Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 75 av 75
  1. #61
    krukan
    Gäst
    nja hoppas inte det..vi ska besikta kjellsons passat på fredag så då efter det ska vi lyfta ur den motorn sen ska den bara hem till mig å sen ner i golfen däremot så saknas startmotor och generator då han skulle behålla dom

  2. #62
    krukan
    Gäst
    Nu så har jag och kjellson plockat ur dieseln hur hans passat så nu ska den ner i min golf äntligen däremot så saknar jag startmotor och generator så är det nån som har det liggandes så hör gärna av er...det är en aaz

  3. #63
    krukan
    Gäst
    Nu sitter motorn där har inte haft tid att måla upp något då jag känner lite press till sommarn så det får bli i vinter..skulle vara härligt att få den regbesiktad också...däremot så ska jag göra en riktig motortvätt ialf



    nu saknas bara lite prylar sen borde den vara igång snart

  4. #64
    krukan
    Gäst
    har gjort en del nu på listan

    svetsat och spacklat andra skärmkanten bak
    svetsat dit ett nytt flexrör till dpn
    fixat vakuumslang till bromsen
    fixat vattenslangar till värmepaketet

    ska försöka jaga rätt på generator , generatorfäste , multiremshjul på veven och startmotor så kanske man får starta den inom kort tid

  5. #65
    krukan
    Gäst
    här kommer en bild på dpn åsså en ny packning så ikväll blir det att meka avgassystem






  6. #66
    daniel_sandberg
    Gäst
    Blir ju bra det där

  7. #67

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Går sakta men säkert åt rätt håll!

  8. #68
    krukan
    Gäst
    jo känner en oerhörd tidspress bugrun närmar sig med stora steg..men så länge jag hinner regga den och blåsa på någon enhetlig färg på bilen så är jag nöjd

  9. #69
    krukan
    Gäst
    avgassystemet är klart nu mitt gamla passade rakt av så det var ju suveränt har även köpt 2st golfar nu som ska strippas ner och skrotas

  10. #70
    krukan
    Gäst
    snart är golf nummer 1 slaktad har bara avgassystemet och ett fjäderben kvar att plocka av sen åker den på skroten , sen ska den andra hämtas och strippas ner också

    satt kanonfina kofångare runtom på den åsså lite småprylar som ska över på den här

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Haha lugn och fin.
    Stressa hinner du göra veckan innan Bug Run =)

    Om inget rasar så ligger jag bra till iaf.
    Ska göra "shakedown" på söndag med lite konbana om allt fungerar som det skall.
    Kanske kommer vara i Umeå då , kanske får höra av mig?!

  12. #72
    krukan
    Gäst
    jo det är sant skulle va skönt om man hade alla delar liggandes ...jasså men det låter ju bra blir nog däremot borta hela helgen , ska upp till farmors stuga och dra upp en premiär fisk tänkte jag

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av krukan Visa inlägg
    jo det är sant skulle va skönt om man hade alla delar liggandes ...jasså men det låter ju bra blir nog däremot borta hela helgen , ska upp till farmors stuga och dra upp en premiär fisk tänkte jag
    Mycket NICE.
    Ja vi får ta det en annan gång.
    Jag är ju nere tills måndag.

    På Söndag blir det ju att dra på konbana.
    Vet du ingen som vill haka på?

  14. #74
    krukan
    Gäst
    alright jadu bra fråga faktiskt är det i fällfors? kan ta och kolla runt lite men det är nog lite folk härifrån som kör konbana..jag skulle vilja prova men har inget vettigt att köra

  15. #75

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Jo Fällfors är det.
    Man får väl se vad för väder de blir.
    Skulle ju vara uppehåll på Söndag dag iaf.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin