Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    VWmemphis
    Gäst

    Centrallåskrångel golf 2

    Hejsan!

    Centrallåset i min golf har slutat att fungera. Har sökt här på forumet och det enda jag fått fram är att det skulle vara luftdrivet av något slag. Stämmer det?

    Kan det vara en säkring som har gått sönder eller hur gör man för att åtgärda problemet? Har inte hittat någon säkring till det iaf.

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Går pumpen i bagaget?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    VWmemphis
    Gäst
    Nope

    nyckeln passar inte där eller så har låset kärvat ihop så bagageluckan är alltid olåst numera...

  4. #4
    Norenfalk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av VWmemphis Visa inlägg
    Nope

    nyckeln passar inte där eller så har låset kärvat ihop så bagageluckan är alltid olåst numera...
    uppfattade du frågan helt ? :P han menade centrallås motorn? Mät på den om den är hel, annars äre bara att byta

  5. #5
    VWmemphis
    Gäst
    Sitter centrallåsmotorn i bagaget??

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Axelsson
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    145
    Kolla i bagaget vid vänster bakljus, du kan inte missa den.

  7. #7
    VWmemphis
    Gäst
    Tack så mycket! ska kolla det imon

  8. #8
    Norenfalk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av VWmemphis Visa inlägg
    Sitter centrallåsmotorn i bagaget??

    japp det gör den, brukar ligga i 2 "kuddar" så den inte ska gå sönder. en svart klump. som han säger, går inte att missa den. min sitter iaf upphängd precis breve vänster bakljus och lycka till

  9. #9
    VWmemphis
    Gäst
    Den var inte svår att hitta...

    Jag mätte dels på motståndet i luftpumpen och dels spänningen fram till den. Vad jag fick fram var ett enormt högt motstånd mellan jord och den ena polen och inget mellan jord och den andra polen.

    På mätningen från strömkabeln så visade den 12 V på ena polen när jag låste upp och den andra polen reagerade inte varken jag låste eller låste upp. För övrigt hände ingenting på någon av polerna när jag låste upp.

    Säger detta något för någon?

    För mig säger det att luftpumpen är sönder på något vis och att det även är ett fel vid själva låset.

    Vad ska jag göra?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin