Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 75
  1. #21
    krukan
    Gäst
    har hänt lite mer nu:

    dunkat dit ett takräcke så man får med sig allt till bugrun !
    tonat dom yttre lyktorna lite mörkare
    tonat dom inre röda

    kvar att göra innan bugrun :

    lägga grund på kofångaren fram och stänka på lite färg
    byta beläggen fram
    oljeservice

    här får ni en bild hur den ser ut i dagsläget

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Var är bilden tagen?
    Vännäsby , Norrfors eller Brån kanske?

  3. #23
    krukan
    Gäst
    kortet är taget i brån där jag bor

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ok.
    Passerar där nån gång ibland.
    Har en polare som bor i Berg bara en bit mot stan då.

  5. #25
    krukan
    Gäst
    jasså jo berg är ju inte så långt bort ifrån brån du får ta och stanna nån gång på kaffe

  6. #26
    krukan
    Gäst
    blir en skriftlig update idag ! har dunkat ner vxlådan då den ska bytas mot en med bättre utväxling...börjar va less på att ligga på en miljon varv i 110

    kommer bilder imorrn !

  7. #27
    krukan
    Gäst
    blev tyvärr inga bilder men nu är den nya lådan uppe..blev mycket bättre ligger på 2900rpm vid 110 men nu fick jag ett nytt problem..

    när man svänger höge så vibrerar hela bilen? växelspaken vibrerar som fan..men bara åt höger nån som vet vad det är för fel?

  8. #28
    krukan
    Gäst
    naturligtvis så knäckte jag den nya lådan så nu äre bara ner med den och sätta upp en ny! börjar bli stressigt till bugrun nu...har ialf bytt beläggen och skivorna fram så det känns bra !

  9. #29
    krukan
    Gäst
    har inte hänt så mycke i sommar med bilen men den fick ialf coils efter bugrun så den blev lite lägre

    nu har jag ialf börjat skruva ner bilen så man har något att göra i vinter ! ska ta och ändra första inlägget i denna tråd så ni vet vad som ska göras!

    här kommer ialf lite bilder på dagens arbete


    såg att den bakre plåten rostat ganska mycket så den måste bytas!

    lite rost att laga i vinter!

    var inget hål i golvet ialf men ska ta bort asfaltsmattan och köpa ny isolering

    här fanns det rost! likadant på andra sidan..det blir att byta dom!

  10. #30
    krukan
    Gäst
    blev lite mer gjort idag !

    *skruvat lös stötdämpar balkarna
    *rensat dörrarna på lister och rutor
    *hittat ett rosthål i ena hjulhuset bak

    bilder kommer imorron

    btw finns clipsen till listerna som går på taket och ner efter a-stolparna att köpa på vag? artikel nummer?

    mvh christoffer

  11. #31
    krukan
    Gäst
    har gjort lite mer idag !

    *plockat lös bakrutan + sidoruterna
    *tagit lös listerna som sitter på taket

    nu är det bara framrutan kvar sen ska jag böja slipa på den och byta skärmkanterna!...här kommer några bilder




  12. #32
    krukan
    Gäst
    har börjat slipa på bilen nu..inga bilder har tagits men ska fota när det börjar på allvar..ska beställa skärmkanterna bak snart så man får börja med det också.

    har börjat fundera på en 2E rova.. fungerar det med kopplingen jag har mot den motorn? tänkte använda orginal lådan så man slipper allt för stora ingrepp

    mvh christoffer

  13. #33

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Annars finns det ju 2E med låda som har stag som på din.
    Sitter det i min vento och satt även det i passunken jag skrotade.
    Då kan man flytta över hela paketet.

  14. #34
    krukan
    Gäst
    alright ja det lät ju inte alls fel..får nog ta och leta upp en sådan!

  15. #35
    krukan
    Gäst
    tänkte även höra om någon vet vad man ska använda för grenrör downpipe för bästa resultat? tänkte använda mig av både topp och block från 2E. hatar verkligen avgassystem så om man kunnat göra något vettigt av orginal prylar hade inte varit fel!

    mvh christoffer

  16. #36
    krukan
    Gäst
    hallå! det var länge sen jag gjorde en update har gått segt med denna bil hade tappat suget ett tag men nu börjar det komma tillbaka. har tagit in golfen i garaget idag och demonterat lite mer! det som har gjorts idag är

    plockat ner bakaxeln och rensat den, plockat ner tanken , påbörjat rostlagning i höger hjulhus var värre än väntat.

    ska ändra om lite i första inlägget då jag har en del nya planer..


    en bild på när jag började , glömde ta bild efter jag börjat ta bort underredsmassan så en sådan kommer imorrn




  17. #37
    krukan
    Gäst
    nu är det mesta klart i hjulhuset, har kapat bort den gamla skärmkanten och börja måtta in den nya. ska nu kapa bort den gamla innerskärmen då den ska byggas om så man kan ha lite större hjul


  18. #38
    daniel_sandberg
    Gäst
    Låter ju spännande med diesel. Har själv varit inne på det lite faktiskt. Blir det bara en sommarbil eller ska den igång så fort som möjligt?

  19. #39
    krukan
    Gäst
    jo jag tror diesel blir bra håller på att jag rätt på en aaz för fullt....den ska nog användas året runt när den är färdig, målet är att den ska vara klar till bugrun 2011

  20. #40
    krukan
    Gäst
    ja nu känns det som att man måste lägga på en rem om man ska bli klar till bg 2011 . väntar på en motor av kjellson som ska hinkas ur hans passat inom en snar framtid hoppas jag . undertill så är den klar nu

    kvar att göra:
    byta trösklar
    hinka ner diesel motorn
    lacka motorrum , utsidan på bilen ska lackas och invändigt
    regga den med diesel




    just nu så ser den lite små lessen ut !

    åsså lägger jag in en bild på en kompis buss som ska va klar till wheels i sommar är det tänkt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin