Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Fredrik.W
    Gäst

    måste man byta kolvar när man byter kam?

    296/108/11.6/3.3 det är måttet på kammen undrar om nån kört med liknande lyft utan och bearbeta kolvar eller så?

    Bilen är en golf 2 8v 84 års model mekaniska tryckare.

    Mvh fredrik

  2. #2
    Quattro_mannen
    Gäst
    11.6mm lyft /3.3mm vid öd. är nog inga problem...bara att montera.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Kolla bara så att ventilfjädrarna inte bottnar vid fullt lyft och att kammen inte tar i toppen då man kan behöva slipa bort lite gods runt luftarna för att vissa häftigare kammar ska gå runt. När allt är monterat drar du ju självklart runt motorn för hand ett gäng gånger och lyssnar och känner efter motstånd.

  4. #4
    golf_gti_killen
    Gäst
    Jag kör med samma kam, man behöver slipa ut runt lyftarna men annars funkar allt att bara skruva på.

  5. #5
    Fredrik.W
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av golf_gti_killen Visa inlägg
    Jag kör med samma kam, man behöver slipa ut runt lyftarna men annars funkar allt att bara skruva på.


    Ger det mycket skillnad i effekt? TÄNKTE FÖR DU KÖR MED SAMMA KAMM?
    oj caps:P

  6. #6
    golf_gti_killen
    Gäst
    svårt att säga, jag kör med överdimention + högkomps kolvar tillsammans med kammen. Så jag vet inte vad den gör i en orginal motor.

  7. #7
    Fredrik.W
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av golf_gti_killen Visa inlägg
    svårt att säga, jag kör med överdimention + högkomps kolvar tillsammans med kammen. Så jag vet inte vad den gör i en orginal motor.
    va äre för hög komps kolvar?

    går din mycket bättre än orginal

  8. #8
    golf_gti_killen
    Gäst
    Jag kör med wössner, och ja den går betydligt bättre än orginal. Men jag ska tillägga att det är både planad topp och block.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin