Sidan 49 av 52 FörstaFörsta ... 3946474849505152 SistaSista
Resultat 961 till 980 av 1034
  1. #961
    @lex
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Fräck inredning

    ps kul å byta bil
    Haha jo jag vet att det är kul att byta bil men är det ngn större skillnad på modelår förutom att man kan koppla ur antisladd på 12orna ?

    Jag ska börja leta uppgraderingar till golfen så fort jag sålt Audin har jag tänkt..

  2. #962

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Vad säger panelen!! Mest prestanda för pengarna måste va steg 1..Eller?
    Steg 3, Ska ge 380-400hk http://www.youtube.com/watch?v=5Cp_KyamQkw
    Steg 1, 310 hk http://www.youtube.com/watch?v=GPHvE...eature=related
    Väldigt jämt som synes.
    Sen finns det ju steg 3 som ger riktiga 400hk, då ser det ut så här.
    http://www.youtube.com/watch?v=gOivW7jN_nA

  3. #963

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Steg 1 tveklöst mest för pengarna, men visst går bilen med loba 380 betydligt bättre än steg 1. Känner jag dig rätt anri så satsa på en ny laddare!

  4. #964

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676

  5. #965

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Annars kan du gå på en Garret GT3076 direkt .
    Bra mos i denna Scirocco R =)

    http://www.youtube.com/watch?v=azfiuKLczs4

  6. #966

  7. #967

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Det är trots allt något visst med en riktigt hårt trimmad turbofyra. Gillar särskilt ljudet i golfen när den börjar ladda. Riktigt förbannad.

    Sen ang turbo så vill jag minnas att loba 380 typ kostar som en ny garretladdare så där är valet enkelt.

  8. #968

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Steg 1 tveklöst mest för pengarna, men visst går bilen med loba 380 betydligt bättre än steg 1. Känner jag dig rätt anri så satsa på en ny laddare!
    DPC ingen ny laddare för min del,karaktären på k04an är helt underbar tycker jag, sen när man ser hur Erics Golf R med org turbo presterar så känns Loba 380 helt ointressant. Om man ska döma av filmen lär Eriks R gå klart bättre, den ska ju göra 100-200 på ca 10 sec (racelogic) medans 380 loban
    visar en tid på 11,5-12,0 då talar vi mätartid. men självklart spelar yttre omstädigheter roll det kan ju varit kraftig motvind vid film tillfället osv.

  9. #969

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Fick inte sista filmen att funka med min gamla flashspelare så jag tittade bara på de två första och mellan dem så såg det ut att vara klart märkbar skillnad även om det är svårt att göra en bedömning rakt från filmer. Det är möjligt att en bil med orignalturbo och rätt tillbehör presterar likvärdigt eller bättre än en som har en loba 380 med kanske inte fullt så lika bra kringutrustning. Byter man laddare så lär man även tappa en del av bottenregistret och bilen blir mindre användbar vid vardagskörning vilket talar för att behålla k04:an. Två case, behåll originalladdare eller gå på garret direkt. Det sistnämnda blir extremt och antagligen dyrt. Erics bil går riktigt bra, så det går bevisligen att få fart på bilen med originalladdare.

    Har du sålt Pirellin och köpt en R?

    Update, fick fart på sista filmen och den gick klart bäst av de tre du länkade till.

  10. #970

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Håller med dig till fullo DPC!

    Har velat fram å tillbaka när det gäller Pirellin men har nu bestämt mig för att behålla bilen
    den går fantastiskt bra,problemet för mig har varit om jag skulle vilja ha en aggresivare mapp
    så måste ventilfjädrarna på avgassidan bytas, VW har av någon konstig anledning bytt
    dessa fjädrar till kortare och mjukare på bilar tillverkade år 2008,drabbade bilar är Pirelli,S3,Cupra
    TTS,Vissa gti 30 edition dvs k04 turbo bilar, det blir en misständning oftast på cyl 3 vid höga
    varvtal som man kan se här http://www.youtube.com/watch?v=wLHN7zZRog0.
    Fjädern hinner helt enkelt inte med när det går undan, men som sagt kör man med org
    programvara så drabbas man inte.Kontentan av det hela är att jag lämnat in bilen för fjäderbyte
    till dom äldre beprövade modellen som nu även sitter i alla nyare bilar bla Golf r, edition 35 mf

    l

  11. #971
    @lex
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Annars kan du gå på en Garret GT3076 direkt .
    Bra mos i denna Scirocco R =)

    http://www.youtube.com/watch?v=azfiuKLczs4
    Den gick riktigt bra!

  12. #972
    @lex
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Det är trots allt något visst med en riktigt hårt trimmad turbofyra. Gillar särskilt ljudet i golfen när den börjar ladda. Riktigt förbannad.

    Sen ang turbo så vill jag minnas att loba 380 typ kostar som en ny garretladdare så där är valet enkelt.
    Visst är det skönt ljud men går knappast att jämföra med andra lite vassare motorer..

    Funderar till och från om jag ska göra mig av med golfen eller inte,den är jättefin på alla sätt och vis men skulle vilja ha mer mos så fort jag kört Porschen så känns golfen riktigt slö..

    Hur mycket klarar DSG lådan och görs det ngt med mjukvaran redan vid steg 1 programvaror,har nämligen hört att man ställer DSG lådan i konstant launch mode om bilen får en annan mapp ?

  13. #973

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Inget görs med DSG vid en steg 1 mappning.

  14. #974
    @lex
    Gäst
    Nej kanske var otydlig i min fråga,behöver man göra ngt med lådan ?
    Snacket jag har hört att lådan hamnar i launch läge är bull ?

  15. #975
    @lex
    Gäst
    Kolla steg 2 hos HGP:
    http://www.hgp-turbo.de/

  16. #976

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Nej, DSG behöver du inte flasha med steg 1 och lådan hamnar inte i Launch läge,

    HGP gör extrema saker som du kanske också märker på priserna, men också jävligt bra.
    Det har diskuterats vilt vad DSG klarar hit och dit, inte lätt att höra alla svar. Jag vet så mycket i alla fall att den slira för en kompis som hade för högt vrid i sin . Steg 1 funkar kanon om man är moderat i vridet, runt 420 ska väl vara körbart en längre tid.

  17. #977

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Det är inga monster bilar Golf R och det finns en anledning till att den inte ger mer än 270hk original. 50-60hk till är väl optimalt, allt annat är överkurs om du ska använda den hårt å länge typ Autobahn och Bankörning.
    Senast redigerad av wolfbane1967 den 2012-05-07 klockan 22:16.

  18. #978
    @lex
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Det är inga monster bilar Golf R och det finns en anledning till att den inte ger mer än 270hk original. 50-60hk till är väl optimalt, allt annat är överkurs om du ska använda den hårt å länge typ Autobahn och Bankörning.
    Håller med dig fullständigt där!

  19. #979

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av @lex Visa inlägg
    Visst är det skönt ljud men går knappast att jämföra med andra lite vassare motorer..

    Funderar till och från om jag ska göra mig av med golfen eller inte,den är jättefin på alla sätt och vis men skulle vilja ha mer mos så fort jag kört Porschen så känns golfen riktigt slö..

    Hur mycket klarar DSG lådan och görs det ngt med mjukvaran redan vid steg 1 programvaror,har nämligen hört att man ställer DSG lådan i konstant launch mode om bilen får en annan mapp ?
    Visst, det saknas både cylindrar, effekt och varvtal för att ge riktigt trevlig sång. Håller med dig där! Men jag tycker ändå att en riktigt hårt trimmad fyra kan låta häftigt när den väl börjar bygga laddtryck och varvtalsderivatan blir riktigt brant.

    Rent krasst så är Golf R en "upphottad shoppingvagn", men bättre kompromisser är svårt att hitta. Hyggligt pigg, lätt att åka på året om, bra komfort och relativt billig. Men en sportbil är det knappast.

  20. #980
    @lex
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Visst, det saknas både cylindrar, effekt och varvtal för att ge riktigt trevlig sång. Håller med dig där! Men jag tycker ändå att en riktigt hårt trimmad fyra kan låta häftigt när den väl börjar bygga laddtryck och varvtalsderivatan blir riktigt brant.

    Rent krasst så är Golf R en "upphottad shoppingvagn", men bättre kompromisser är svårt att hitta. Hyggligt pigg, lätt att åka på året om, bra komfort och relativt billig. Men en sportbil är det knappast.
    Instämmer i allt du säger!

Liknande ämnen

  1. Tiguan, officiell facelift
    Av Fredrix i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 21:38
  2. Nya Jetta officiell
    Av Crille82 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin