Sidan 41 av 52 FörstaFörsta ... 313839404142434451 ... SistaSista
Resultat 801 till 820 av 1034
  1. #801

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Härlig bil Jerker!
    Tackar!

  2. #802
    UffeE
    Gäst
    Nu är det inte långtid kvar tills man får sin R, Den står i hamnen i Södertälje å väntar så förhoppningsvis inom 2 veckor så.
    Då ska man bara bli av med fransosen.

  3. #803
    tuvor
    Gäst
    Det är Oljetemp.
    Vatten temp reser sig snabbt upp till "mitt" innan bilen ens har nått 50°C oljetemp.

  4. #804

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    I så fall är gränsen för fullt moment satt vid en relativt hög oljetemp. Som jag beskrev tidigare så kommer i alla fall inte jag upp i 85°C oljetemp vid normal körning mellan oktober till april. Skulle kännas lite snopet att inte få ut effekten trots att motorn faktiskt är varm. Frågan är dock hur rampen till fullt moment ser ut som funktion av oljetemperatur? Typ ramp mellan 70-85° vs % moment. Troligen tillåts en stor del av momentet redan från tex 70°C så är det inget problem.

    Ang diff vattentemp/olja så är den starkt beroende av driftfall. Om man belastar motorn direkt efter kallstart, typ kör landsväg 90 km/h el dylikt så stämmer det att diffen kan bli så stor som 40°C. Kör man som i mitt fall blandad körning de första fem kilometrerna så är diffen aldrig mer än 20°C.

  5. #805
    jockem
    Gäst
    Var och provkörde en Golf R manuell i dag!

    Blev väldigt sugen, då de va en helt annan bil att köra mot min gti 6a jag har nu.
    Blev ganska förvånad att den gick så mycke bättre me tanke på att 4 motion drar lite hk.

    Har en fråga till er som redan har en.

    Nån som har Keyless Access? Fungerar de bra eller är de skit?
    Dcc är ni nöjda, värt pengarna?

    Min spec:

    Ljudsystem Dynaudio Excite
    Keyless Access
    Helljusassistent. Light Assist
    Elektriskt soltak
    Backkamera och parkeringssensorer fram och bak
    4 dörrar
    Sportpaket Talladega 19 tum
    Radio RCD 510
    Multimediauttag Media-In

    Färg sliver eller Rising Blue

  6. #806
    vw-fantast
    Gäst
    Hej.

    Trevligt med en R till på vägarna, ska ge dig några kommentarer som du ber om. Jag har rising blue med 19 tum talladega svarta. E skitnöjd med det färg å fälgvalet. Har även dynaudio å stora navigatorn vilket jag verkligen inte ångrar. Keyless access har jag inte precis som soltak. Förstår inte vad du ska med soltak till när du har ecc, men smaken e ju som baken. Ska du köra i en stad ofta å fickparkera ska du ha backkamera å parkeringsensorer, jag kör bara landsbygd å skyr städer då jag är rädd om bilen, i ett p-garage kör jag aldrig in, därav skippade jag backkamera å parkeringssensorer. Viktigt å helt rätt av dig att inte glömma multimedia uttaget så kan du ha med stick med musik till dynaudion inför långfärder.

    För att svara på frågorna: keyless access har jag ingen erfarenhet av, kan ej kommentera. DCC har jag och det är fint att skoja till det lite, märker en klar skillnad i kombination med DSG som ändrar karaktär i de olika dcc lägena. Har du provat dsg? inte? gör det så får du se skillnaden, grymt bekvämt å växla ned med paddlarna bakom ratten å sen bara dra på . DCC med dsg är för mig klart värt pengaran även om det är dyrt. Men en R köper man inte för att det är billigt utan för att man vill njuta av livet å ha kul på vägarna.

    Tänk över ditt val noga inför en sådan här investering i livskvalité.


    Citat Ursprungligen postat av jockem Visa inlägg
    Var och provkörde en Golf R manuell i dag!

    Blev väldigt sugen, då de va en helt annan bil att köra mot min gti 6a jag har nu.
    Blev ganska förvånad att den gick så mycke bättre me tanke på att 4 motion drar lite hk.

    Har en fråga till er som redan har en.

    Nån som har Keyless Access? Fungerar de bra eller är de skit?
    Dcc är ni nöjda, värt pengarna?

    Min spec:

    Ljudsystem Dynaudio Excite
    Keyless Access
    Helljusassistent. Light Assist
    Elektriskt soltak
    Backkamera och parkeringssensorer fram och bak
    4 dörrar
    Sportpaket Talladega 19 tum
    Radio RCD 510
    Multimediauttag Media-In

    Färg sliver eller Rising Blue

  7. #807
    jockem
    Gäst
    Tack för all info. Jag har haft dsg förr med de va inte riktigt min grej
    Ang takuckan så är de inte ett måste men jag tycker de är skönt att ha den i vent läge varma dagar sen är de
    riktigt snyggt med.

    Känns ju lite så där att beställa en ny nu när vintern är här och man vill åka brett då de tar 3-4 månader att få den.

    har även kollat på en beg som inte har taklucka men den har gått som demo 800 mil

    Vad tycker ni är de värt att köpa en demobil med tanke på att den kan ha vart me om lite saker.
    Säljaren sa att den inte alls gått hårt utan att de va en säljare på 45år som hade haft den.


    http://www.blocket.se/stockholm/Volk...=10&w=3&last=1

  8. #808
    Dennis Örnell
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jockem Visa inlägg
    Var och provkörde en Golf R manuell i dag!

    Blev väldigt sugen, då de va en helt annan bil att köra mot min gti 6a jag har nu.
    Blev ganska förvånad att den gick så mycke bättre me tanke på att 4 motion drar lite hk.

    Har en fråga till er som redan har en.

    Nån som har Keyless Access? Fungerar de bra eller är de skit?
    Dcc är ni nöjda, värt pengarna?

    Min spec:

    Ljudsystem Dynaudio Excite
    Keyless Access
    Helljusassistent. Light Assist
    Elektriskt soltak
    Backkamera och parkeringssensorer fram och bak
    4 dörrar
    Sportpaket Talladega 19 tum
    Radio RCD 510
    Multimediauttag Media-In

    Färg sliver eller Rising Blue
    Klart du ska ta DCC! Det är skillnad, framför allt i styrningen som blir mer exakt vid Sportläget.

    Angående Keyless har jag hört från säljarna att det funkar faktiskt sådär..

    Angående leveranstiden så tror jag att du kommer få den levererad i februari.

    Jag gjorde en beställning 27 aug och hämtade ut den 5 nov, dvs igår!

    Min spec:

    Vit R DSG 5-dörrars
    Vienna läder med elstolar
    DCC
    Sportpaket med silver 19
    Ljus sikt 2, snyggt på kvällen.
    Sollucka
    RCD510 + Dynaudio, imponerande ljud!
    Mediauttag, ett måste!
    Parksensorer+ backkamera, riktigt smidigt.
    Sidokrockkuddar
    Light Assist
    Mobiltelefonförberedelse, funkar grymt bra med Iphone!

    Har bara hunnit avverka 20 mil, men än så länge tycker jag att kvalitetsintrycket är klart över förväntan.

    Lycka till,

  9. #809
    Siesta ST
    Gäst
    DCC är helt klart ett måste. Stor skillnad som många har beskrivit innan i diverse trådar (min lampa har dock blinkat som jag startade en tråd om för några dagar sedan...). Kanon när man kör på "vanliga" svenska vägar som kan vara lite guppiga. I med "komfort"-läget och man slipper det där lite stötiga gången. Perfekt! Kurviga vägar i med "sport"-läget…
    Jag valde även till tacklucka men det var mest för utseendet skull samt få lite mer rymd inne i kupén och det ångrar jag inte. Har knappt använt den. Blir ganska mycket ljud inne i kupén när det börjar gå undan. Inget "måsta att ha" men definitivt trevligt.
    Jag valde manuell för DSG är inte riktigt min grej heller. Har DSG i min Passat V6 och där tycker jag personligen den passar bättre för det körsätt jag framför den bilen på. DSG:n har strulat en hel del så den byttes sensommaren i år eftersom man inte fick någon ordning på den. Tycker inte den funkar 100% ännu men jag får nog leva med det iaf. Föredrar därför manuell och tycker Golfen funkar utmärkt men den lättarbetade lådan. Kul att ”veva” själv också…
    Övrigt, har parkeringssensorer men ej kamera. Bra sak man snabbt vänjer sig vid och skulle sakna om jag inte hade det. Rekommenderas liksom läder och Dynaudio. Var lite besviken på ljudet men man skall ha klart för sig att ljudet blir bättre när den väl blivit inspelad. Extra krockkuddar också men de hoppas jag inte skall komma till användning...
    Bränslesnål? Jag snittar 1,05-1,1 liter/mil.
    Alles. Enda frågetecknet är varför lampan för DCC:n började blinka...

  10. #810

    Reg.datum
    nov 2007
    Namn
    Marcus Andersson
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    5
    Tjena!

    Har varit och tittat på exakt samma bil, har en R32a idag men väljer för tillfället att behålla den ett tag till.
    Vill bara informera dig lite om bilen du är intresserad av, den har körts en hel del av säljarens son. Vilket jag skulle tolka som att den förmodligen har buskörts en del, men det är ganska få mil ändå.

    Får jag fråga vilken säljare du pratade med? Behöver inte nämna efternamn

    Hoppas du hittar en Golf R som passar!

    MVH
    Marcus

    Citat Ursprungligen postat av jockem Visa inlägg
    Tack för all info. Jag har haft dsg förr med de va inte riktigt min grej
    Ang takuckan så är de inte ett måste men jag tycker de är skönt att ha den i vent läge varma dagar sen är de
    riktigt snyggt med.

    Känns ju lite så där att beställa en ny nu när vintern är här och man vill åka brett då de tar 3-4 månader att få den.

    har även kollat på en beg som inte har taklucka men den har gått som demo 800 mil

    Vad tycker ni är de värt att köpa en demobil med tanke på att den kan ha vart me om lite saker.
    Säljaren sa att den inte alls gått hårt utan att de va en säljare på 45år som hade haft den.


    http://www.blocket.se/stockholm/Volk...=10&w=3&last=1

  11. #811
    Siesta ST
    Gäst
    Någon som monterat motor/kupévärmare förresten? Isf vad har ni installerat och vad kostar det? Fanns inte när jag beställde min så planerna finns för installtion (DEFA warm-up?) innan det börjar bli för kallt.

  12. #812
    vw-fantast
    Gäst
    Hej

    Jag valde till motor å kupevärmare, DEFA när jag beställde min. Ser det som ett måste i den värmländska urskogen, inte kul att sätta sig i bilen å det e minus 30 som förra vintern. På min förra bil eftermonterade jag motor å kupevärmare å det blir ju dyrare än att beställa det från fabriken.


    Citat Ursprungligen postat av Siesta ST Visa inlägg
    Någon som monterat motor/kupévärmare förresten? Isf vad har ni installerat och vad kostar det? Fanns inte när jag beställde min så planerna finns för installtion (DEFA warm-up?) innan det börjar bli för kallt.

  13. #813

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Säljare säger så klart att bilen gått "lugnt", vilket inte är troligt. En demo bil har väl oftast gått fullt från dag 1, det är ju en provbil.
    Senast redigerad av wolfbane1967 den 2010-11-07 klockan 08:38.

  14. #814
    vw-fantast
    Gäst
    Hej

    Vem provkör en Golf R utan att testa den? Det är ju inte direkt mormor som är ute och provkör en Golf R. Tyvärr så tror jag den är ganska stenhårt körd och testad. Jag är rädd att den är testad innan motorn fått upp arbetstemperatur. Tyvärr. Det är ju säljarens jobb att säga att bilen är varsamt körd och är i perfekt skick, vad skulle han/hon annars säga?



    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Säljare säger så klart att bilen gått "lugnt", vilket inte är troligt. En demo bil har väl oftast gått fullt från dag 1, det är ju en provbil.

  15. #815
    jockem
    Gäst
    Tack för den info MCZ! killen jag prata me heter fredrik har inte vart där utan vi har haft tel kontakt. Känns som att den bilen just blev raderad ur mitt minne. Men de är ju som alla säger vem fan kör lungt me en golf r om man får låna en, så klart man gasar och testar lite. De är bra att de finns lite killar som har koll här på forumet.

    En annan fråga: Om om jag beställer en bil med Mobiltelefonförberedelse och en rcd 510 och slänger i min rns 510 navi blir de pannkaka av allt då? Har fått för mig att de att de är nån nerladdning i sterion eller är ju helt ute och cyklar?

  16. #816

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Mobiltelefonförberedelse är en separat enhet i bilen,samma med bluetooth.Så du kan stoppa i din RNS510, men den skall säkert kodas i vag-com bara för att det ska funka ihop.

  17. #817
    jockem
    Gäst
    Då beställde jag min R i dag!
    Bygg vecka 4 som de såg ut nu så med lite tur så har jag den i sluet av feb.

    Spec blev..
    Ljudsystem Dynaudio Excite
    Helljusassistent. Light Assist
    Elektriskt soltak
    Backkamera och parkeringssensorer fram och bak
    4 dörrar
    Sportpaket Talladega 19 tum
    Radio RCD 510
    Multimediauttag Media-In med Ipod-adapterkabel
    Dcc
    Mobiltelefonförberedelse
    motorv & kupeuttag defa

    Färgen har jag lite tid att tänka på, 4 veckor innan dom låser beställningen.

  18. #818
    Dennis Örnell
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jockem Visa inlägg
    Då beställde jag min R i dag!
    Bygg vecka 4 som de såg ut nu så med lite tur så har jag den i sluet av feb.

    Spec blev..
    Ljudsystem Dynaudio Excite
    Helljusassistent. Light Assist
    Elektriskt soltak
    Backkamera och parkeringssensorer fram och bak
    4 dörrar
    Sportpaket Talladega 19 tum
    Radio RCD 510
    Multimediauttag Media-In med Ipod-adapterkabel
    Dcc
    Mobiltelefonförberedelse
    motorv & kupeuttag defa

    Färgen har jag lite tid att tänka på, 4 veckor innan dom låser beställningen.
    Bra spec, men ska du inte köpa sidokrockkuddar?

  19. #819
    jockem
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Örnell Visa inlägg
    Bra spec, men ska du inte köpa sidokrockkuddar?
    Jag får se hur jag gör kan ju lägga på mer om jag vill innan dom låser den.
    Dumt och inte gör de kanske..

    Ang Mobilförberedelsen kan du förklara exakt vad du kan göra när du har en iphone?

  20. #820
    Dennis Örnell
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jockem Visa inlägg
    Jag får se hur jag gör kan ju lägga på mer om jag vill innan dom låser den.
    Dumt och inte gör de kanske..

    Ang Mobilförberedelsen kan du förklara exakt vad du kan göra när du har en iphone?
    Du behöver koppla upp din Iphones bluetooth med bilen bara en gång, därefter kopplas det upp automatiskt. Med andra ord, du behöver aldrig göra nåt nästa gång du sätter dig bakom ratten, uppkopplingen kommer alltid att ske automatiskt om telefonens bluetooth är på. Du gör bara en bekräftelse genom att trycka på OK på RCD510-displayen.

    På RCD510 skärmen kan du bläddra i din Iphones telefonbok, mottagna, uppringda samtal mm. Ljudet är bra och uppringningen sker snabbt. Det är enkelt, snyggt och trafiksäkert helt enkelt.

Liknande ämnen

  1. Tiguan, officiell facelift
    Av Fredrix i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 21:38
  2. Nya Jetta officiell
    Av Crille82 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin