Sidan 50 av 52 FörstaFörsta ... 40474849505152 SistaSista
Resultat 981 till 1 000 av 1034
  1. #981

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Hrmf, hyggligt pigg shoppingvagn? Vad tusan är det för kravspec på shoppingvagnar nu för tiden? , min shoppingvagn är ju en stabil 12sek dailydriver och när jag som fjunig valp ( iofs ljusår bort...) bläddrade i bilsport läs 80tal var ju 12sek överljudsfart, ribban har höjts helt klart.

    Mvh Erik

  2. #982
    @lex
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Hrmf, hyggligt pigg shoppingvagn? Vad tusan är det för kravspec på shoppingvagnar nu för tiden? , min shoppingvagn är ju en stabil 12sek dailydriver och när jag som fjunig valp ( iofs ljusår bort...) bläddrade i bilsport läs 80tal var ju 12sek överljudsfart, ribban har höjts helt klart.

    Mvh Erik
    Sen är ju inte riktigt din orginal vad jag förstått men helt klart har ribban höjts!

  3. #983
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Ett Stertman Motorsport steg 2,75 är ju ändå inte så extremt??? ;-)
    Räcker till Europa rekord på 402 meter... ;-)

  4. #984

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Vissa Stertman bilar går riktigt bra, ska bli kul och se hur pass bra Serkans bil kommer gå med Loba 380.
    En bra värdemätare är Volvo S40 t4an från Autotech på ca 430 hp, bör ju bli väldigt jämt tycker man.
    Personligen hoppas jag verkligen på Serkans Gti.

  5. #985
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Vissa Stertman bilar går riktigt bra, ska bli kul och se hur pass bra Serkans bil kommer gå med Loba 380.
    En bra värdemätare är Volvo S40 t4an från Autotech på ca 430 hp, bör ju bli väldigt jämt tycker man.
    Personligen hoppas jag verkligen på Serkans Gti.
    Vi räknar med att den Volvon kan få det jobbigt, men inget är ju klart för vi har sett hur det går! ;-)

  6. #986

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Hrmf, hyggligt pigg shoppingvagn? Vad tusan är det för kravspec på shoppingvagnar nu för tiden? , min shoppingvagn är ju en stabil 12sek dailydriver och när jag som fjunig valp ( iofs ljusår bort...) bläddrade i bilsport läs 80tal var ju 12sek överljudsfart, ribban har höjts helt klart.

    Mvh Erik
    Jag syftade på en originalbil och överdrev kanske en smula..

  7. #987

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    Plastflärparna som sitter i överkant i hjulhusen som agerar smutsavvisare. Hur sitter dessa fast?

  8. #988

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av emilson Visa inlägg
    Plastflärparna som sitter i överkant i hjulhusen som agerar smutsavvisare. Hur sitter dessa fast?
    Jag kan ha fel , men jag vill minnas att dom sitter med dubbehäfltande tejp.

  9. #989

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Niklas Carlsson
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    22
    Går i tankarna att byta ut min MkV R32 till en R inom en snar framtid. Just nu står valet mellan en Focus RS och en Golf R.
    Men jag har lite funderingar som ni nuvarande R-ägare kanske kan svara på.
    Är det något ni är missnöjda med eller någon nackdel ni har upptäckt med att äga en R? Förutom att ESP:n inte går att stänga av helt.
    Det lutar just nu åt att det blir en R med så mycket utrustning som möjligt. Men är det någon utrustning som är onödig? Och är det nåt man måste ha?

    Candyvit
    4-dörrar
    Talladega-paket
    Sidokrockkuddar och bältessträckare bak
    DCC
    Sollucka
    RCD510 med backkamera
    Dynaudio
    Media-in i armstödet
    Parkeringssensorer fram och bak
    Skalstolar vore trevligt men tyvärr ganska ovanliga
    DSG är jag lite tveksam till då jag inte riktigt kommer överens med den jag har i min nuvarande bil

    Som sagt så står det mellan Focus RS och Golf R. Focusen är lite mer busbil och sticker ut lite mer, medan Golfen är mer diskret och bekväm men fortfarande väldigt snabb.

  10. #990

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag är nöjd med mitt ex som jag har haft sedan feb 2010. Klart den bästa bil jag haft med mycket få fel och en allmänt trevlig känsla. Då bilen är välutrustad från start så finns det egentligen inga måsten avseende tillval. Du får alltid med bixenon, klima, farthållare, regnsensor, multiratt, sportstolar mm. Personligen så värdesätter jag flexibiliteten med fyra dörrar. Och en ordentlig stereo är inte fel. Rcd510 bör man ha och dynaudio är trevligt. Det enda jag ångrar att jag inte valde till är pdc. För övrigt kör jag en manuell bil, ett enkelt val för mig som uppskattar närkontakten med drivlinan och att ha kontroll över körningen men de flesta gillar dsg.

  11. #991
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av -Niklas- Visa inlägg
    Går i tankarna att byta ut min MkV R32 till en R inom en snar framtid. Just nu står valet mellan en Focus RS och en Golf R.
    Men jag har lite funderingar som ni nuvarande R-ägare kanske kan svara på.
    Är det något ni är missnöjda med eller någon nackdel ni har upptäckt med att äga en R? Förutom att ESP:n inte går att stänga av helt.
    Det lutar just nu åt att det blir en R med så mycket utrustning som möjligt. Men är det någon utrustning som är onödig? Och är det nåt man måste ha?

    Candyvit
    4-dörrar
    Talladega-paket
    Sidokrockkuddar och bältessträckare bak
    DCC
    Sollucka
    RCD510 med backkamera
    Dynaudio
    Media-in i armstödet
    Parkeringssensorer fram och bak
    Skalstolar vore trevligt men tyvärr ganska ovanliga
    DSG är jag lite tveksam till då jag inte riktigt kommer överens med den jag har i min nuvarande bil

    Som sagt så står det mellan Focus RS och Golf R. Focusen är lite mer busbil och sticker ut lite mer, medan Golfen är mer diskret och bekväm men fortfarande väldigt snabb.
    Jag kan bara slå ett slag för Focus RS:en. Jag har en RS själv med ATM420 kitet på, och den går som trollet själv. Golf R:en kan jag inte säga något om alls för jag har inte haft någon, men det är säkert en mkt trevlig bil.

  12. #992

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av -Niklas- Visa inlägg
    Går i tankarna att byta ut min MkV R32 till en R inom en snar framtid. Just nu står valet mellan en Focus RS och en Golf R.
    Men jag har lite funderingar som ni nuvarande R-ägare kanske kan svara på.
    Är det något ni är missnöjda med eller någon nackdel ni har upptäckt med att äga en R? Förutom att ESP:n inte går att stänga av helt.
    Det lutar just nu åt att det blir en R med så mycket utrustning som möjligt. Men är det någon utrustning som är onödig? Och är det nåt man måste ha?

    Candyvit
    4-dörrar
    Talladega-paket
    Sidokrockkuddar och bältessträckare bak
    DCC
    Sollucka
    RCD510 med backkamera
    Dynaudio
    Media-in i armstödet
    Parkeringssensorer fram och bak
    Skalstolar vore trevligt men tyvärr ganska ovanliga
    DSG är jag lite tveksam till då jag inte riktigt kommer överens med den jag har i min nuvarande bil

    Som sagt så står det mellan Focus RS och Golf R. Focusen är lite mer busbil och sticker ut lite mer, medan Golfen är mer diskret och bekväm men fortfarande väldigt snabb.
    Tyvärr går det inte längre att beställa VW Golf R och Ford Focus RS. Båda modellerna har utgått.

  13. #993

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Niklas Carlsson
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    22
    Jo det är jag väl medveten om. Skulle aldrig ha råd att köpa en helt ny bil. Är givetvis ute efter en begagnad.
    Jag vill bara ha lite input från er R-ägare så det kanske blir lite lättare att välja bil. Just nu är jag väldigt osäker på vilken jag ska välja. Försöker väga in andra saker också förutom själva bilen. Hade en Focus ST för två år sen och varje gång jag hade den inne för service så var dom riktigt schyssta på verkstan. Det saknar jag med golfen jag har nu.
    Dessutom gillade jag uppmärksamheten man fick i en orange bil. Men samtidigt så är ju focusen ingen vinterbil och saknar vissa bekvämligheter som farthållare. Vill kunna köra bilen ner till tyskland och tillbaka utan att tycka det är jobbigt.

  14. #994

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    Någon som vet ifall det går att få tag på stänkskydd bak? Fram vet jag att det inte går.

  15. #995

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Tänker du på nedhängande typen bakom hjulen eller en variant mot skärmkanten? Har sett att vissa bilar har en diskret typ som i alla fall skyddar skärmen och lacken.

  16. #996

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Tänker du på nedhängande typen bakom hjulen eller en variant mot skärmkanten? Har sett att vissa bilar har en diskret typ som i alla fall skyddar skärmen och lacken.
    Varianten mot skärmkanten. Hur ser det ut på din R idag, syns "sprutet" från hjulen bak?

  17. #997

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jo, det syns när det är skitigt ute. Dock inte jättemycket. Finns ett par R till på mitt jobb där en av ägarna har det diskreta skyddet vid skärmkanten. Om jag springer på honom så kan jag ju höra var han fått tag i dem. Tror det är originalgrejer.

  18. #998

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Jo, det syns när det är skitigt ute. Dock inte jättemycket. Finns ett par R till på mitt jobb där en av ägarna har det diskreta skyddet vid skärmkanten. Om jag springer på honom så kan jag ju höra var han fått tag i dem. Tror det är originalgrejer.
    Bra smak på din arbetsplats. Kolla gärna upp det närmre ifall du har möjlighet. Vad jag kan se på min finns det inga färdiga skruvhål för stänkskydd. Kan det tom vara så att dom trycks dit på något sätt!?!

  19. #999

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Det är en stor arbetsplats men det finns minst fem st Golf R. Läste högre upp i tråden att svaret kanske redan finns. Smutavvisaren sitter troligen med dubbelhäftande tejp. Såg också att svaret var direkt riktat till dig så det kanske gällde en annan typ.

  20. #1000

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    Aha fattade inte att det var smutsavvisaren du tänkte på. Trodde du menade en variant av ett ordinarie stänkskydd fast i en mindre version!

Liknande ämnen

  1. Tiguan, officiell facelift
    Av Fredrix i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 21:38
  2. Nya Jetta officiell
    Av Crille82 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin