Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1
    MaNNe
    Gäst

    Elproblem GTI MK1

    Tjenare alla Wänner =) Nu är det så att min lilla Golf har börjat att dumma sig,
    Det hela började med att instrummentbelysningen försvann + att varvmätaren visar ca 2000 förlite, Sen så fick jag för mig att koppla in orginal extraljus igen med nya fräscha kablar, funkade kanonfint i ca en dag, sen så ville inte helljuset vara med alls. Nu funkar inte ens helljuset om man bara kopplar in en lampa (istället för 2). Så jag satte mig med summern idag för att leta reda på helljus-signalen. Men problemet nu är att summern tjuter på allt som är jordat istortsätt. Nu när jag åkte hem från verkstaden så funkade inte ens blinkersen =( Kan det vara så att säkringscentralen är kass? Eller kan det vara så enkelt att helljuskablen är kass?
    Alla tips är välkomna
    H Magnus

  2. #2
    Elis
    Gäst
    Jag hade också lite konstiga elproblem. Jag listade ut att det var jordkabeln till en av kontaktdonen på baksidan av relädosan, sitter 4st tror jag som kommer från olikahåll.

    Denna hade "smällt" så den fick dåligkontakt.

    Kanske inte är samma men värt o kolla iaf.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin