Sidan 20 av 52 FörstaFörsta ... 101718192021222330 ... SistaSista
Resultat 381 till 400 av 1034
  1. #381
    jockem
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Nej, det är rätt lyktor. Jag har gjort ett medvetet val för att få de "vanliga" xenonlyktorna. Det är precis som Silam säger, de mörka detaljerna i framlyktan får man endast om man väljer till 19"-paketet. Saken är den att jag tycker det blir lite väl mycket svart med svarta lyktor, därav mitt val att behålla standardhjulen och få de kromade lyktorna. Det är kul med lite kontrast.. På Torbjörns bil är det däremot helt rätt med de mörka lyktorna som kontrastrerar fint mot den vita lacken.
    Helt rätt att välja vanliga xenonlyktorna till din mörka bil skulle jag me göra. Såg att bilden på Torbjöns bil där han har dimljusen tänt, men inte position i lyktorna? Eller har inte r:en de??

  2. #382
    totgate
    Gäst
    Det finns inga dimljus på R:n, det som är tänt på min bil är positionsljusen (led) Man ansåg sig inte ha plats för dimljus på R:n då man ansåg att det skulle störa kylningen, den förklaringen känns lite sådär men är vad VW hävdar. Jag har Auto-läget aktiverat på ljuset då bilden togs och därför lyser endast postions/varsel-ljusen eftersom det var såpass ljust ute.

  3. #383

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    Riktigt schyssta kärror...

  4. #384

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Den svarta var riktigt mysig och fin Hjulen passar bra till bilen.

  5. #385
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Ojoj... riktigt grymma!

    Vad är det för bromsar fram på dem? 2-kovs/4-kolvs?

    .

  6. #386

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Bromskivorna är 345 mm fram och 310 mm bak, men jag vet inte hur många kolvar bromsoken har.

    Nu har 50 mil avverkats! Det går att köra hyggligt snålt om man nu mot förmodan skulle vilja det (på en 15-milatripp drog den 7,7 l/100 km, dock mest motor och landsväg).

  7. #387
    silam
    Gäst
    Var det nån av er som skulle ha nåt blåtands kit ?
    Håller på o kollar runt efter nåt som funkar med iPhone, verkar som det amerikanska orginal kitet gör det.
    Hade helst velat slippa 3´e parts prylar men VW´s premium kit suger ju eftersom det bara funkar med rSAP telefoner...

    /N

  8. #388
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Fiiiiiiiiiiina bilar, stort habegär, grattis!

    mvh Per

  9. #389
    Dazzin
    Gäst
    Ruggigt fina bilar!

    Det är kul att ni valt svart och vit, så man får lite olika typer av bilder.. Låter som ni är ruggigt nöjda, och det är väl precis det man ska va - kul! Nu känns min längtan ännu längre! :S haha

  10. #390

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Sanslöst fina bilar!

  11. #391

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Ojoj... riktigt grymma!

    Vad är det för bromsar fram på dem? 2-kovs/4-kolvs?

    .
    Samma som på S3an och Leon Cupra.

    2- kolvs !

  12. #392

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jerker har koll som vanligt

    Fler reflektioner som snarare har med MK6 än R att göra: Regnsensorn och klimatorn är flera klasser bättre jämfört med min MK5. Oavsett om det regnar småspik eller mer rikligt så reglerar sensorn klockrent. Den stora skillnaden med kliman är att den har klokare reglering vid kallstart och avvaktar längre innan den lägger på mycket fläkt. Min gamla MK5 vräkte på fläkt tidigt i autoläget då det inte fanns någon värme att ta av vilket resulterade i kall kupe och motor under lång tid efter en kallstart.

    Så till en lite negativ upplevelse, vid långvarig körning på motor eller landsväg med snömodd/slask/vätska så tenderar bromsarna till att behöva lite massage innan de fungerar som de ska. Jag har samma beteende på min Fabia -08 som också har lättmetallfälgar, men beteendet existerade inte på min gamla GTI.

  13. #393
    tuvor
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Samma som på S3an och Leon Cupra.

    2- kolvs !
    FEL.
    Der är bara 1.kolv /ok.
    S3, TTS, Cupra. är liknade ok med bara en kolv. =)

  14. #394
    Dazzin
    Gäst
    DPC, En intressant synpunkt, min kollega med sin vita Tiguan -09 170Hk Diesel klagade på exakt samma fenomen! Körning till och från mot norrtälje i snö.. sen när det var dags att bromsa var det rejält mattade... nått VW problem generellt?

  15. #395
    totgate
    Gäst
    Det där med bromsarna är ett problem som VAG har haft sedan mitten på 90-talet. Jag har haft ett gäng nya VAG-bilar under denna tid och alla har haft problem med att bromsarna är obefintliga vid regn eller snö och låg temperatur vid första anläggningen av bromsarna. Frågar man VAG så får man en massa luddiga svar osv.. På min Fabia RS testade jag att köpa belägg av ett annat fabrikat iaf och vips så var problemet borta. Jag kommer tyvärr inte ihåg vilket fabrikat det var men det funkade som sagt (undrar om det inte var SBS vid närmare eftertanke). I övrigt rullar bilen på bra, har nu kört hundra mil och allt är bara fint. Jag har även varit i kontakt med BSR nu på morgonen och troligtvis kommer min bil att användas som testbil för deras PPC3 för R:n. Jag återkommer med rapport om detta när det blir aktuellt.

  16. #396
    totgate
    Gäst
    Ang bluetooth så hoppade jag över detta med tanke på hur det har funkat i tidigare bilar. Jag har media-in till iPhonen och ett litet bluetooth-headset och det funkar perfekt. Det lär dock gå att bygga in BT funktionalitet i efterhand i RDC510 så jag tänkte vänta tills man får rapporter i från någon annan hur det funkar med framförallt iPhone.

  17. #397
    silam
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av totgate Visa inlägg
    Jag har även varit i kontakt med BSR nu på morgonen och troligtvis kommer min bil att användas som testbil för deras PPC3 för R:n. Jag återkommer med rapport om detta när det blir aktuellt.
    Riktigt intressant, ska bli kul att se vad dem kan göra med R´en.

    /N

  18. #398

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Intressant att fler känt av samma fenomen med bromsarna. Jag tar och kontaktar VW Sverige och frågar om hur de ställer sig till mindre bra bromsar vid dåligt väglag.

    Angående trimning så hör gärna av er till mig om ni vill ha proffessionell input från en oberoende person. Jag arbetar till vardags med motorutveckling och har många kollegor som har arbetet med moderna överladdade ottomotor. Saken är den att de mindre trimfirmorna har dålig eller ingen koll på storheter som cylindertryck mm när de "optimerar" en motor. De mäter vissa parametrar, andra litar de bara på de modeller som finns i styrsystemet eller struntar helt i dem.

    Det är en risk att trimma sin bil, men det brukar oftast gå bra tack vare att brukaren inte kan ligga på fullast speciellt länge.

  19. #399
    Dazzin
    Gäst
    Själv har jag valt att få Fiscon installerat i efterhand, det installaras hos handlaren innan leverans. Det som är bra med det är att man får ett kvitto på en installation - skulle det inte fungera får dom montera bort skiten. Får för mig att det kan vara lite knivigare med nått som är installerat från fabrik, då får man finna sig i hur det fungerar.

    Ni som funderar på trim, hur ställer ni er till att lådan är specad till max 350Nm, om nu nu har DSG? Hur mkt effekt klarar den manuella?

  20. #400
    silam
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Angående trimning så hör gärna av er till mig om ni vill ha proffessionell input från en oberoende person. Jag arbetar till vardags med motorutveckling och har många kollegor som har arbetet med moderna överladdade ottomotor. Saken är den att de mindre trimfirmorna har dålig eller ingen koll på storheter som cylindertryck mm när de "optimerar" en motor. De mäter vissa parametrar, andra litar de bara på de modeller som finns i styrsystemet eller struntar helt i dem.
    Jag är övertygad om att det finns många oseriösa mjukvaru trimmare, vad anser du om BSR? tillhör de dem som har bra koll ?
    Personligen hade jag inte varit försiktig med trim om jag valt DSG, men den kan säkert modifieras för att tåla mer effekt.

    /N

Liknande ämnen

  1. Tiguan, officiell facelift
    Av Fredrix i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 21:38
  2. Nya Jetta officiell
    Av Crille82 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin