Sidan 51 av 52 FörstaFörsta ... 414849505152 SistaSista
Resultat 1 001 till 1 020 av 1034
  1. #1001

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Mycket möjligt vi snackar om varandra.. Med tanke på hur litet "stänkskyddet" är som jag sett så är det säkert den s.k smutsavvisaren.

  2. #1002

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    Någon som har koll på innerbelysningen i golf r huruvida den är övervakad via canbus? Tänkte byta ut belysningen vid fötterna till LED:-)

  3. #1003
    Ama303
    Gäst
    finns ingen övervakning på innerbelysningen, bara att byta på. räkna med att ha "dimmern" på 100% eftersaom led. lyser upp mindre än glödlampan som finns i som original.

  4. #1004

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Olsson
    Medlemsnr
    5313
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253
    Verkar som nya golf r blir bestyckad med en 300hk pjäs det är iallafall vad audi har stoppat i nya s3:an spännande!
    God Jul
    Mike

  5. #1005

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag är av samma uppfattning. Motorn i S3 är en riktig godbit så det kommer att bli bra! Hoppas bara VW breddar programmet och gör en Golf R i variantutförande också. Annars är det troligt att jag lämnar Vw. Skulle vara synd då jag verkligen trivs med min nuvarande bil som jag snart har haft i tre år.

  6. #1006

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    Har tänkt göra en mellanservice på min Golf R. Vilken VW beteckning ska motoroljan ha? Klara man sig på en 4-liters dunk?

  7. #1007

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Du behöver 4,5 liter av 5/30 olja

  8. #1008

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Slutet närmar sig för mitt ägande av min Golf R. Nu när alla kostnader är kända över 38 månaders ägande så roade jag mig med att räkna ut vad det har kostat att äga och köra en Golf R i drygt tre år sedan bilen var ny. I min beräkning har jag med bränsle, försäkring, skatt, kapitalkostnader för skuld (faktisk betald ränta), utebliven intäkt på investerat kapital (uppskattat konservativt till 3 %), servicekostnader, lackskyddsbehandling (Ditec), däck (nya sommardäck monterade i veckan) och värdeminskning (faktiskt betald summa för bil minus inbyte). Resultat: drygt 45 kr/milen. Som jämförelse har AMS i senaste numret räknat ut milkost för en Golf VII GT med moderat utrustning och slagit ut det över fyra år, resultat 41 kr/milen.

  9. #1009

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Slutet närmar sig för mitt ägande av min Golf R. Nu när alla kostnader är kända över 38 månaders ägande så roade jag mig med att räkna ut vad det har kostat att äga och köra en Golf R i drygt tre år sedan bilen var ny. I min beräkning har jag med bränsle, försäkring, skatt, kapitalkostnader för skuld (faktisk betald ränta), utebliven intäkt på investerat kapital (uppskattat konservativt till 3 %), servicekostnader, lackskyddsbehandling (Ditec), däck (nya sommardäck monterade i veckan) och värdeminskning (faktiskt betald summa för bil minus inbyte). Resultat: drygt 45 kr/milen. Som jämförelse har AMS i senaste numret räknat ut milkost för en Golf VII GT med moderat utrustning och slagit ut det över fyra år, resultat 41 kr/milen.
    Hur många mil körde du på tre år?

    Fredrik

  10. #1010

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    5600.

  11. #1011

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    252 000 kr


    Huga.. Men det kostar att ha bil. Har aldrig vågat räkna...

    Fredrik

  12. #1012

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Det är få som behärskar konsten att räkna med ALLT som faktiskt ingår i ägandet! Månadskosten blev ca 6600 kr vilket faktiskt är ganska lågt med tanke på vad bilen kostar, både i inköp och i drift. AMS testade golf R mot fokus rs för två år sedan och räknade då med att månadskosten utslaget över fyra år skulle bli 9700 kr. Skönt att det blev mer än 30 % billigare.. Faktum är att vilken mellanklassbil (vid nybilsköp, värdeminsknng är överlägset största posten) som helst kostar i storleksordningen 45 kr/milen, även de tråkigare och billigare varianterna.. När du ställde frågan så räknade jag också fram summan 252' och kunde konstatera att bilen ackumulerar en hel del pengar över tid..

  13. #1013
    Wolverine
    Gäst
    Hmhh, det finns inte många forum där en fyra år gammal tråd är längst upp

  14. #1014

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    På autopower dyker tio år gamla trådar upp titt som tätt! Sen så har undertecknad varit med från start, från att iden att köpa en en R föddes till genomförande, ägande och nu avyttrande.

  15. #1015
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Wolverine Visa inlägg
    Hmhh, det finns inte många forum där en fyra år gammal tråd är längst upp
    Vad ser du för problem som vi andra inte ser?

  16. #1016
    Wolverine
    Gäst
    Jag ser inget problem alls, tycker bara att det är lustigt, det är ju inte direkt någon nyhet med Golf R.
    I andra forum gnäller folk när man skriver något i en 6 månader gammal tråd, men därför är i det forumet jag menar en betydligt trevligare stämning.
    Senast redigerad av Wolverine den 2013-04-14 klockan 17:45.

  17. #1017

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    I alla forum jag är aktiv i finns samlingstrådar av olika slag. Rubriken till denna är lite missvisande, tråden borde kanske hetat "officiell tråd för Golf R". Men nu blev det att vi som är intresserade av Golf R spann vidare på tråden som Wolfbane skapade (har jag för mig) en gång tiden. Jag ska skriva ihop en sammanfattning med reflektioner av mitt ägande när jag nu gör sorti. Hoppas det hjälper/intresserar någon.

  18. #1018
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Är ju inget problem att ändra rubriken om man vill det.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  19. #1019
    Wolverine
    Gäst
    Hallå, det var ju absolut inget problem och om VW avtäcker nya Golf R i Frankfurt så är tråden ju snart högaktuell igen

  20. #1020

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Jag har ändrat rubriken , så tråden kan "leva vidare."

Liknande ämnen

  1. Tiguan, officiell facelift
    Av Fredrix i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 22:38
  2. Nya Jetta officiell
    Av Crille82 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 22:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin