Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    Mrgolf
    Gäst

    Hur stor generator kan man ha i en Golf 3?

    Hej på er allihopa,

    Är det någon som vet hur stor generator kan man ha i en golf 3 gti 8v 95a
    utan att behöva modda nått?

    Tack på förhand

    Bogdan

  2. #2
    harryss0n
    Gäst
    Det sitter en 90A i min bil i vilket fall, men om det är orginal eller inte det har jag ingen aning om.

  3. #3
    Mrgolf
    Gäst
    Ok då kanske ja kan få dit en 90A har bara 70 nu.

    Vad är den för golf du har?

    mvh


    Citat Ursprungligen postat av harryss0n Visa inlägg
    Det sitter en 90A i min bil i vilket fall, men om det är orginal eller inte det har jag ingen aning om.

  4. #4
    Mrgolf
    Gäst
    ingen annan som vet om det går få in en 120A?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Går att få dit hur stor som hälst om bara fästena är samma, köpte en 120a till min vr6 motor, satt bara en 70 från början men det är ju bara att jämföra, vet att 120a används till nyare golf 4/ audi osv men passade även vr6 motorn. Någon speciell anledning du vill ha en 120a eller du har hittat en fräch
    sådan billigt som jag Annars räcker original utmärkt om du inte monterat en jädrans massa extrautrustning.
    Mvh/ Kibbe

  6. #6
    Mrgolf
    Gäst
    Har kopplat in lite bilstereo grejer som behöver mera ström så ja kopplade in
    2st batterier till också och då behöver ja en större generator så alla batterier laddas fortare.

    Därför undrar jag hur stor man kan få dit utan att behöva modda nått med fästerna.

    Mvh
    Senast redigerad av Mrgolf den 2009-10-01 klockan 15:58.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Okej, då är jag med=)
    Som sagt, ska finnas 120A dock tveksam på hur ditt generatorfäste ser ut men är det samma typ som på vr6 så finns det hyffsat många bilar som använder 120A. Hitta på mekonomen:

    http://webkat.mekonomen.se/inetkat/d...&hregnr=gxu185

    Där ser det ut att vara samma fäste i alla fall men möjligt remhjulet skiljer i längd, men som sagt det finns att få tag på=)

    Mvh/ Kibbe

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin