Sidan 6 av 52 FörstaFörsta ... 345678916 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 1034
  1. #101
    Zynodisk
    Gäst
    Jag ska avvakta tills man vet mer om Golf R och Rocco R...

  2. #102

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    För min del så lutar det trots allt åt en ny GTI. Visst vore det roligt med en R, men jag kan inte riktigt motivera +50 tkr + en uppsättning 17" vinterhjul för ytterliggare 15-20 tkr, samtidigt som bagageutrymmet blir i polostorlek pga 4WD.

    Jag har fått en ok deal på en ny GTI med min bil som inbyte som jag har tre veckor på mig att ta ställning till. Återstår bara att få alla detaljer om R innan ett defintivt beslut fattas.

  3. #103
    Sigge
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Det mest troliga är att 329 är utan DSG. I så fall blev R 70 tkr dyrare än GTI, men samtidigt mer utrustad (18" & Xenon kostar över 18 tkr extra till gti så prisskilnaden i realiteten är ca 50 tkr) om VW gör som de gjorde med R32.
    Eftersom jag personligen tycker att den rutiga klädseln, som är standard i GTI, är lite för mycket "bakåtvänd keps" i sin attityd och därför kände mig tvungen att välja läder så hade prisskillnaden blivit än mindre för mig. Hade absolut inte känt mig tvungen att välja läder till en -R.

    Visserligen ingår 18" men finns det ett tillval att kryssa för med 19" så är det svårt att låta bli.

    Dessutom hade de riktiga sportstolarna som finns som tillval till -R varit oerhört svåra att låta bli att välja.

    Blir mer och mer glad att jag gjorde mitt val innan allt för mycket vetskap om -R fanns för detta hade blivit hur dyrt som helst känner jag...

    Sen måste man ju ha någon modell att sukta efter till nästa byte...inte sant?

  4. #104

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    gunnar sandin
    Ort
    solna
    Inlägg
    27

    pris

    Fick ni nåt pris, ni som var på visningen av R-en???

  5. #105

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    329900 för båda.

  6. #106
    Zynodisk
    Gäst

  7. #107
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Undrar när den kommer i svenska konfiguratorn.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  8. #108

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jäklar vad fin den vita R:en är! Mycket fin konstrast med vitt mot alla blanksvarta detaljer.

    Jag var i kontakt med svenska VW i förra veckan och de arbetade för fullt med att göra bilen beställningsbar denna vecka. Detta borde innebära att konfiguratorn vaknar till liv inom kort.

  9. #109
    Zynodisk
    Gäst
    Jag tror stenhårt på svart metallic..
    Vi får väl se om den snart dyker upp då...Inget om när första bilarna rullar in för provkörning?

  10. #110

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Det som är trevligt med en ljus lack till en R är att alla detaljer framträder.

    Jag var för övrigt inne hos VW i måndags och begärde en offert på en R i färgen deep black pearl...

  11. #111
    Zynodisk
    Gäst
    På volkswagen.se/tillbehor finns nu Golf R... så den dyker nog upp i konfiguratorn.

  12. #112
    Zynodisk
    Gäst
    Ingen som hör något? Är de Svenska priserna på gång?

  13. #113

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Fick ett mail i fredags från min säljkontakt som pratat med svenska VW. De hoppas ha beställningsunderlag (=prissättning) klart i slutet av denna vecka.

  14. #114

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag blev precis uppringd av VW showroom som lät tala om att det nu går att beställa en R.

    Jag frågade om leveranstid och de hävdade till min förvåning att man kan få en bil till årsskiftet (samtidigt som de första demobilarna kommer till svenska handlare).

  15. #115
    Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Jag blev precis uppringd av VW showroom som lät tala om att det nu går att beställa en R.

    Jag frågade om leveranstid och de hävdade till min förvåning att man kan få en bil till årsskiftet (samtidigt som de första demobilarna kommer till svenska handlare).
    Då får man väl svänga förbi handlaren nu då...

  16. #116
    Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Jag blev precis uppringd av VW showroom som lät tala om att det nu går att beställa en R.

    Jag frågade om leveranstid och de hävdade till min förvåning att man kan få en bil till årsskiftet (samtidigt som de första demobilarna kommer till svenska handlare).
    Hör du någor från din handlare? Min lovade att höra av sig så fort något kommer, inga telefonsamtal än...

  17. #117

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Han är tydligen sjuk (försökte nå honom idag). Hans besked från förra veckan var att han skulle kunna sy ihop en offert tidigast i slutet av denna vecka.

    För min del så är det ingen brådska men det vore trevligt om man fick ett förslag att ta ställning till inom kort. Jag PM:ar dig så fort jag fått en offert eller mer info.

  18. #118
    Zynodisk
    Gäst
    Nu är nog snart Golf R klar för "bygg din bil", om man bygger ihop en GTI i vitt så kommer de en bild på Golf R i stället för GTIn.. ;-)

  19. #119
    Förrädare
    Gäst

    Nära nu...

    Enligt min säljare kommer det gå lägga order på R i deras system from måndag!

  20. #120
    Dazzin
    Gäst
    Min säljare sa att det skulle gått från slutet av denna vecka, men verkar bli uppskjutet tills nästa då. Och att den ska kunna levereras tills januari skrattade han åt, får väl se vad en möblerad R får för tillverkningsdatum.

    Vilka kommer beställa?

Liknande ämnen

  1. Tiguan, officiell facelift
    Av Fredrix i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 22:38
  2. Nya Jetta officiell
    Av Crille82 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 22:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin