar å även när jag har ful gas.
    men drar jag hur bilen på 3 så har den kommit med fult oss vid 3000
    men nu så kommer den halva det öset sen kommer det vid 4500varv

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    Läs genom dina inlägg innan du postar och fråga dig då om nån kan förstå vad det är du skriver... ett litet tips i all välmening.

    "plåtbiten" på gasvajern ska sitta där det ger rätt justering. det beror på DIN bil.
    Ett litet, litet glapp ska du ha, så att spjället inte hänger på vajern på tomgång.

    klart det KAN vara läckage på växellådan, precis som det kan läcka nån annanstans. Du har fått många tips på hur du kan ta reda på vart det läcker och vilken olja som kommer.

    Har du provat nåt av det ännu, eller sitter du bara här och skjuter idéer utan att faktiskt glo på din bil?

  6. #26
    lundsbrunn
    Gäst
    jag har provat det nit har skrivit men det ser lika oljigt ut efter jag har vättat den och kört lite

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Om det är samma bilder här som hos CCS så kan du omöjligt göra rent tillräckligt.

    Massa avfettning och sen tanborste/disk borste och sist på med brääkleen (eller hur det stavas) och TORKA rent med en trasa.

    En växellåda borde inte läcka UPPÅT iom tyngdlagen och om den har ca 2L olja i sig ska den inte kunna pressa ur oljan.

    Jag tror nån av följande:

    *Oljevakt/tryckgivare
    *Ventil kåpans packning (jo du har bytt den men det är inte "likamed" att den är ok).


    Om det vore olja från/genom G-ladern borde du se det iom att du kollar dina slangar 3ggr i veckan (ironi)..plus det borde vara omöjligt iom att den är seriöst renoverad (eller hur?).

    Annars pallar du upp den fram och låter en kompis varva bilen med växel i och så kollar du vart det rinner/fuktar/sprutar olja.


    Och jag instämmer med Fors.
    Läs dina inlägg och jämför mot hur alla andra skriver (punkter , stavning mm) och finslipa lite innan du postar.
    För det som står om ditt effekt problem hajar nada om...

    Att inte vara duktig på att stava rättfärdigar inte att man inte bryr sig och slarvar (För jag har sett att du kan bättre).

    Lycka till.
    Senast redigerad av Mini_me den 2009-10-04 klockan 17:14. Anledning: lätt defekt dator...

  8. #28
    lundsbrunn
    Gäst
    oki jag förstår.

    kan försöka förklara det bättre då.

    så som bilen har dragit på efter 3000 varv på 3 så har den alltid dragit på som satan.
    men nu så kommer det draget vid 4500varv istället för 3000varv
    vet ej vad det kan va
    Senast redigerad av lundsbrunn den 2009-10-04 klockan 19:01.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin