Sidan 16 av 52 FörstaFörsta ... 61314151617181926 ... SistaSista
Resultat 301 till 320 av 1034
  1. #301
    Dazzin
    Gäst
    Schyst! VW är ju inte nådiga när det gäller orginalfälgar! Priser på 25'... jag tänkte ta och spara 50% å köpa från gummihuset eller liknande.

  2. #302

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Det var faktiskt inte riktigt så blodigt, men visst kan man få billigare hjul från gummihuset mfl.

  3. #303

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Ja det är rent för d-ligt. Den har stått klar sedan den 25:e januari. Synd att man inte kan åka ner och hämta bilen själv!

    Repotage kommer, var så säker!
    Man borde väl kunna hämta sin VW i Autostadt även om man är svensk kund?

  4. #304

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Uppriktigt sagt så har jag inte ställt frågan. Det har överhuvudtaget varit mycket svårt att få information om när bilen skulle byggas, levereras etc.

    Jag borde kanske ha varit ännu mer drivande..

  5. #305

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Man borde väl kunna hämta sin VW i Autostadt även om man är svensk kund?
    Det där frågade jag om, och när min säljare hade kollat påstod han att det endast var möjligt för tyska kunder...
    Kan tänka mig att det har lite med att göra att bilen inte är reggad för svensk mark.. Men, jag menar, det borde ju ändå inte vara några egentliga problem om man har alla papper i ordning...?

    Jaja, nu blev det inte så hursomhelst.. Lite trist, hade vart kul att se Autostadt..

  6. #306

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    Jaja, nu blev det inte så hursomhelst.. Lite trist, hade vart kul att se Autostadt..
    Det tycker jag att du ska göra i vilket fall, besöka Autostadt alltså Det är en upplevelse. Och känslan av att se sin nya VW komma upp ur tunnlarna från fabriken för mellanförvaring i glastornet innan leverans i utlämningshallen, måste vara ganska speciell

  7. #307

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Det var det jag trodde också..
    Men Autostadt blir det förhoppningsvis i sommar ändå, om jag får som jag vill..

  8. #308

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Autoweek har kört R på bana. Kolla in detta och gör det gärna med bra ljud (DSG fullgasväxlingar så det står härliga till):

    http://www.youtube.com/watch?v=8BrZsiUk4Ow&feature=fvw

  9. #309

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Det är ju ganska tydligt att nästa bil får bli en R. Låter ju så jäkla gött.. Och skalstolar vore ingen dret..

    Har du beställt det DPC ?

  10. #310

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag har standardstolarna i min. Men visst hade det varit schysst med skalstolar. Synd bara att de kostar drygt 36 tkr extra..

  11. #311
    silam
    Gäst
    Jag ville verkligen ha stolarna men 36.500 är inte rimligt alls.
    Andra tillverkare ligger lägre i pris och stolarna är inte riktigt lika grymma som i tex TT-RS.

    Jag hade kunnat sträcka mig till 20k.
    Dom är ju inte heller helt läderklädda.

    /N

  12. #312

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    Man kan ju undra varför dom kostar så mycket extra är org stolarna

  13. #313

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Anledningen till det höga priset är för att det blir en så liten serie att det är svårt att få en underlevarantör att vilja göra affär med VW.

    Det kan liknas lite vid moment 22. Stolarna blir jättedyra pga små serier och pga av priset så blir serierna små..

  14. #314

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Aha. Så mycket dyrare.. Jisses.. Då förstår jag, och nej, det är ju verkligen inte rimligt nånstans..

  15. #315

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Då kan man glömma leverans även denna vecka.

    Bilen registrerades in i Södertälje hamn i måndags och kom till utrustningsverkstan i tisdags eftermiddag men de hinner inte få bilen klar tills imorgon trots påtryckningar från återförsäljaren.

    Riktigt surt att det ska ta sån tid att ta bort lite plast och byta hjul

  16. #316
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Då kan man glömma leverans även denna vecka.

    Bilen registrerades in i Södertälje hamn i måndags och kom till utrustningsverkstan i tisdags eftermiddag men de hinner inte få bilen klar tills imorgon trots påtryckningar från återförsäljaren.

    Riktigt surt att det ska ta sån tid att ta bort lite plast och byta hjul
    Min bil stod i två veckor i Södertälje...
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  17. #317
    Dazzin
    Gäst
    Fan va surt!

    Vart ligger utrustningsverskan? är det nån central? Vad ska dom göra med bilen?

  18. #318

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Utrustningsverkstan ligger i anslutning till hamnen, dvs typ 400-500 m från första uppställningsplatsen.

    Följande flöde gäller: bilen kommer med båt till hamnen och lastas av båten av hamnpersonalen. Sedan står bilen på första parkeringen tills en speditionsfirma kommer och flyttar bilen ca 400 m till utrustningsverkstans parkering. Sedan är det bara att vänta på sin tur för att få bilen avtäckt (skyddsplast o papp) och eventuell extrautrustning monterad. Sedan kommer speditionsfirma nr 2 för att slutligen transportera bilen till återförsäljaren.

  19. #319

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Så jäkla ovärt med såna hanteringstider. Man kan ju tycka att det borde gå att effektivisera det där förloppet en smula..
    Ovärt dessutom, om den kom redan i måndags.. Hopplöst. Jag har nästan gett upp hoppet själv.. Men, vi får väl se..

    Det sägs ju att den som väntar på nåt gott..

  20. #320
    totgate
    Gäst
    Jag har fått min vita R med DSG men väntar på mina 19" vinterdäck... känns lite surt att vänta på en sån "skitsak" :-)

Liknande ämnen

  1. Tiguan, officiell facelift
    Av Fredrix i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 21:38
  2. Nya Jetta officiell
    Av Crille82 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin