Sidan 48 av 52 FörstaFörsta ... 3845464748495051 ... SistaSista
Resultat 941 till 960 av 1034
  1. #941
    @lex
    Gäst
    Köpte en 3drs vit R igår med DSG och skalstolar vilket var ett krav,bilen är helfin och jag är jättenöjd.

    Några saker som störde mig bara var att jag inte satt speciellt bra i skalstolarna,axlarna fick inte riktigt plats så att att jag ångrade mig nästan där men jag kanske kan hitta ngn bra position plus att de är så mycket vackrare!

    Aja kände dock att jag skulle behöva lite mer effekt så avgas samt box/mappning ska nu jagas.. =)

    Inget konstruktivt inlägg kanske men ville bara skriva av mig lite och berätta att jag tycker det är en oslagbar bil kontra prestranda/användbarhet/utrustning/driftkostnader !

  2. #942
    @lex
    Gäst
    Det verkar inte vara jättemånga banträffar med VW klubben,inga planer för sommaren 2012 ?

  3. #943
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av @lex Visa inlägg
    Det verkar inte vara jättemånga banträffar med VW klubben,inga planer för sommaren 2012 ?
    Kolla på träffkalendern, det är rätt många inplanerade väl? Är glad om jag hinner med två själv .
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  4. #944
    @lex
    Gäst
    En annan dum fråga,baksidan på skalstolar samt lister mm i bilen är lackat i bilens kulör..

    Hittar inte detta tillval när man bygger en ny bil,har VW ngn slags "Exclusive" avdelning som man kan beställa sådant ?

    Var lite nyfiken på vad det tillvalet kostade,alla andra jag sett har svart baksida på stolarna..

    Ngn som vet?

  5. #945

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322

  6. #946

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av @lex Visa inlägg
    En annan dum fråga,baksidan på skalstolar samt lister mm i bilen är lackat i bilens kulör..

    Hittar inte detta tillval när man bygger en ny bil,har VW ngn slags "Exclusive" avdelning som man kan beställa sådant ?

    Var lite nyfiken på vad det tillvalet kostade,alla andra jag sett har svart baksida på stolarna..



    Ngn som vet?
    Om det är den vita 3 dörrars R:en du köpt med vita innerdelar, så har troligtvis killen själv lackat det i Vitt. Det finns inget sånt fabriks tillval ens i Tyskland till Golf!
    Senast redigerad av wolfbane1967 den 2012-04-20 klockan 15:48.

  7. #947
    @lex
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Om det är den vita 3 dörrars R:en du köpt med vita innerdelar, så har troligtvis killen själv lackat det i Vitt. Det finns inget sånt fabriks tillval ens i Tyskland till Golf!
    Ok,så du menar att Vag´s exclusive avdelning inte ens kan lacka lister samt baksidorna på stolarna ?

    Varför finns det då en exclusive avdelning och vad fyller den för funktion ?

    Låter märkligt i min värld..

  8. #948

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av @lex Visa inlägg
    Ok,så du menar att Vag´s exclusive avdelning inte ens kan lacka lister samt baksidorna på stolarna ?

    Varför finns det då en exclusive avdelning och vad fyller den för funktion ?

    Låter märkligt i min värld..
    Det ser ut som att dom har vissa modeller som dom har som "exclusiv" dom gör antagligen inte vad som helst på bilarna, då dom måste kunna hålla en viss kvalité. Därav är det nog precis som Wolfbane säger, att dom är lackade i efterhand...

  9. #949
    @lex
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Det ser ut som att dom har vissa modeller som dom har som "exclusiv" dom gör antagligen inte vad som helst på bilarna, då dom måste kunna hålla en viss kvalité. Därav är det nog precis som Wolfbane säger, att dom är lackade i efterhand...
    Jo jag såg att det var så men tycker det verkar väldigt märkligt men ni har kanske rätt,aja spelar mindre roll var bara nyfiken då jag inte är speciellt insatt i VW världen..

    Tack för hjälpen iaf!

  10. #950

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    VW har inte byggt ut sin exclusivavdelning likt BMW individual där man kan få speciallacker, inredningar etc. Misstänker att det är Audis uppgift i familjen att tillhandahålla speciallösningar.

    Parallell med R GMBH som bara funnits i 2 år. Quattro GMBH är väl +20 gammalt, likt M hos BMW.

  11. #951
    @lex
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    VW har inte byggt ut sin exclusivavdelning likt BMW individual där man kan få speciallacker, inredningar etc. Misstänker att det är Audis uppgift i familjen att tillhandahålla speciallösningar.

    Parallell med R GMBH som bara funnits i 2 år. Quattro GMBH är väl +20 gammalt, likt M hos BMW.
    Nöjd att de överhuvudtaget har ett R GMBH !
    Prisvärda bilar är det iaf!

  12. #952

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Absolut! Ser fram emot fler "riktiga" r-versioner från R GMBH. På min önskelista står en Golf VII R Variant! Det fanns en konceptbil för VI Variant i "R-version" som aldrig blev av till serie. Hoppas de skapar en sådan till nästa generation Golf. Annars är nog den dystra sanningen att jag måste lämna VW för en annan tysk tillverkare som erbjuder en mellanklasskombi med rätt motor och känsla.

  13. #953
    @lex
    Gäst
    Men kolla min inredning,känns inte som att man kan ta ur alla detaljer och lacka dem ?

    Och finishen som är på delarna är oklanderlig,det ser verkligen fabriksgjort ut så jag undrar verkligen inte om det är ngn slags exclusive beställning gjord..

    Slänger upp en bild!
    Senast redigerad av @lex den 2012-04-22 klockan 15:46.

  14. #954
    @lex
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av @lex Visa inlägg
    Men kolla min inredning,känns inte som att man kan ta ur alla detaljer och lacka dem ?

    Och finishen som är på delarna är oklanderlig,det ser verkligen fabriksgjort ut så jag undrar verkligen inte om det är ngn slags exclusive beställning gjord..

    Slänger upp en bild!
    Kan man inte ladda up bilden ifrån ens egen dator ?

  15. #955

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av @lex Visa inlägg
    Kan man inte ladda up bilden ifrån ens egen dator ?
    I dagsläget går det inte att ladda upp bilden direkt från datorn, detta kommer att kunna göras efter att vi har uppdaterat forumet inom en snar framtid.
    Prova att lägga upp bilden på en bilduppladdningstjänst och en länken hit.

  16. #956
    @lex
    Gäst
    Ok

    Här kommer en bild.



    aja fick inte till det heller,får försöka lösa det på ngt annat sätt

  17. #957

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Jag har själv haft 3st Golf R sedan 2010 med Recaro inredning, och det har aldrig någonsin varit möjlig att få färg anpassad inredning. Jag har följt alla Forum världen över och det har heller aldrig skymtats en Golf R med Färgade lister och Bakstycken på Recaro.

    Bara att grattulera till din fina Golf R så klart och ett bra jobb som är gjort. Jag såg den för ett tag sedan på Blocket och det såg fräscht ut, även om jag själv inte skulle vilja ha det. Stolarna är okej ,men vita lister runt stereon skulle jag inte lackat eller på dörrsidor. Annars tummen upp för din bil

  18. #958

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Ladda upp dina bilder på www.photobucket.com hemsida, och kopiera länken å klistra in den här i ditt meddelande!

  19. #959
    @lex
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Jag har själv haft 3st Golf R sedan 2010 med Recaro inredning, och det har aldrig någonsin varit möjlig att få färg anpassad inredning. Jag har följt alla Forum världen över och det har heller aldrig skymtats en Golf R med Färgade lister och Bakstycken på Recaro.

    Bara att grattulera till din fina Golf R så klart och ett bra jobb som är gjort. Jag såg den för ett tag sedan på Blocket och det såg fräscht ut, även om jag själv inte skulle vilja ha det. Stolarna är okej ,men vita lister runt stereon skulle jag inte lackat eller på dörrsidor. Annars tummen upp för din bil
    Jerker,jag tror att jag sett dina golfar tillsalu och de har varit riktigt fina!
    Varför byter du hela tiden?
    Menar det är ju inte den bästa investeringen att köpa ny bil hela tiden,du får ju största tappet..
    Tycker det vita ser bättre ut i verkligen,men smaken är som baken!

  20. #960

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Fräck inredning

    ps kul å byta bil

Liknande ämnen

  1. Tiguan, officiell facelift
    Av Fredrix i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 21:38
  2. Nya Jetta officiell
    Av Crille82 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin