Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 75
  1. #1
    krukan
    Gäst

    Krukans Golf gti 86- känner stress inför bugrun

    Motor :

    blir 1.9td aaz pågrund av all diesel man har hemma på gården så gratis är gott

    Invändigt :
    ska försöka bygga någon frän golvmatta till den är det tänkt får se vad jag hittar på

    förlängd växelspak och kamei golfboll [x]

    bygga ett bättre stolunderrede till sitta-still-stolen

    Utvändigt :

    Singeltorkare [x]
    Listfri [x]
    Byta v framskärm och lägga igen antennhålet [x]
    Ta bort torkaren och sprutmunstycket på skuffluckan [x]
    lacka om i antingen den ljusgröna färgen som caravellerna har eller så porsches kopparbruna

    sen kanske det blir något mer också ...får se vad man hittar på!




    Senast redigerad av krukan den 2010-11-08 klockan 21:55. Anledning: nya planer :)

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Den där såg ju helt OK ut.

  3. #3
    krukan
    Gäst
    allt ser bättre ut på bild haha nämen helt okej men finns några rostfläckar å så men helt okej faktiskt

  4. #4
    krukan
    Gäst
    har fått helt nya ideer i huvet vad jag vill göra med bilen har gjort om listan på vad som ska göras hittade lite rallyklibbor och stänklappar på din rallyboutiqe så det blir väl att beställa det snart

  5. #5
    krukan
    Gäst
    har inte hänt så mycket med golfen nu då jag och kjellson mest hållt på med corradon men har gjort lite småsaker


    dunkade dit denna grill istället då jag tycker det ser lite mer "rally" ut med den..har funderat på gul toningsfilm på dom?


    var även på skroten och fyndade 2st vingar för det facila priset 100kr för båda , har dock inte hunnit skruva dit den undre på sidorna..den övre är en votex och den undre en kamei

  6. #6
    krukan
    Gäst
    btw är det någon som vet hur jag ska få bort färgen på den undre? jag vill ha gummit som den är och inte lackad

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Fasen va stygg den där nedre vigen är.
    Men vill man ha orginal så vill man.

    Jag tycker dock du ska skippa den.

  8. #8
    krukan
    Gäst
    haha jasså , jag tyckte det såg lite småfränt med den där faktiskt men det är klart det känns litegrann som den sticker ut mot resten men får se vad som händer

  9. #9
    krukan
    Gäst
    ja iag blev det bytt till en rally stol som förarstol så man sitter lite härligare satt en stol från typ en cl så jag tyckte att det var lika bra att byta..det blir nog ingen till andra sidan om jag inte får tag i en likadan för en sjysst peng
    nog snackat här kommer en bild


  10. #10
    krukan
    Gäst
    har hänt lite saker nu i garaget , har gjort om ögonlocket så det passar dubbelgrillen , rensat den på inredning det som är kvar som ska tas bort är dörrsidorna , byggt och monterat ett bakre fjäderbensstag

    sen har jag funderat på att ta bort den undre vingen vet ej om jag blev riktigt nöjd med den

    kommer bilder på bilen imorrn förhoppningsvis


    har ej kunnat köpa något till bilen pågrund av att jag är arbetslös men söker jobb som en tok så man kan börja handla på sig saker
    Senast redigerad av krukan den 2009-12-17 klockan 01:31.

  11. #11
    krukan
    Gäst
    här kommer lite bilder på vad som gjorts!


    nu blir det att fräscha upp insidan å måla , hittade ett hål i hjulhuset på högra sidan som ska rostlagas inom en snar framtid


    ögonlock fixat och så hängde jag dit ett par hemska x-tra ljus också


    28cm från hjulets mitt och skärmkanten!


    sen har jag stuckit av en fälg i svarven idag , en granne till mig skulle valsa plåtremsor åt mig så jag får bredda dom en bit

  12. #12
    krukan
    Gäst
    jadu här var det länge sen man uppdatera men här kommer litegrann vad jag har gjort :

    börjat bredda ett par plåtisar ( 1 klar )
    börjat slipa ner bilen och spackla
    bytt vänster framskärm
    köpt nya breddare runtom
    och så lite småtjaffs

    nu ska det ialf börja uppdateras här lite oftare hoppas jag ialf !





    gjorde även en till tatuering nu för någon månad sen

  13. #13
    krukan
    Gäst
    har slipat lite mer idag och varit in till stan och handlat grundfärg och även lagt på ett däck för att se hur dom kommer att se ut





  14. #14
    krukan
    Gäst


    ska grunda och kasta lite färg på kofångaren bak om nån dag också

  15. #15
    krukan
    Gäst
    har fått erbjudande att byta bort kofångaren och läppen mot en nyare kofångare med g60 läpp...vet ej om jag ska byta eller ej är lite småsugen på den nyare...vad tycker herrarna?

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Gamla dom e liksom lätt räknade i dagens läge... Ingen har dom.. Typ..

  17. #17
    krukan
    Gäst
    jo det är mindre av dom! vet ej än hur jag ska göra men det får tiden utvisa

  18. #18
    krukan
    Gäst
    det blev att byta kofångare så nu är den bytt...skulle ha haft dimljus någon som har ett par?

    här kommer ialf en bild på bilen i nuläget

  19. #19
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Det var udda med all färgstänk den syns om inget annat hehe jag gillar stuket iaf mycke bättre än rostade huvar mm.

  20. #20
    krukan
    Gäst
    jo det var det som var tanken att synas jo rostiga huvar och sånt är ute! måste ha lite fantasi

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin