Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    pedalen
    Gäst

    Batteriet laddas ur även fast bilen är avstängd

    Jag har en golf gti-84 Special som laddar ur batteriet även om bilen är avstängd.
    Jag har provat med att rycka alla säkringar och relän men det hjälpte inte.

    Några idéer?

    Tack på förhand.
    //Andreas

  2. #2
    hellseeker
    Gäst
    det e inte så enkelt att batteriet e slut?

  3. #3
    bullten
    Gäst
    ta ur batteriet och ladda upp det några timmar och mät upp hur mycket kräm det är i det och vänta några timmar, mät igen och har det sjunkit för mycket så är förmodligen batteriet slut. Annars kan det ju vara ett elfel på bilen, skruva lös minuskabeln på batteriet och sen gnuggar du den mot minuspolen. hoppar det gnistor mellan kabeln och polen så har du någon förbrukare som är igång i bilen och drar slut på krämen.

  4. #4
    pedalen
    Gäst
    Jag har mätt med multimeter på batteriet när minuspolen är av, då är batteriet stadigt på 12.50 cirka, sätter man på minuspolen så sjunker den med en volt direkt och fortsätter så med cirka 0.1v i sekunden. Något är ruggigt fel :P

  5. #5
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Stereo i bilen?

    Testa koppla loss generatorn ifall den skulle dra tjuvström.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  6. #6
    pedalen
    Gäst
    ingen stereo nej.

    Kan den verkligen dra tjuvström även om bilen är avstängd?

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    Mät om det går någon ström i kablarna, sätt multimetern i serie mellan pluspolen och pluskabeln.

    Även om du skulle ha något som drar ström så ska inte batteriet dippa 1 Volt när du kopplar in det. Det låter som om det har sett sina bästa dagar.

    När batteriet är fulladat och du kör startmotorn, vad har du för spänning mellan polerna då?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin